07.01.19, 09:00

Siła personalizacji w digital marketingu

Mariusz Maksymiuk
Fot.: materiały prasowe

W personalizacji chodzi o to, aby klienci czuli się związani z marką, która tworzy przekaz dopasowany do ich potrzeb, nie naruszając przy tym ich prywatności. Głównym celem spersonalizowanego marketingu jest dopasowanie do danej osoby właściwego produktu w odpowiednim czasie. Co właściwie daje nam tak starannie dobrany przekaz? Artykuł ekspercki Mariusza Maksymiuka z sieci reklamowej Adexon. 

Czym jest personalizacja?

Dziś o personalizacji mówi się wiele. Możemy przeczytać szereg artykułów poświęconych temu tematowi. Personalizacja to proces, który pozwala dostosować strategie marketingowe do konkretnego klienta indywidualnie, w zależności od jego wyborów i preferencji. Jest również nazywana marketingiem indywidualnym, ponieważ koncentruje się na każdym kliencie, w oparciu o jego upodobania i zainteresowania.

Spersonalizowany marketing wykorzystuje informacje o użytkownikach, takie jak ich zachowanie, preferencje czy dane demograficzne, które pomagają lepiej zrozumieć klientów i stworzyć z nimi osobisty kontakt. To świetne rozwiązanie na bardziej skuteczne i wydajne zaspokojenie ich potrzeb. Personalizacja sprawia również, że interakcje są łatwiejsze, szybsze, zwiększają zadowolenie i lojalność klientów, a tym samym budują przywiązania do marki.

Personalizacja w dzisiejszych czasach

Rozwój Internetu dał konsumentom i marketerom ogromne możliwości. Badanie przeprowadzone przez Frost & Sullivan wykazało, że do 2020 roku doświadczenie klienta będzie kluczowym czynnikiem wyróżniającym markę, ważniejszym niż ceny i produkty. Dlatego też największym wyzwaniem, przed którym stają obecnie firmy zajmujące się marketingiem cyfrowym, jest poprawa sposobu, w jaki marka jest w stanie komunikować się, angażować i zachwycać klientów.

Co personalizacja oznacza dla klientów?

Ankieta Epsilon przeprowadzona na grupie 1000 osób, które nie są powiązane z branżą marketingową, dostarczyła informacji na temat tego, jak klienci postrzegają personalizację.
32 proc. klientów postrzega ją jako formę dostosowywania usług do ich potrzeb. Przykładem tego typu personalizacji jest posiadanie oferty specjalnie dostosowanej do potrzeb użytkownika.
16 proc. osób interpretowało personalizację w odniesieniu do rabatów czy ofert, a 8 proc. jako konkretny produkt lub usługę. 7 proc. respondentów zgodziło się, że stanowi ona wygodny sposób zarówno dla klientów, jak i dla firmy, która może monitorować działania użytkowników w Internecie oraz sposób, w jaki dokonują zakupu. Dzięki temu może dostosować reklamy i opcje zakupów w oparciu o ich preferencje.
75 proc. respondentów zgodziło się, że personalizacja jest bardzo dobrą strategią zrozumienia zachowań konsumentów i zaspokajania ich potrzeb. 2/3 ankietowanych przyznało, że zgodzili się na to, aby dostarczać firmom informacji o sobie w celu otrzymywania spersonalizowanych ofert.

Dlaczego personalizacja jest ważna?
O zaletach i korzyściach wynikających z podjęcia działań polegających na personalizacji słyszeliśmy już wiele. Warto jednak wyodrębnić te najważniejsze, aby wdrażając i realizując strategie móc skupić się na tym, co dla nas najważniejsze. Kluczowe w personalizacji jest:
• zwiększenie sprzedaży - personalizacja pomaga w monitorowaniu preferencji klientów, zarówno tych nowych, jak i stałych. Ta cecha jest świetnym czynnikiem zwiększającym sprzedaż;
• budowanie relacji - niezależnie od tego, czy firma działa w sektorze B2B czy B2C, budowanie silnych relacji z klientami jest konieczne. Personalizacja to świetny sposób, aby poinformować konsumentów, że firma o nich dba;
• zwiększenie współczynnika zaangażowania - dopasowywanie treści w oparciu o preferencje klientów oraz pokazywanie im produktów, którymi faktycznie będą zainteresowani, może pomóc w zwiększeniu zaangażowania;
• wzrost liczby powracających klientów - personalizacja jest zawsze pozytywnym doświadczeniem dla klientów, a dobra opinia o firmie skłania ich do powrotów i dalszego korzystania ze spersonalizowanych usług;
• zdobycie nowych informacji o klientach - im częściej klient powraca, tym łatwiej uzyskać informacje na jego temat, które mogą pomóc firmie w dokonywaniu lepszych i bardziej świadomych wyborów, dzięki którym zyska ona większe grono zaufanych odbiorców.

Wszystkie wyżej wymienione przykłady sprawiają, że planując strategie marketingowe na 2019 rok, warto postawić na działania związane z personalizacją, które z pewnością pomogą osiągnąć zamierzone cele. Pozwala ona bowiem nie tylko generować lepsze wyniki sprzedaży, ale także pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i buduje pozytywne relacje z klientami.

Mariusz Maksymiuk
Prezes Adexon. Funkcję tę pełni od marca 2016 r. Posiada ponad dziewięcioletnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji.

Komentarze

Powiązane

12.07.24, 12:30
| reklama & PR » informacje
Hochland z billboardem sponsorskim. Ma dotrzeć do prawie 8 mln osób w grupie docelowej
Hochland w lipcu i sierpniu br. zamierza promować swoje produkty, wykorzystując do tego billboard sponsorski.
12.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Kampania pieczywa BIO Piekarni Cukierni Putka na EKO wiatach AMS
Do swojej kampanii sieć piekarni Putka wykorzystuje certyfikowane EKO wiaty AMS na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie i Łodzi.
12.07.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Jakub Zajdel w zespole New Business Development Committee IPREX
Jakub Zajdel, CEO more communications agency dołączył do New Business Development Committee w globalnej sieci IPREX. W latach 2020-2022 pełnił on funkcję EMEA President organizacji.
11.07.24, 20:30
| reklama & PR » informacje
Miej na to Magne B6 Forte. Kampania Sanofi ma skupiać się na edukacji zdrowotnej
Sanofi, we współpracy z FCB Health Spark, uruchomiło nową kampanię „Miej na to Magne B6 Forte”. Akcja ma skupiać się na edukacji zdrowotnej.
11.07.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Alior Bank nawiązał współpracę z Narodową Drużyną Esportową
Alior Bank staje się oficjalnym sponsorem Narodowej Drużyny Esportu. Wcześniej bank wspierał akademickie eventy.
11.07.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
ASAP&ASAP przygotowała kampanię dla Compeed
Agencja ASAP&ASAP opracowała kampanię dla marki Compeed, (Perrigo Poland). Akcja potrwa dwa miesiące.
11.07.24, 14:45
| reklama & PR » informacje
Streetcom przygotuje kampanie dla 4 marek BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec i Smakowita
Streetcom przygotuje i zrealizuje kampanie influencerskie dla czterech marek BUNGE: Eleplant, Finuu, Wawrzyniec oraz Smakowita. W ramach umowy, agencja ma przeprowadzić akcje do końca 2024 r.
11.07.24, 12:15
| reklama & PR » informacje
Weber Shandwick promuje stolicę Łotwy
Agencja Weber Shandwick Poland została wybrana przez Agencję Inwestycji i Turystyki Rygi do zrealizowania kampanii promującej Rygę.
11.07.24, 11:00
| reklama & PR » informacje
No-Spa Max z kampanią „Bycie kobietą nie musi boleć” od Publicis Worldwide
Publicis Worldwide przygotowała kampanię dla No-Spa Max, która ruszyła 1 lipca br. Hasło akcji to „Bycie kobietą nie musi boleć”.
11.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
ONE House wygrywa przetarg na obsługę dwóch marek Dr Wolff Group
ONE House i Dr Wolff Group rozpoczęły współpracę. Agencja będzie odpowiedzialna za strategie marketingowe dla marek Alpecin i Plantur 39.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.