09.01.19, 09:00

Podsumowanie 2018 r. według Krzysztofa Marca (DevaGroup)

Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup
Fot.: archiwum autora

Wydarzenia na rynku reklamowym i medialnym w 2018 roku podsumowuje dla portalmedialny.pl Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star.

Najważniejsze trendy, jakie obserwowałem w marketingu w wyszukiwarkach w 2018 roku to zwiększenie wagi analityki w prowadzonych kampaniach oraz wzrost znaczenia content marketingu w strategiach wykraczających również poza samo SEO. W samym Google widzimy trend promujący automatyzację budowania kampanii, z niepokojącym trendem odbierania niektórych możliwości precyzyjnego kierowania reklam. Do tych ostatnich należą zmiany dotyczące reklamy w aplikacjach mobilnych, kierowania reklam na niektóre typy stron w sieci reklamowej Google czy kolejne zmiany dotyczące dopasowań słów kluczowych. W SEO niezmiennie od kilku lat rośnie znaczenie działań on-site, czyli technicznej optymalizacji samej strony, ale równocześnie nie słabnie znaczenie linków.

Sporym rozczarowaniem dla mnie był brak zmian po wdrożeniu RODO – spam nie zniknął, firmy cold mailowe atakują każdego dnia, a duża część niechcianych wiadomości po prostu przeniosła się na LinkedIn. Ten ostatni zasługuje na pochwałę, bo finalnie uniemożliwił spamerom wykradanie maili użytkowników podczas eksportu pliku danych z profilu. Niestety, w 2018 roku nadal praktykowany jest marketing szeptany, czyli zlecanie pisania fałszywych opinii.

Jeśli miałbym wskazać wydarzenia, które świetnie wypadły w 2018 roku i rokują kolejnymi dobrymi edycjami w 2019 roku, to polecam zwrócić uwagę na: Kongres Online Marketing, SEO Festiwal, Mobile Trends Conference oraz nasze semKRK.

Firmy/narzędzia, którym warto się przyglądnąć w tym roku w branży SEM na polskim rynku to na pewno: Semstorm, Senuto, Seo Surfer oraz Linkhouse.

Rok 2018 w DevaGroup

2018 był dla nas najlepszym rokiem. Od zwiększenia zespołu z 18 do 24 osób, rozpoczęcia prac nad nowym biurem, po dotarcie do finału najbardziej prestiżowego konkursu Google Premier Partners Awards w regionie EMEA. Do naszego zespołu wróciła Justyna Mądro jako Marketing Manager, zwiększyliśmy również dział SEO i SEM o kolejnych specjalistów: trzy nowe osoby w dziale SEO i dwie nowe osoby w dziale SEM.

Nowym Head of SEM została Marta Pilacińska, odpowiedzialna za wspomniany nagrodzony case study. Znaczącym wydarzeniem było połączenie się DevaGroup z marką ROIexperts, wpływające na wzrost obrotów, liczby klientów i rozwój zespołu. Nasze doświadczenie zostało docenione kolejny raz w postaci zaproszenia mnie do zostania sędzią w prestiżowym konkursie European Search Awards. Wydaliśmy również drugie wydanie naszego hitu – książki “Narzędzia Google dla e-commerce”.

Krzysztof Marzec
CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics. Sędzia European Search Awards. Autor szkoleń i artykułów oraz dwóch książek z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę cyfrową do optymalizacji działań.

Komentarze

Powiązane

16.09.24, 23:32
| reklama & PR » informacje
Smak pełen wspomnień. Konkurs marki Wiejskie Ziemniaczki
Marka Wiejskie Ziemniaczki (Lorenz) rozpoczęła aktywację prowadzoną pod hasłem „Smak pełen wspomnień”. Głównym elementem działań jest konkurs dla konsumentów. Akcja potrwa przez cały wrzesień.
16.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Spokojnie, to HAMMER. Kampania wizerunkowa polskiej marki telefonów
Ruszyła ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki HAMMER, promująca wytrzymałość, dostarczanych przez firmę, telefonów wzmocnionych oraz programy wspierające klientów.
16.09.24, 12:53
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Socha polską ambasadorką gamy kosmetyków ANTI-ÂGE GLOBAL od Yves Rocher. Nowe logo marki
Gama kosmetyków do pielęgnacji twarzy - ANTI-ÂGE GLOBAL od francuskiej marki Yves Rocher - ma swoją polską ambasadorkę. Została nią aktorka, Małgorzata Socha. Jednocześnie marka wprowadza zmiany w swojej.
16.09.24, 12:19
| reklama & PR » informacje
ORLEN oficjalnym sponsorem ZAKSY. Logotyp marki pojawi się na koszulkach meczowych
ORLEN został oficjalnym sponsorem drużyny ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. W ramach współpracy, logotyp koncernu zostanie wyeksponowany na froncie koszulki klubu.
16.09.24, 09:28
| reklama & PR » informacje
Smakujemy z JemyJemy. Profi rusza z akcją akcja cashback zup JemyJemy
10 września br. ruszyła promocja konsumencka cashback marki JemyJemy „Smakujemy z JemyJemy”.
16.09.24, 07:45
| reklama & PR » informacje
Performance Media zmienia się w Performance Group. Rebranding i nowa identyfikacja wizualna
Agencja Performance Media, po ponad 20 latach, nową wprowadza nową nazwę i identyfikację wizualną. Rozszerza także portfolio oferowanych produktów i usług. Od tej pory agencja będzie działać pod nazwą Performance Group.
15.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kobiety są z Venus, a Venus jest z kobietami. Kampania marki Venus z udziałem influencerek
Trwa kampania reklamowa marki Venus z portfolio (Pharma CF – polskiego producenta kosmetyków pielęgnacyjnych. Za jej realizację odpowiada agencja Ancymony (*ancy).
14.09.24, 12:28
| reklama & PR » informacje
Halowe Mistrzostwa w Kaufland. Kampania promująca pracę w logistyce
Siec Kaufland ruszyła z kampanią „Halowe Mistrzostwa”, która promuje akcję rekrutacyjną w centrach dystrybucyjnych. Bohaterami kampanii, którzy prezentują zalety pracy w logistyce, są sami pracownicy magazynów.
14.09.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Kultowa gra Sonic motywem przewodnim loterii marki Actimel
Marka Actimel ruszyła z loterią, której motywem przewodnim jest gra Sonic. W ramach akcji można wygrać nagrody, w tym produkty na licencji Sonic. Organizatorem loterii jest NAV agency.
13.09.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
Kia promuje w sieci i TV model Sportage
Kia Polska ruszyła z kontynuacją kampanii wspierającą sprzedaż modelu Sportage, oferując klientom propozycje kredytowe i leasingowe. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.