07.11.18, 08:00
Andrzej Mytych: Naszą markę wyróżnia bardzo mocne DNA oparte na wspieraniu kobiet
Rozmowa z Andrzejem Mytychem, Dyrektorem ds. Komunikacji AVON, m.in. o świątecznej kampanii z udziałem Małgorzaty Rozenek-Majdan i o odróżnianiu się od konkurencji w działaniach marketingowych.
Kuba Wajdzik: Marka AVON prowadzi właśnie kampanię świąteczną, wcześniej mogliśmy zobaczyć spoty promujące zapach AVON Luminata. Występuje w nich nowa Ambasadorka. Skąd wybór właśnie Małgorzaty Rozenek-Majdan?
Andrzej Mytych: Małgorzata Rozenek-Majdan jest obecnie jedną z najbardziej popularnych osób w Polsce. Ma największe grono fanek i fanów. Inspiruje inne kobiety i przede wszystkim je wspiera, nie tylko poprzez swoje programy, ale również szereg akcji charytatywnych, w których bierze udział. Cieszymy się, że Małgosia dołączyła do grona naszych ambasadorek.
KW: Rozenek-Majdan często poddawana jest medialnej krytyce. Nie boicie się, że część krytyki spadnie również na markę?
AM: Nie angażujemy się w konflikty medialne. Skupiamy się na realizacji misji naszej firmy i wartościowych projektach, które możemy zrealizować wspólnie z Małgorzatą. To prawdziwa „Power Woman”, jest wzorem dla wielu Polek, więc może im polecić nie tylko ulubione perfumy, ale także zachęcić do badań profilaktycznych w ramach kampanii AVON Kontra Rak Piersi.
KW: Autorem spotów zarówno do wcześniejszej kampanii zapachu AVON Luminata jak i spotów świątecznych jest światowej sławy fotograf - Marcin Tyszka, czyli znów wysoka półka. Avon dzięki takim działaniom chce kojarzyć się z wysoką jakością?
AM: AVON to jest wysoka jakość. Nasze zapachy są komponowane przez mistrzów w świecie perfumiarstwa, autorów perfum najbardziej ekskluzywnych marek na świecie, takich jak Gucci czy DKNY. Obecnie wprowadzamy do sprzedaży kolejny zapach stworzony przez legendarnego projektanta Kenzo Takadę. W laboratorium AVON w Suffern (USA) ponad 200 naukowców pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami w dziedzinie pielęgnacji skóry i opracowuje przełomowe procedury kosmetyków. Z naszych badań wynika, że wiele kobiet, które po raz pierwszy wypróbowały kosmetyki AVON są tą wysoką jakością zaskoczone i zostają z marką na dłużej. Właśnie dlatego nasze działania komunikacyjne podkreślają wysoką jakość, również nasze kampanie są tworzone we współpracy z najbardziej znanymi nazwiskami. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że Ambasadorkami AVON są w tej chwili dwa najbardziej gorące nazwiska w Polsce: Małgorzata Kożuchowska i Małgorzata Rozenek-Majdan. W tym roku pracowaliśmy również z Martą Żmudą-Trzebiatowską, Katarzyną Zielińską i Hubertem Urbańskim. Każde z nich wzięło udział w naszych kampaniach reklamowych. Skutecznie odbudowujemy należytą pozycję marki AVON w świecie konsumentów.
Przy realizacji kampanii reklamowych pracują z nami najlepsze osoby w branży, w tym fotografowie, m.in. Marcin Tyszka, z którym spotkaliśmy się na planie już po raz trzeci. Z tym fotografem współpracujemy zarówno przy sesjach fotograficznych, jak i realizacji spotów reklamowych, które Marcin reżyseruje. Naszym najmłodszym dzieckiem jest kampania „Kisses for Christmas”. Koncepcja kreatywna kampanii przenosi widzów w świat świątecznych bajek, które czyta Wiktor Zborowski, a bohaterami historii są, przygotujący się do Świąt, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radek Majdan. Spoty przedstawiają historię świąteczną z przymrużeniem oka, są ciepłe, rodzinne – takie jakie powinny być Święta. AVON to doskonałe miejsce, w którym można sprawić bliskim wspaniałe prezenty. Jesteśmy firmą, która nie tylko oferuje produkty wysokiej jakości, ale również marką, która jest ludziom bliska.
KW: Na rynku marketingowym, trudno się dzisiaj szczególnie wyróżniać. Co Was odróżnia w działaniach marketingowych od konkurencji?
AM: Naszą markę wyróżnia bardzo mocne DNA oparte na wspieraniu kobiet. Nie tylko dbamy o ich urodę, ale również o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Nasze dwie główne kampanie CSR: AVON Kontra Rak Piersi i AVON Kontra Przemoc zdecydowanie wyróżniają naszą markę, nie tylko spośród firm kosmetycznych. Nie tylko edukujemy, ale także dajemy kobietom realną pomoc. Dotujemy Niebieską Linię, którą bez naszego wsparcia musiałaby zamknąć Pogotowie Telefoniczne i poradnię mailową. W tym roku byliśmy też bardzo widoczni dzięki nowemu podejściu do profilaktyki raka piersi. W komunikacji postawiliśmy na profilaktykę i lifestyle, zamiast na straszenie chorobą. Zorganizowaliśmy siedem letnich eventów nad morzem, podczas których przebadaliśmy setki kobiet, a nasze materiały edukacyjne: video, konkursy, aktywacje dotarły do ponad 3 mln odbiorców. Zostaliśmy też partnerem kampanii „Coś do nich mam” Fundacji Rak&Roll, która w bardzo niestandardowy sposób pokazała, że badania USG powinny być stałym elementem kalendarza każdej kobiety. W kampanię zaangażowała się także nasza Ambasadorka Małgorzata Rozenek – Majdan oraz wiele innych polskich topowych gwiazd. Dzięki temu, że na badania USG można było zapisać się za pomocą chatbota na Messengerze, który kierował do Gabinetów z Różową Wstążką, 7 000 dofinansowanych przez nas badań rozeszło się błyskawicznie. 62 proc. Polek postrzega nas jako markę, która wspiera kobiety, to nas ewidentnie wyróżnia i jesteśmy z tego dumni.
KW: Jak będzie przebiegać świąteczna kampania AVON?
AM: Kampania wystartowała 5 listopada. Spoty telewizyjne są emitowane na antenie głównej TVP, Polsat i TVN oraz w kobiecych kanałach tematycznych. Od 8 listopada na rynku dostępny będzie świąteczny katalog AVON nr 16, w którym również pojawili się Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan. Oprócz reklamy telewizyjnej oraz katalogu, kampania obejmuje także PR i działania w Internecie, w tym mediach społecznościowych. Na messengerze uruchamiamy chatbota, za pomocą którego Małgosia i Radek będą doradzać, jakie prezenty kupić bliskim na święta. Będzie można nawet porozmawiać z ich bardzo popularnymi pieskami
KW: Rozumiem, że to dopiero początek działań, w których występować będzie nowa Ambasadorka. Co planujecie na najbliższe miesiące?
AM: Kamania Luminata i „Kisses for Christmas” to rzeczywiście dopiero początek. Na przyszły rok mamy już zaplanowane wspólne działania i kampanie, ale to niespodzianka. Obiecuję, że w 2019 roku podobnie jak w bieżącym roku, jeszcze nie raz Państwa zaskoczymy.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Andrzej Mytych
Dyrektor ds. Komunikacji i członek Zarządu AVON, gdzie odpowiada za obszar związany ze strategią marki i jej pozycjonowaniem, reklamę, zakup mediów, komunikację marki w mediach społecznościowych, komunikację korporacyjną, PR produktowy, działania CSR, komunikację wewnętrzną oraz do sieci sprzedaży. Przed dołączeniem do AVON pracował na stanowisku Dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w grupie ubezpieczeniowej Aviva, gdzie był współautorem sukcesu rebrandingu marki (Commercial Union na Aviva). Absolwent m.in. prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Strategii Marki SAR. Autor kampanii nagradzanych w konkursach Effie, jak również wieloletni juror konkursów marketingowych, m.in. Effie oraz Transform Awards. Prywatnie tata dwóch córek i pasjonat gry w tenisa i squasha.
Komentarze