22.01.19, 08:00

Podsumowanie 2018 r. według Łukasza Abgarowicza (RTB House Poland)

Łukasz Abgarowicz
Fot.: materiały prasowe

Wydarzenia na rynku reklamowym i medialnym w 2018 roku podsumowuje dla portalmedialny.pl Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland.

2018 r. na rynku

Rok 2018 upłynął pod znakiem wzrostów w branży digital marketingu. Według danych IAB Polska wydatki na reklamę online już w pierwszej połowie roku odnotowały 17 proc. wzrost względem analogicznego okresu 2017 r. – osiągając poziom 2,2 mld złotych. Coraz większą część wydatków reklamowych stanowią wydatki na reklamę w modelu programmatic, które wzrosły o 31 proc. w pierwszej połowie 2018 roku.

Kolejnym znaczącym „wzrostem” jest rosnąca świadomość konsumentów, a co za tym idzie coraz większą uwagą skierowaną na user experience. Zwłaszcza w branży e-commerce trend ten jest widoczny i przewiduję, że utrzyma się również w 2019 roku. Marki coraz więcej poświęcają w celu poprawy UX, zadbania o potrzeby i wygodę swoich klientów. Widać to między innymi w coraz intensywniejszych działaniach retargetingowych, które umożliwiają personalizację przekazu, dopasowania go do konsumenta. W ten sposób podnoszą zadowolenie i lojalność, a w efekcie przywiązują użytkownika do marki.

Kolejnym ważnym i dyskutowanym tematem, zarówno na arenie międzynarodowej, jak i na rodzimym rynku było Brand Safety. Marki coraz skuteczniej dbają, aby ich reklamy nie były wyświetlane obok nieodpowiednich treści i wymagają od swoich partnerów narzędzi, które zagwarantują im bezpieczeństwo w internecie. To szansa dla dostawców na przedstawienie przełomowych rozwiązań, opartych na najnowszych technologiach i spełniających coraz wyższe oczekiwania klientów.

2018 r. w RTB House

Dla RTB House rok 2018 był czasem intensywnego rozwoju, inwestycji i nagród. W maju uruchomiliśmy AI Marketing Lab, wewnętrzną jednostkę, w której prowadzone są badania rozwojowe w różnych obszarach marketingu. Zespół koncentruje prace na tworzeniu środowiska, opracowywaniu i rozwijaniu nowych rozwiązań z pogranicza technologii i marketingu. Na początku stycznia 2019 r. ogłosiliśmy przejście pierwszych projektów w fazę testów klienckich.

Rozwój firmy i technologii został zauważony i nagrodzony w międzynarodowych rankingach, m.in. drugie miejsce w Europie Środkowej w kategorii ,,Big Five” w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, a także ósme miejsce wśród firm z sektora technologii na liście Financial Times FT1000.

W ciągu roku do zarządu RTB House dołączył Wojciech Głowacki, awansując na stanowisko VP of Sales. Na rynkach europejskich nastąpiło kilka zmian. Jedna dotyczy mnie osobiście, ponieważ od września, oprócz rynku polskiego, odpowiadam również za rozwój firmy w krajach Beneluxu. Z kolei regionem CEE kieruje teraz Omer Aras, dotychczas odpowiedzialny za rozwój firmy w Turcji.

Podsumowaliśmy również pięciolecie działalności. Otwierając biura w Tokio i Stanach Zjednoczonych świętowaliśmy obecność firmy na wszystkich kontynentach. Umacnialiśmy również swoją pozycję w Europie - otworzyliśmy biura w Niemczech, Francji i Szwecji.

Komentarze

Powiązane

04.10.24, 11:02
| reklama & PR » ludzie
Anna Wawszkiewicz i Bartosz Makowski w zespole More Bananas
Anna Wawszkiewicz i Bartosz Makowski dołączyli do zespołu krakowskiej agencji More Bananas.
04.10.24, 09:59
| reklama & PR » ludzie
Grzegorz Turowski awansuje w ONE House
Grzegorz Turowski awansował w strukturach agencji ONE House na stanowisko Digital Media Director.
03.10.24, 17:22
| reklama & PR » informacje
Tivio Studio rozszerza działalność na Polskę i rynki CEE
Tivio Studio, spółka specjalizująca się w tworzeniu treści i rozwiązań w branży mediowej, ogłasza ekspansję na rynek polski oraz Europy Środkowo-Wschodniej.
03.10.24, 09:49
| reklama & PR » ludzie
Martyna Solińska awansuje w 38Content Communication. Została dyrektorem zarządzającym
Na początku października br. Martyna Solińska awansowała na stanowisko dyrektor zarządzającej 38Content Communication.
03.10.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
TAILORS Group po 10 latach istnienia zapowiada zmiany
Od butikowej agencji prowadzonej przez trzech przyjaciół do firmy zatrudniającej ponad 30 osób - tak w skrócie wygląda dotychczasowa historia TAILORS Group. W tym roku spółka obchodzi dziesiąte urodziny. Wraz z wejściem w nową dekadę swojej działalności, spółka chce komunikować się jako firma doradcza, wspierająca klientów na poziomie strategicznym.
02.10.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Uśmiech pochodzi od sera. Nowa komunikacja wizerunkowa Hochland
4 października br. w Światowy Dzień Uśmiechu, zaplanowano start nowej kampanii wizerunkowej marki Hochland.
02.10.24, 16:30
| reklama & PR » ludzie
Weronika Szczepanik awansuje w iProspect (dentsu Polska)
Od października br., Weronika Szczepanik, która do tej pory pełniła rolę Senior Client Performance Manager, awansowała i objęła stanowisko Client Partnera w iProspect (dentsu Polska).
02.10.24, 15:15
| prasa » ludzie | reklama & PR » ludzie
Anna Więckowska nową CMO w Bonnier Business Polska
Na początku października br. stanowisko Chief Marketing Officera w Bonnier Business Polska (wydawcy m.in. „Pulsu Biznesu) objęła Anna Więckowska, menedżerka, która posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie marketingu, brandingu i komunikacji.
02.10.24, 12:04
| reklama & PR » ludzie
Gabriel Siemiątkowski w better. gaming agency
1 października br. do ekipy better. gaming agency w roli PR Specialist dołączył Gabriel Siemiątkowski. W ramach stanowiska będzie odpowiadał przede wszystkim za projekty dla Level Infinite, wspierając jednocześnie inne inicjatywy agencji.
02.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Marek Zieleniewski w zespole OneMulti
Marek Zieleniewski dołączył do agencji PR OneMulti i zajął stanowisko account managera. Wszedł w skład zespołu Life & Infrastructure, gdzie zajmuje się m.in. komunikacją korporacyjną dla Grupy Elemental.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.