09.01.19, 09:00
Podsumowanie 2018 r. według Krzysztofa Marca (DevaGroup)
Wydarzenia na rynku reklamowym i medialnym w 2018 roku podsumowuje dla portalmedialny.pl Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star.
Najważniejsze trendy, jakie obserwowałem w marketingu w wyszukiwarkach w 2018 roku to zwiększenie wagi analityki w prowadzonych kampaniach oraz wzrost znaczenia content marketingu w strategiach wykraczających również poza samo SEO. W samym Google widzimy trend promujący automatyzację budowania kampanii, z niepokojącym trendem odbierania niektórych możliwości precyzyjnego kierowania reklam. Do tych ostatnich należą zmiany dotyczące reklamy w aplikacjach mobilnych, kierowania reklam na niektóre typy stron w sieci reklamowej Google czy kolejne zmiany dotyczące dopasowań słów kluczowych. W SEO niezmiennie od kilku lat rośnie znaczenie działań on-site, czyli technicznej optymalizacji samej strony, ale równocześnie nie słabnie znaczenie linków.
Sporym rozczarowaniem dla mnie był brak zmian po wdrożeniu RODO – spam nie zniknął, firmy cold mailowe atakują każdego dnia, a duża część niechcianych wiadomości po prostu przeniosła się na LinkedIn. Ten ostatni zasługuje na pochwałę, bo finalnie uniemożliwił spamerom wykradanie maili użytkowników podczas eksportu pliku danych z profilu. Niestety, w 2018 roku nadal praktykowany jest marketing szeptany, czyli zlecanie pisania fałszywych opinii.
Jeśli miałbym wskazać wydarzenia, które świetnie wypadły w 2018 roku i rokują kolejnymi dobrymi edycjami w 2019 roku, to polecam zwrócić uwagę na: Kongres Online Marketing, SEO Festiwal, Mobile Trends Conference oraz nasze semKRK.
Firmy/narzędzia, którym warto się przyglądnąć w tym roku w branży SEM na polskim rynku to na pewno: Semstorm, Senuto, Seo Surfer oraz Linkhouse.
Rok 2018 w DevaGroup
2018 był dla nas najlepszym rokiem. Od zwiększenia zespołu z 18 do 24 osób, rozpoczęcia prac nad nowym biurem, po dotarcie do finału najbardziej prestiżowego konkursu Google Premier Partners Awards w regionie EMEA. Do naszego zespołu wróciła Justyna Mądro jako Marketing Manager, zwiększyliśmy również dział SEO i SEM o kolejnych specjalistów: trzy nowe osoby w dziale SEO i dwie nowe osoby w dziale SEM.
Nowym Head of SEM została Marta Pilacińska, odpowiedzialna za wspomniany nagrodzony case study. Znaczącym wydarzeniem było połączenie się DevaGroup z marką ROIexperts, wpływające na wzrost obrotów, liczby klientów i rozwój zespołu. Nasze doświadczenie zostało docenione kolejny raz w postaci zaproszenia mnie do zostania sędzią w prestiżowym konkursie European Search Awards. Wydaliśmy również drugie wydanie naszego hitu – książki “Narzędzia Google dla e-commerce”.
Krzysztof Marzec
CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics. Sędzia European Search Awards. Autor szkoleń i artykułów oraz dwóch książek z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę cyfrową do optymalizacji działań.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze