13.11.18, 12:00

Branża farmaceutyczna dominuje w wydatkach na reklamę. Raport IMM na październik 2018 r.

Logo IMM
Fot. materiały prasowe

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w październiku 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

For. Instytut Monitorowania Mediów

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w październiku br. wyniosły 39 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).

W październiku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 484 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 100 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).

For. Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku br. marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.

 For. Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: typy reklamowanych usług

W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Komentarze

Powiązane

20.03.23, 10:42
| radio » informacje | internet » informacje
Dobra robota: zarobki. Marcin Łukasik gospodarzem specjalnego sezonu podcastu Pracuj.pl
Zespół Pracuj.pl przygotowuje specjalny sezon podcastu „Dobra robota”. Najnowsza seria związana jest z kampanią zatytułowaną „Wszystko, co chcieliście wiedzieć o zarobkach, ale baliście się zapytać”.
18.03.23, 17:00
| radio » informacje
Krzysztof Komeda w Polskim Radiu. Premiera zestawu serii z utworami Krzysztofa Komedy
17 marca br. Agencja Muzyczna Polskiego Radia odbyła się premiera zestawu serii „Krzysztof Komeda w Polskim Radiu”. Wszystkie osiem płyt z nagraniami pianisty i kompozytora Krzysztofa Komedy Trzcińskiego, wydawane oddzielnie w latach 2014-2019, trafią teraz do sprzedaży razem.
17.03.23, 19:03
| radio » informacje
Chopin na Rakowieckiej. Cykl recitali na antenie Polskiego Radia Chopin
Polskie Radio Chopin w sobotę, 18 marca br. przeprowadzi transmisję Inauguracyjnego Koncertu z cyklu „Chopin na Rakowieckiej”. Wybrane kompozycje Fryderyka Chopina zaprezentuje pianistka - profesor Beata Bilińska. Koncert poprowadzi Paweł Sztompke, dziennikarz Programu Pierwszego Polskiego Radia.
16.03.23, 10:41
| radio » informacje
Aplikacja Radia Nowy Świat z nowymi podcastami i usługą CarPlay
10 marca br. pojawiła się aplikacja Radia Nowy Świat w nowej wersji. Nowością jest usługa CarPlay oraz dostępność podcastów extra plus w aplikacji z nowymi propozycjami od redaktorów: Wojciecha Manna i Macieja Jankowskiego oraz Jana Janczego.
16.03.23, 06:30
| radio » ludzie
Krzysztof Grządzielski reporterem Radia ZET w Poznaniu
Krzysztof Grządzielski został nowym reporterem Radia ZET w Poznaniu. Zastąpił Dankę Woźnicką, która z końcem lutego br. rozstała się z rozgłośnią.
15.03.23, 12:42
| radio » informacje
Piosenki z tekstem. Grażyna Torbicka i Wojciech Malajkat gospodarzami koncertu Radia Nowy Świat i Akademii Teatralnej
17 kwietnia br. o godz. 20.00 w Teatrze Collegium Nobilium odbędzie się koncert, który organizują Radio Nowy Świat i Akademia Teatralna w Warszawie.
14.03.23, 17:00
| radio » informacje
Cenniki Grupy RMF bez zmian
Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe swoich stacji i pakietów na kolejne dwa miesiące. Pozostaną one bez zmian w stosunku do obecnie obowiązujących.
14.03.23, 06:30
| radio » badania rynku
Sieci radiowe: duży spadek Eski
Eska mimo dużego spadku, pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiową - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 grudnia 2022 r. do 28 lutego 2023 r. (sieci radiowe).
13.03.23, 20:46
| radio » informacje
Ufam, że mnie słyszycie. Alfabet Jana Pawła II. Okolicznościowy cykl w Jedynce
Program 1 Polskiego Radia będzie emitował nagrania z wypowiedziami papieża Polaka. Cykl „Ufam, że mnie słyszycie. Alfabet Jana Pawła II” będzie emitowany w Jedynce od poniedziałku do piątku o godz. 18.36, w soboty o godz. 18.33, w niedziele o godz. 18.25. Emisja potrwa do 2 kwietnia br.
13.03.23, 10:06
| radio » informacje
RMF FM liderem, duży wzrost Jedynki
RMF FM pozostaje liderem rynku. Jedynka uzyskała rekordowy wzrost udziału - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 grudnia 2022 r. do 28 lutego 2023 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.