02.07.06, 17:19
Raport na temat kierunków rozwoju mediów
Dane zawarte w opracowaniu przygotowuje 3 tys. osób. W ubiegłym roku polski rynek medialno-rozrywkowy był wart 8,4 mld dol. (wydatki: reklamodawców i konsumentów). Daje to nam drugie po Rosji miejsce pod względem wielkości w Europie Środkowo-Wschodniej. Cały region ma rosnąć w tempie 12 proc. rocznie i w 2010 r. osiągnąć wartość 62,1 mld dol.
Zdaniem analityków globalny rynek mediów i rozrywki czeka kilka lat stabilnego wzrostu. Wyjątek stanowią spółki internetowe oraz zajmujące się produkcją gier komputerowych. W tych dziedzinach nastąpi intensywny rozwój. Ceny dostępu do szerokopasmowego internetu będą spadać, co zwiększy jego dostępność oraz spowoduje napływ reklamodawców. Wydatki na reklamę w sieci mają rosnąć o 18 proc. rocznie.
Okres sprzyjającej koniunktury czeka także firmy działające w branży gier komputerowych. Specjaliści szacują, że rocznie ten segment będzie rozwijał się w tempie 11,4 proc. W 2010 roku ludzie na całym świecie wydadzą na zakup gier 46 mld dol.
Perspektywy rozwoju dla innych mediów nie są aż tak oszałamiające, ale można oczekiwać stabilnego rozwoju. Wydatki reklamodawców na najpopularniejsze medium-telewizje będą rosły na poziomie 6,8 proc. rocznie i w 2010 r. wyniosą 202 mld dolarów. Gorzej poradzą sobie media drukowane, które nie są w stanie sprostać narastającej konkurencji ze strony internetu i telewizji.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Komentarze