05.12.18, 16:00

Agenci nieruchomości ocenili serwisy ogłoszeniowe

Fot.: materiały prasowe

Prawie połowa właścicieli i pracowników biur obrotu nieruchomościami twierdzi, że najwięcej klientów, którzy kupili nieruchomość, trafiło do nich z Otodom – wynika „Badania satysfakcji agentów ze współpracy z serwisami ogłoszeniowymi”, przeprowadzonego przez PBS. Wyniki ankiety pokazują mocne i słabe strony polskich serwisów ogłoszeniowych z punktu widzenia agentów.

Według 46 proc. właścicieli i pracowników biur obrotu nieruchomościami, najwięcej zapytań zakończonych sprzedażą pochodziło z Otodom. Drugie miejsce, z 10 proc. wynikiem, zajął serwis Nieruchomości Online, a na podium znalazł się także OLX, który generuje najwięcej zapytań zdaniem 9 proc. ankietowanych.

Według pośredników, Otodom generuje średnio 16,7 zapytań sprzedażowych tygodniowo. OLX i Nieruchomości Online odpowiadają przeciętnie za 6,4 zapytań, Gratka – za 5,5, a Morizon – za 5. Otodom jest także liderem także pod względem liczby zapytań zakończonych podpisaniem umowy najmu. Serwis wskazany został przez 26 proc. agentów. O połowę mniej pośredników twierdzi, że najwięcej zapytań otrzymuje z OLX. Gratka, Nieruchomości Online i Gumtree wskazywane były przez 5 proc. badanych.

Branża jednak nie korzysta tylko z jednego serwisu ogłoszeniowego. Jak wynika z badań, niewielu pośredników współpracuje z jednym, ulubionym serwisem. Aż 80 proc. z nich deklaruje, że korzysta przynajmniej z czterech.

Najpopularniejszy wśród profesjonalistów jest Otodom, z którego korzysta aż 89 proc. z nich. Kolejne miejsca zajmują: Gratka (70 proc.), OLX i Morizon (po 67 proc.). W porównaniu z marcowym pomiarem duże spadki zaliczyły Gratka (o 8 proc.) i Domy.pl (o 7 proc.) oraz Gumtree (o 6 proc.). Pięcioprocentowy wzrost zanotował OLX, a Morizon poprawił swój wynik o 1 proc.

Badanie PBS nie było nakierowane tylko na efektywność. Ankietowani podzielili się też subiektywnymi wrażeniami wynikającymi korzystania z poszczególnych serwisów. Ich zdaniem najbardziej atrakcyjne ceny oferuje Gumtree, a pod względem dopasowania oferty do potrzeb i obsługi klienta najlepiej w badaniu oceniono serwis Nieruchomości Online. Lider rynku, Otodom, wypadł najlepiej w największej liczbie kategorii: pod względem wyglądu i estetyki, wygody korzystania z konta, liczby zapytań od klientów i działań wspierających biznes.

Rynek obrotu nieruchomościami w ostatnich latach coraz bardziej się profesjonalizuje, a serwisy ogłoszeniowe są dla biur podstawowym narzędziem. Biorący udział w badaniu agenci i właściciele firm w 43 proc. oceniają dobrze zadowolenie z działających w Polsce serwisów. Negatywną opinię wskazało dwukrotnie mniej ankietowanych.

O badaniu. Metoda: CAWI (Computer-Assisted Web Interview), CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), próba: n=68 (CAWI), n=235 (CATI); razem n=303; termin realizacji: 16.07-01.08.2018, wykonawca badań: PBS Sp. z o.o.

Komentarze

Powiązane

01.12.23, 15:51
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Michał Piasecki zastępcą redaktora naczelnego dziennika Fakt
Michał Piasecki w roli zastępcy redaktora naczelnego Faktu dołączył do redakcji 1 grudnia br. Nowy wicenaczelny ma odpowiadać za kwestie online oraz za dalszy rozwój serwisu Fakt.pl.
30.11.23, 12:33
| internet » ludzie
WP wzmacnia rolę technologii. Jędrzej Matla awansuje, a Paulina Zyśk-Lisica i Paweł Karaszewski odchodzą z firmy
Od 1 grudnia 2023 r. na stanowisko p.o. dyrektora technologii i produktu reklamowego Wirtualnej Polski Media awansuje Jędrzej Matla. Zmiana ta jak tłumaczy firma jest częścią procesu mocniej integrującego produkty reklamowe i wydawnicze z obszarem IT.
28.11.23, 08:30
| internet » e-commerce
Allegro dalej rośnie. W Czechach trzy główne marki wygrywają
Allegro na polskim rynku zanotowało wzrost sprzedaży o 10,5 proc. Z kolei w Czechach nowa platforma zyskała aż 800 tys. aktywnych klientów.
27.11.23, 10:30
| internet » informacje
Demagog.org.pl partnerem TikToka
TikTok, w ramach stałych działań na rzecz zwalczania dezinformacji, rozpoczął współpracę z Demagog.org.pl, pierwszą i najdłużej działającą w Polsce organizacją fact-checkingową.
24.11.23, 09:30
| internet » ludzie
Olga Korolec dyrektorką zarządzającą Onetu od 2024 r.
Z początkiem stycznia 2024 r. Olga Korolec zostanie nową dyrektorką zarządzającą Onetu (Ringier Axel Springer) przejmując funkcję i dotychczasowe obowiązki Marty Badurek-Pietniczki, która udaje się na urlop macierzyński.
23.11.23, 17:45
| internet » informacje
Ruszyła III edycja Plebiscytu As Sportu Interii. W zeszłorocznej akcji oddano ponad 600 tys. głosów
20 listopada br. ruszyła trzecia edycja Plebiscytu Interii, w którym internauci wybierają najlepszego sportowca roku.
22.11.23, 06:30
| internet » informacje
WP Holding rośnie dynamicznie w III kwartale 2023 r. dzięki turystyce
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2023 r. wyniosły ponad 405 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 50 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Największy wpływ na wyniki miał przede wszystkimniemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki.
21.11.23, 16:00
| internet » e-commerce
Supermocje.pl. Nowy Serwis Gazeta.pl ma informować o wyprzedażach i promocjach
Gazeta.pl przed Black Week uruchomiła serwis Supermocje.pl, który ma informować o wyprzedażach, promocjach i zniżkach.
21.11.23, 09:47
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Finałowy turniej Davis Cup 2023 na platformie Pilot WP
21 listopada br. rozpocznie się kolejna edycja finałowego turnieju Davis Cup 2023. Wszystkie mecze będą rozgrywane w hiszpańskiej Maladze od 21 do 26 listopada br.
20.11.23, 08:30
| internet » informacje
WP inwestuje w Legimi. Spółka kupiła 12,5 proc. akcj
Spółka Wirtualna Polska Media nabyła mniejszościowy pakiet akcji spółki Legimi S.A. Działającej na rynku ebooków w Polsce. Za pakiet 12,5 proc. akcji spółki zapłaciła 5,3 mln zł.