03.08.18, 11:00

IAB Polska/PwC AdEx: aż miliard zł na reklamę cyfrową w I kwartale 2018 r.

Fot.: IAB

W pierwszym kwartale 2018 r. wydatki na reklamę online przekroczyły wartość 1 mld zł. Było to o ponad 140 mln zł więcej niż rok wcześniej, co przełożyło się na dynamikę wzrostu na poziomie 16,5 proc. 

Po nieznacznym spowolnieniu tempa rozwojowego reklamy cyfrowej obserwowanym w 2017 r., który zakończył się indeksem na poziomie 9,3 proc. rok do roku, zaobserwowano znaczne polepszenie koniunktury. Dobre wyniki finansowe przełożyły się na dynamikę wynoszącą 16,5 proc., dzięki czemu już w pierwszym kwartale reklama online pozyskała pierwszy z 4 miliardów zł spodziewanych w 2018 r. Jak zauważa IAB, przełom roku 2018 i 2019 to prognozowany historyczny punkt zwrotny w obrazie rynku reklamowego, kiedy to łączne wydatki na wszystkie formaty reklamy cyfrowej powinny przekroczyć wydatki na telewizję. Pierwszy kwartał z tej perspektywy jest dobrym prognostykiem dla takiego scenariusza.

Znaczny wpływ na wzrost ma reklama w urządzeniach mobilnych, która wróciła do wysokiego dwucyfrowego indeksu wzrostu (33 proc.), a także komunikacja marketingowa w social media (40 proc.) i wideo online (33 proc.). W dużym tempie rośnie nadal reklama sprzedawana w modelu programmatic (31 proc.).

Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (50 proc. udziału), podczas gdy reklama w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią tortu reklamowego online (31 proc.), ogłoszenia prawie jedną szóstą (16 proc.), zaś e-mail 2 proc.. Utrzymały się także obserwowane dotychczas trendy w dynamice poszczególnych formatów – wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która ponownie odnotowała wskaźnik ujemny.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 r., a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

Komentarze

Powiązane

01.12.23, 15:51
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Michał Piasecki zastępcą redaktora naczelnego dziennika Fakt
Michał Piasecki w roli zastępcy redaktora naczelnego Faktu dołączył do redakcji 1 grudnia br. Nowy wicenaczelny ma odpowiadać za kwestie online oraz za dalszy rozwój serwisu Fakt.pl.
30.11.23, 12:33
| internet » ludzie
WP wzmacnia rolę technologii. Jędrzej Matla awansuje, a Paulina Zyśk-Lisica i Paweł Karaszewski odchodzą z firmy
Od 1 grudnia 2023 r. na stanowisko p.o. dyrektora technologii i produktu reklamowego Wirtualnej Polski Media awansuje Jędrzej Matla. Zmiana ta jak tłumaczy firma jest częścią procesu mocniej integrującego produkty reklamowe i wydawnicze z obszarem IT.
28.11.23, 08:30
| internet » e-commerce
Allegro dalej rośnie. W Czechach trzy główne marki wygrywają
Allegro na polskim rynku zanotowało wzrost sprzedaży o 10,5 proc. Z kolei w Czechach nowa platforma zyskała aż 800 tys. aktywnych klientów.
27.11.23, 10:30
| internet » informacje
Demagog.org.pl partnerem TikToka
TikTok, w ramach stałych działań na rzecz zwalczania dezinformacji, rozpoczął współpracę z Demagog.org.pl, pierwszą i najdłużej działającą w Polsce organizacją fact-checkingową.
24.11.23, 09:30
| internet » ludzie
Olga Korolec dyrektorką zarządzającą Onetu od 2024 r.
Z początkiem stycznia 2024 r. Olga Korolec zostanie nową dyrektorką zarządzającą Onetu (Ringier Axel Springer) przejmując funkcję i dotychczasowe obowiązki Marty Badurek-Pietniczki, która udaje się na urlop macierzyński.
23.11.23, 17:45
| internet » informacje
Ruszyła III edycja Plebiscytu As Sportu Interii. W zeszłorocznej akcji oddano ponad 600 tys. głosów
20 listopada br. ruszyła trzecia edycja Plebiscytu Interii, w którym internauci wybierają najlepszego sportowca roku.
22.11.23, 06:30
| internet » informacje
WP Holding rośnie dynamicznie w III kwartale 2023 r. dzięki turystyce
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2023 r. wyniosły ponad 405 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 50 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Największy wpływ na wyniki miał przede wszystkimniemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki.
21.11.23, 16:00
| internet » e-commerce
Supermocje.pl. Nowy Serwis Gazeta.pl ma informować o wyprzedażach i promocjach
Gazeta.pl przed Black Week uruchomiła serwis Supermocje.pl, który ma informować o wyprzedażach, promocjach i zniżkach.
21.11.23, 09:47
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Finałowy turniej Davis Cup 2023 na platformie Pilot WP
21 listopada br. rozpocznie się kolejna edycja finałowego turnieju Davis Cup 2023. Wszystkie mecze będą rozgrywane w hiszpańskiej Maladze od 21 do 26 listopada br.
20.11.23, 08:30
| internet » informacje
WP inwestuje w Legimi. Spółka kupiła 12,5 proc. akcj
Spółka Wirtualna Polska Media nabyła mniejszościowy pakiet akcji spółki Legimi S.A. Działającej na rynku ebooków w Polsce. Za pakiet 12,5 proc. akcji spółki zapłaciła 5,3 mln zł.