22.01.19, 08:00
Podsumowanie 2018 r. według Łukasza Abgarowicza (RTB House Poland)
Wydarzenia na rynku reklamowym i medialnym w 2018 roku podsumowuje dla portalmedialny.pl Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland.
2018 r. na rynku
Rok 2018 upłynął pod znakiem wzrostów w branży digital marketingu. Według danych IAB Polska wydatki na reklamę online już w pierwszej połowie roku odnotowały 17 proc. wzrost względem analogicznego okresu 2017 r. – osiągając poziom 2,2 mld złotych. Coraz większą część wydatków reklamowych stanowią wydatki na reklamę w modelu programmatic, które wzrosły o 31 proc. w pierwszej połowie 2018 roku.
Kolejnym znaczącym „wzrostem” jest rosnąca świadomość konsumentów, a co za tym idzie coraz większą uwagą skierowaną na user experience. Zwłaszcza w branży e-commerce trend ten jest widoczny i przewiduję, że utrzyma się również w 2019 roku. Marki coraz więcej poświęcają w celu poprawy UX, zadbania o potrzeby i wygodę swoich klientów. Widać to między innymi w coraz intensywniejszych działaniach retargetingowych, które umożliwiają personalizację przekazu, dopasowania go do konsumenta. W ten sposób podnoszą zadowolenie i lojalność, a w efekcie przywiązują użytkownika do marki.
Kolejnym ważnym i dyskutowanym tematem, zarówno na arenie międzynarodowej, jak i na rodzimym rynku było Brand Safety. Marki coraz skuteczniej dbają, aby ich reklamy nie były wyświetlane obok nieodpowiednich treści i wymagają od swoich partnerów narzędzi, które zagwarantują im bezpieczeństwo w internecie. To szansa dla dostawców na przedstawienie przełomowych rozwiązań, opartych na najnowszych technologiach i spełniających coraz wyższe oczekiwania klientów.
2018 r. w RTB House
Dla RTB House rok 2018 był czasem intensywnego rozwoju, inwestycji i nagród. W maju uruchomiliśmy AI Marketing Lab, wewnętrzną jednostkę, w której prowadzone są badania rozwojowe w różnych obszarach marketingu. Zespół koncentruje prace na tworzeniu środowiska, opracowywaniu i rozwijaniu nowych rozwiązań z pogranicza technologii i marketingu. Na początku stycznia 2019 r. ogłosiliśmy przejście pierwszych projektów w fazę testów klienckich.
Rozwój firmy i technologii został zauważony i nagrodzony w międzynarodowych rankingach, m.in. drugie miejsce w Europie Środkowej w kategorii ,,Big Five” w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, a także ósme miejsce wśród firm z sektora technologii na liście Financial Times FT1000.
W ciągu roku do zarządu RTB House dołączył Wojciech Głowacki, awansując na stanowisko VP of Sales. Na rynkach europejskich nastąpiło kilka zmian. Jedna dotyczy mnie osobiście, ponieważ od września, oprócz rynku polskiego, odpowiadam również za rozwój firmy w krajach Beneluxu. Z kolei regionem CEE kieruje teraz Omer Aras, dotychczas odpowiedzialny za rozwój firmy w Turcji.
Podsumowaliśmy również pięciolecie działalności. Otwierając biura w Tokio i Stanach Zjednoczonych świętowaliśmy obecność firmy na wszystkich kontynentach. Umacnialiśmy również swoją pozycję w Europie - otworzyliśmy biura w Niemczech, Francji i Szwecji.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze