26.11.18, 10:31

Trendy, które ukształtują reklamę online w 2019

Mariusz Maksymiuk
Fot.: materiały prasowe

Nadszedł idealny czas na podsumowanie tego, co działo się w branży reklamowej oraz sprawdzenie, co będzie napędzało rynek w nadchodzącym roku. Które trendy z 2018 r. nie stracą popularności? Jakie nowości nas czekają? Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas planowania budżetów na 2019? Na te pytania odpowiada Mariusz Maksymiuk, CEO sieci reklamowej Adexon.

Wideo niezmiennie na pozycji lidera
Treści wideo zyskują jeszcze większą popularność, szczególnie dzięki platformom takim jak YouTube, Netflix czy Amazon. Eksperci przewidują, że do końca przyszłego roku wideo będzie stanowiło 80 proc. całego ruchu internetowego.
Z najnowszego raportu eMarketer wynika, że wydatki na cyfrową reklamę wideo w USA pochłoną nawet 50 proc. budżetów reklamowych. Wynik ten będzie napędzany głównie za sprawą treści dostarczanych na urządzeniach mobilnych oraz na portalach społecznościowych. Badania Zenith pokazują, że w Polsce w 2019 r. budżet przeznaczony na reklamę wideo online wzrośnie o 9 proc. w stosunku do bieżącego roku. Ponadto możemy się spodziewać, że coraz więcej marek będzie koncentrować się na tzw. moments marketing, czyli łączeniu przekazu z zapotrzebowaniem odbiorcy, który dostarczy użytkownikom spersonalizowane treści we właściwym miejscu i czasie, na odpowiednim urządzeniu.
Jedno jest pewne – wideo to najlepszy sposób na zaangażowanie odbiorców, zwiększenie współczynnika konwersji oraz uzyskanie wysokiego ROI.

Rozwój AR
Już w 2018 r., wiele marek wdrożyło do swoich strategii marketingowych rozwiązania, jakie oferuje AR i VR. Jest to bowiem jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie konsumentów, który oferuje im wyjątkowe i niepowtarzalne doznania zakupowe. Dzięki temu rozwiązaniu, marketerzy mają szansę przedstawić klientom produkt i usługę za pomocą wysokiej jakości technologii i ciekawie opowiedzianej historii.W tym roku liderem w wykorzystaniu VR i AR był amerykański sklep Ikea, który uruchomił aplikację Ikea Place oraz sklep VR. Konsumenci mogli wybierać spośród ponad 2 tys. mebli i przed zakupem zobaczyć, jak dany model będzie prezentował się w ich domach.
Chociaż technologia AR i VR wciąż się rozwija, to już teraz można stwierdzić, że jest to jedno z najbardziej przyszłościowych rozwiązań dla reklamy i marketingu. Możliwość łączenia cyfrowej rzeczywistości z obiektami fizycznymi jest przełomową zmianą nie tylko dla branży reklamowej.

Wzrost zapotrzebowania na AI
W ciągi kilku ostatnich lat, technologia wspomagana sztuczną inteligencją stała się bardzo powszechna nie tylko w marketingu, ale także w wielu innych dziedzinach i branżach. Jak AI może być wykorzystywana przez reklamodawców? W marketingu coraz więcej aspektów opartych jest na danych, co oznacza, że rośnie zapotrzebowanie na systemy ich przetwarzania. W reklamie, sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do poprawy wydajności oraz przeniesienia przekazywanych treści na zupełnie nowy poziom. W przyszłości marketerzy będą jeszcze częściej wykorzystywać AI, aby usprawniać analizę trendów, ulepszać profilowanie kandydatów czy opracowywać spersonalizowane strategie. Dzięki specjalnie skonstruowanym systemom, które mogą przetwarzać ogromne ilości informacji, będą mogli również przeznaczać mniej czasu na przetwarzanie danych.

Przygotuj się na wyszukiwanie głosowe
Przewiduje się, że wyszukiwanie głosowe będzie jednym z większych, dotychczas nie w pełni wykorzystanym trendem nadchodzącego roku. Chcą dobrze przygotować się do jego wdrożenia, warto jeszcze dokładniej poznać preferencje swoich odbiorców, a następnie wykorzystać tę wiedzę podczas tworzenia przekazów reklamowych.
Obecnie treści związane z reklamą cyfrową opierają się na frazach SEO i słowach kluczowych, które ukierunkowane są na zapytania pisane. Wyszukiwanie głosowe wymaga własnej bazy słów, które odpowiadają językowi, jakiego używają użytkownicy wyszukiwarek. Dlatego też w 2019 r., marketerzy muszą przygotować treści, dopasowując ton, gramatykę i słownictwo, tak aby wyszukiwanie głosowe było jeszcze prostsze.
Marketing i reklama cyfrowa, dzięki postępowi technologicznemu nieustannie się rozwijają. Warto jednak zauważyć, że trendy, które obserwowaliśmy w 2018 r. nie znikną, ale będą ewoluowały, tak by jeszcze lepiej dopasowywać się do zmieniających się potrzeb klientów.

Mariusz Maksymiuk
Prezes Adexon. Funkcję tę pełni od marca 2016 r. Posiada ponad dziewięcioletnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji.

Komentarze

Powiązane

12.07.24, 12:30
| reklama & PR » informacje
Hochland z billboardem sponsorskim. Ma dotrzeć do prawie 8 mln osób w grupie docelowej
Hochland w lipcu i sierpniu br. zamierza promować swoje produkty, wykorzystując do tego billboard sponsorski.
12.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Kampania pieczywa BIO Piekarni Cukierni Putka na EKO wiatach AMS
Do swojej kampanii sieć piekarni Putka wykorzystuje certyfikowane EKO wiaty AMS na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie i Łodzi.
12.07.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Jakub Zajdel w zespole New Business Development Committee IPREX
Jakub Zajdel, CEO more communications agency dołączył do New Business Development Committee w globalnej sieci IPREX. W latach 2020-2022 pełnił on funkcję EMEA President organizacji.
11.07.24, 20:30
| reklama & PR » informacje
Miej na to Magne B6 Forte. Kampania Sanofi ma skupiać się na edukacji zdrowotnej
Sanofi, we współpracy z FCB Health Spark, uruchomiło nową kampanię „Miej na to Magne B6 Forte”. Akcja ma skupiać się na edukacji zdrowotnej.
11.07.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Alior Bank nawiązał współpracę z Narodową Drużyną Esportową
Alior Bank staje się oficjalnym sponsorem Narodowej Drużyny Esportu. Wcześniej bank wspierał akademickie eventy.
11.07.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
ASAP&ASAP przygotowała kampanię dla Compeed
Agencja ASAP&ASAP opracowała kampanię dla marki Compeed, (Perrigo Poland). Akcja potrwa dwa miesiące.
11.07.24, 14:45
| reklama & PR » informacje
Streetcom przygotuje kampanie dla 4 marek BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec i Smakowita
Streetcom przygotuje i zrealizuje kampanie influencerskie dla czterech marek BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec oraz Smakowita. W ramach umowy, agencja ma przeprowadzić akcje do końca 2024 r.
11.07.24, 12:15
| reklama & PR » informacje
Weber Shandwick promuje stolicę Łotwy
Agencja Weber Shandwick Poland została wybrana przez Agencję Inwestycji i Turystyki Rygi do zrealizowania kampanii promującej Rygę.
11.07.24, 11:00
| reklama & PR » informacje
No-Spa Max z kampanią „Bycie kobietą nie musi boleć” od Publicis Worldwide
Publicis Worldwide przygotowała kampanię dla No-Spa Max, która ruszyła 1 lipca br. Hasło akcji to „Bycie kobietą nie musi boleć”.
11.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
ONE House wygrywa przetarg na obsługę dwóch marek Dr Wolff Group
ONE House i Dr Wolff Group rozpoczęły współpracę. Agencja będzie odpowiedzialna za strategie marketingowe dla marek Alpecin i Plantur 39.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.