13.11.18, 12:00

Branża farmaceutyczna dominuje w wydatkach na reklamę. Raport IMM na październik 2018 r.

Logo IMM
Fot. materiały prasowe

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w październiku 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

For. Instytut Monitorowania Mediów

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w październiku br. wyniosły 39 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).

W październiku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 484 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 100 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).

For. Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku br. marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.

 For. Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: typy reklamowanych usług

W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

For. Instytut Monitorowania Mediów

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Komentarze

Powiązane

05.12.23, 06:30
| radio » badania rynku
Olsztyn: RMF FM liderem, Meloradio Olsztyn w górę
RMF FM umocniło swoją pozycję jako najchętniej słuchanej stacji w Olsztynie - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 kwietnia 2023 r. do 31 października 2023 r. (Radom).
04.12.23, 17:00
| radio » badania rynku
Częstochowa: RMF FM liderem, duży wzrost Radia Zet
RMF FM pozostaje najchętniej słuchaną stacja w Częstochowie - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 maja 2023 r. do 30 października 2023 r. (Częstochowa).
01.12.23, 06:45
| radio » informacje
Ruszają licytacje charytatywne w Radiu 357. Tradycyjnie poprowadzi je Kuba Strzyczkowski
Rusza coroczna akcja charytatywna społeczności Radia 357. Cztery aukcje antenowe poprowadzi Kuba Strzyczkowski. W spocie antenowym promującym akcję wziął udział Wiktor Zborowski. W tym roku cała zebrana kwota zostanie przekazana Fundacji Świętego Mikołaja na zapewnienie pomocy psychologicznej dla dzieci z Polski i Ukrainy. 
30.11.23, 17:45
| radio » informacje
22. edycja Akcji Charytatywnej Choinki Jedynki 2023. Wspólne malowanie prac
3 grudnia br. o godz. 11.00 w siedzibie Polskiego Radia, w ramach Akcji „Choinki Jedynki 2023” odbędzie się wspólne malowanie prac z udziałem Przyjaciół Programu 1 Polskiego Radia. Prace zostaną przekazane na licytację na rzecz podopiecznych Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” oraz Fundacji „Wspólnota Nadziei”.
29.11.23, 17:18
| radio » informacje
Tradycyjnie tylko świąteczne piosenki w grudniu w RMF Classic
Już po raz 12. radio RMF Classic w grudniu modyfikuje format muzyczny i będzie grało świąteczne piosenki. Gwiazdą programu będzie Cher i jej album „Christmas”, na antenie pojawi się też specjalna piosenka Artura Andrusa oraz kolejna edycja Plebiscytu na Świąteczny Przebój Wszech Czasów.
29.11.23, 11:31
| radio » ludzie
Nie żyje Jerzy Rowiński
Zmarł Jerzy Rowiński – dziennikarz muzyczny, z branżą radiową związany od blisko 50 lat – podało Polskie Radio RDC
29.11.23, 06:30
| radio » informacje
Niedorzecznik. Nowy serial radiowy Michała Janczury w TOK FM
29 listopada br. ruszy nowy serial radiowy TOK FM zatytułowany "Niedorzecznik". Jego autorem jest Michał Janczura. Trzyodcinkowy serial opowiada o wydarzeniach z kadencji Mikołaja Pawlaka, kiedy prawa dziecka schodziły na drugi plan, a ich miejsce w działaniach odchodzącego Rzecznika Praw Dziecka zajmowały polityka i ideologia.
28.11.23, 17:00
| radio » informacje | prasa » informacje
Ruszyła II edycja Forum Dziennikarskiego Nagrody Woyciechowskiego
Forum Dziennikarskie Nagrody Woyciechowskiego to projekt stworzony w 2022 r. przez Radio ZET realizowany we współpracy z Uniwersytetem SWPS. Jego uczestnikami są studenci i studentki - stażyści, którzy tworzą Forum Dziennikarskie, korzystając ze wsparcia Rady Programowej oraz opiekunów stażu.
28.11.23, 14:38
| radio » informacje
Mrozu kolejnym gospodarzem formatu RMF FM w trasie
Mrozu będzie kolejnym po Agnieszce Chylińskiej i Darii Zawiałow gospodarzem audycji „RMF FM w trasie”. Artysta poprowadzi format od 2 grudnia br. w cztery kolejne soboty w godz. 15.00-17.00.
28.11.23, 09:51
| radio » informacje
BBC Studios z usługę BBC Podcasts Premium w Apple Podcasts także na polskim rynku
BBC Studios rozszerza dostępność subskrypcji BBC Podcasts Premium aż o 166 nowych krajów, w tym Polskę.Cena usługi wynosi 13,99 zł miesięcznie.