29.10.18, 08:00

Aglomeracja Śląska: RMF FM liderem, Express FM w górę

Logo RMF FM
Fot.: materiały prasowe

Liderem na terenie Aglomeracji Śląskiej pozostaje niezmiennie Radio RMF FM. W ostatniej fali umocniła się część lokalnych stacji radiowych – wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 kwietnia 2018 r. do 30 września 2018 r. (Aglomeracja Śląska).

W ostatniej fali liderem pozostaje Radio RMF FM, które uzyskało 31,5 proc. udziału w rynku radiowym (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). To w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku oznacza stratę 1,8 p.p. Drugie miejsce należy do RKF MAXXX (wzrost o 0,1 p.p.), a trzecie miejsce zajmuje Trójka (strata 0,3 p.p.).

W ostatniej fali wyraźnie zyskały takie stacje jak: Antyradio (wzrost o 1,1 p.p.), Złote Przeboje (wzrost o 1,2 p.p.), Radio Eska (wzrost o 1,1 p.p.), Radio Express FM (wzrost o 0,9 p.p.), Meloradio (wzrost o 1,2 p.p.).

Ostatnie badanie nie przyniosło dobrych wiadomości m.in. dla Radia Piekary (strata 0,8 p.p.), Jedynki (strata 1 p.p.), Radia Zet (strata 0,8 p.p.) i TOK FM (strata 1,1 p.p.).

Udział stacji radiowych w rynku radiowym  

  październik 2016 : marzec 2017 kwiecień 2017 : wrzesień 2017 październik 2017 : marzec 2018 kwiecień 2018 : wrzesień 2018
Radio RMF FM 31,7% 33,8% 34,0% 31,5%
Radio RMF MAXXX (Śląsk) 5,2% 6,6% 6,9% 6,7%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 10,2% 6,4% 5,6% 6,1%
AntyRadio 106,4 FM (Katowice) 3,7% 4,8% 5,5% 5,9%
Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (Katowice) 4,1% 4,1% 4,4% 5,3%
Radio Piekary 4,9% 5,3% 7,3% 4,5%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 5,5% 5,1% 3,1% 4,1%
Radio ZET 5,2% 4,9% 3,7% 4,1%
Polskie Radio Katowice 3,9% 4,5% 4,8% 3,9%
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock 3,0% 3,0% 3,1% 3,6%
Radio Fest (Chorzów) 2,3% 3,3% 2,7% 3,2%
Radio ESKA (Katowice) 3,1% 1,9% 2,8% 3,0%
Radio Pogoda (Katowice) / do 2016-02 Rock Radio 94,5 FM (Katowice) 2,0% 2,2% 1,8% 2,5%
Radio Silesia (Zabrze) / do 2014-06 Radio Plus Śląsk 2,4% 2,0% 2,0% 2,4%
Radio Express FM (Tychy) 1,1% 1,3% 1,3% 2,2%
Radio TOK FM 3,6% 3,1% 2,7% 2,0%
Radio eM 107,6 FM (Katowice) 1,0% 1,8% 1,3% 1,8%
Meloradio (Katowice) / do 2017-08 Radio ZET Gold (Katowice) 1,1% 0,5% 1,5% 1,7%
Radio RMF Classic (sieć: 20 częstotliwości) / badane od 10.2010 1,6% 1,3% 1,4% 1,6%
Radio CCM 0,8% 0,6% 0,8% 1,1%
Radio Maryja 1,0% 0,8% 0,7% 0,7%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,5% 0,4% 0,6% 0,6%
Radio Chillizet (Katowice) / do 2017-05 Radio ZET Chilli (Katowice) 0,5% 0,7% 0,4% 0,2%
Radio 90 FM (Rybnik) 0,4% 0,4% 0,5% 0,2%
N= 2434 2514 2406 2350

Fale:
październik 2016 : marzec 2017 (wielkość: 41 801)
kwiecień 2017 : wrzesień 2017 (wielkość: 41 748)
październik 2017 : marzec 2018 (wielkość: 41 667)
kwiecień 2018 : wrzesień 2018 (wielkość: 41 674)
Grupy celowe:
Aglomeracja Śląska:
Wybrane miasta = Aglomeracja Śląska
Wielkość (nie ważona): 1 678 534 (96 313 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
29.11.24, 09:30
| radio » informacje
Choinkowy Kurier Radia VOX FM dowiezie choinki do domów słuchaczy
Na grudzień br., Radio VOX FM zaplanowało dwie akcje: „Świąteczną Bitwę Hitów” oraz „Chhoinkowego Kuriera”.
29.11.24, 07:30
| radio » informacje
Kuba Strzyczkowski poprowadzi po raz piąty licytacje charytatywne w Radiu 357
29 listopada br. rusza piąta świąteczna akcja charytatywna społeczności Radia 357. Cztery aukcje antenowe poprowadzi tradycyjnie Kuba Strzyczkowski. To już trzydzieste licytacje charytatywne prowadzone przez dziennikarza i piąte w Radiu 357.
29.11.24, 06:30
| radio » informacje
70. urodziny Kroniki Sportowej w Jedynce
W sobotę, 30 listopada br. „Kronika Sportowa” obchodzić będzie swoje 70. urodziny. Z tej okazji, tego dnia, na antenie Jedynki pojawią się informacje o jubileuszu tej, nadawanej od 1954 roku, audycji we wszystkich serwisach sportowych, w specjalnym serwisie po godz. 12.30 oraz w materiałach wspomnieniowych w „Kronice Sportowej”.
28.11.24, 23:06
| radio » informacje
Polskie Radio RDC wyemituje ponad 100 fraszek Jana Kochanowskiego w 440. rocznicę śmierci poety
Polskie Radio RDC uczci 440. rocznicę śmierci Jana Kochanowskiego emitując ponad 100 „Fraszek”. W nagraniach wzięli udział, m.in. Teresa Lipowska i Dorota Landowska, natomiast za reżyserię odpowiada Dyrektor Literacki i Zastępca Redaktora Naczelnego RDC – Aleksandra Głogowska.
28.11.24, 14:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
Młody Mozart. Zakochany Beethoven. Roztargniony Haydn. Koncert Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie
30 listopada br. o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego wystąpi Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, którą poprowadzi jej dyrektor artystyczny, Michał Klauza. Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie i Program 2.
27.11.24, 11:15
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Agnieszka Handerska dyrektorką handlową sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej w Grupie Eurozet
Grupa Eurozet kontynuuje proces integracji obszarów sprzedaży biura reklamy. Nowe stanowisko dyrektor handlowej sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej objęła Agnieszka Handerska.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.