02.07.06, 17:19

Raport na temat kierunków rozwoju mediów

Największe zyski przyniosą firmy internetowe oraz spółki produkujące gry komputerowe.
Największe zyski przyniosą firmy internetowe oraz spółki produkujące gry komputerowe. Zdecydowanie mniejszych przychodów powinni oczekiwać wydawcy książek i pracy. Takie wnioski zawiera raport "Globalne perspektywy rozrywki i mediów w latach 2006-2010" firmy PricewaterhouseCoopers. Raport powstaje od ośmiu lat.

Dane zawarte w opracowaniu przygotowuje 3 tys. osób. W ubiegłym roku polski rynek medialno-rozrywkowy był wart 8,4 mld dol. (wydatki: reklamodawców i konsumentów). Daje to nam drugie po Rosji miejsce pod względem wielkości w Europie Środkowo-Wschodniej. Cały region ma rosnąć w tempie 12 proc. rocznie i w 2010 r. osiągnąć wartość 62,1 mld dol.

Zdaniem analityków globalny rynek mediów i rozrywki czeka kilka lat stabilnego wzrostu. Wyjątek stanowią spółki internetowe oraz zajmujące się produkcją gier komputerowych. W tych dziedzinach nastąpi intensywny rozwój. Ceny dostępu do szerokopasmowego internetu będą spadać, co zwiększy jego dostępność oraz spowoduje napływ reklamodawców. Wydatki na reklamę w sieci mają rosnąć o 18 proc. rocznie.

Okres sprzyjającej koniunktury czeka także firmy działające w branży gier komputerowych. Specjaliści szacują, że rocznie ten segment będzie rozwijał się w tempie 11,4 proc. W 2010 roku ludzie na całym świecie wydadzą na zakup gier 46 mld dol.

Perspektywy rozwoju dla innych mediów nie są aż tak oszałamiające, ale można oczekiwać stabilnego rozwoju. Wydatki reklamodawców na najpopularniejsze medium-telewizje będą rosły na poziomie 6,8 proc. rocznie i w 2010 r. wyniosą 202 mld dolarów. Gorzej poradzą sobie media drukowane, które nie są w stanie sprostać narastającej konkurencji ze strony internetu i telewizji.

Komentarze

Powiązane

17.09.24, 12:11
| radio » informacje | prasa » informacje
Trwa zbiórka Fundacji Radia ZET na rzecz osób dotkniętych powodzią. Media Grupy Agora wspierają akcję
15 września br. Fundacja Radia ZET uruchomiła zbiórkę pieniędzy na pomoc poszkodowanym w powodzi. Do akcji włączyły się wszystkie media Grupy Agora. “Wyborcza”, Gazeta.pl, AMS, Helios, Next Film oraz wszystkie stacje radiowe Grupy Eurozet kierują swoich odbiorców do jednej zbiórki.
17.09.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Razem dla Was. Telewizja Polska uruchamia pomocą dla ofiar powodzi. Partnerem Polska Press Grupa
Telewizja Polska uruchomiła szeroką akcję charytatywną „Razem dla Was”, której celem jest pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Partnerem akcji została Polska Press Grupa.
17.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
16.09.24, 19:45
| prasa » ludzie
Marcin Dzienniak nowym członkiem Zarządu Ringier Axel Springer Polska
1 października 2024 r., Marcin Dzienniak dołączy do Zarządu Ringier Axel Springer Polska i jako Chief Operating Officer będzie odpowiedzialny za obszary transformacji biznesowej, produktu mediowego, AI oraz szeroko pojętej technologii.
16.09.24, 13:22
| prasa » informacje
Wymowne zdjęcia wielkiej wody. Okładki dzienników z 16 września 2024 r.
W poniedziałek, 16 września br. większość dzienników poświęciła okładki "wielkiej wodzie". Dominowały duże zdjęcia i wymowne tytuły. 
16.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
15.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
14.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
13.09.24, 18:30
| prasa » informacje
28 edycja akcji Różowa Wstążka magazynu Twój Styl
Magazyn „Twój STYL” (Wydawnictwo Bauer) kolejny raz ogłasza kampanię „Różowa Wstążka”, która ma na celu zwiększenie dostępności i świadomości dotyczącej profilaktyki zdrowotnej wśród kobiet.
13.09.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 września (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 września? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć. 
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.