05.12.18, 23:00
Prawie 18 tys. sprzedanych płyt po dwóch tygodniach od premiery albumu Męskie Granie 2018
Wydany 16 listopada br. przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia podwójny album „Męskie Granie 2018” z utworami m.in. Korteza, Organka i Krzysztofa Zalewskiego w dwa tygodnie od premiery rozszedł się w ilości 17 694 egzemplarzy.
Seria płytowa „Męskie Granie” poświęcona jest kultowej trasie koncertowej, która organizowana jest od 2010 r. w największych polskich miastach. Najnowszy, dwupłytowy album, stanowi artystyczne podsumowanie tegorocznej odsłony tej imprezy. Do tej pory osiem spośród dziewięciu dotychczasowych płyt tej serii uzyskało status platyny. Najnowsze, podwójne wydawnictwo z serii, zanotowało właśnie sprzedaż na poziomie Złotej Płyty.
„Od 16 listopada, czyli dnia premiery, do środy 28 listopada (a zatem w ciągu 12 dni handlowych) zarejestrowana sprzedaż albumu Męskie Granie 2018 – wydanego przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia – wyniosła 17 694 egzemplarzy. Jest to nakład pozwalający wystąpić do Związku Producentów Audio-Video o przyznanie albumowi statusu Złotej Płyty” – mówi Piotr Nagłowski, dyrektor Agencji Muzycznej Polskiego Radia, wydawcy albumu.
Pierwsza część kompilacji „Męskie Granie 2018” zawiera m.in. „zderzenia” muzyczne – zespołu Organek i Kazika, Natalii Przybysz i jej rodziców, Darii Zawiałow i Małgorzaty Ostrowskiej, grupy Lao Che i Dawida Podsiadło oraz utwory specjalnego projektu ØNA (stworzonego przez zespół Ørganek i zaproszone Artystki). Druga płyta to zapis koncertu Męskie Granie Orkiestra 2018 – projektu stworzonego specjalnie na potrzeby tegorocznej trasy. W tym roku trzon MGO tworzyli: Krzysztof Zalewski, Dawid Podsiadło i Kortez.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze