22.01.19, 14:19

Saloniki Kolportera zanotowały niewielki wzrost sprzedaży prasy w 2018 r.

Logo firmy Kolporter
Fot.: materiały prasowe

Saloniki Kolportera nie zanotowały w 2018 r. spadku sprzedaży prasy. W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o ok. 1 procent. 

„Biorąc pod uwagę stałą rynkową tendencję spadku sprzedaży prasy możemy uznać, że wynik naszych saloników jest pod tym względem bardzo satysfakcjonujący. W minionym roku podjęliśmy szereg działań wspierających naszą ofertę prasową – m.in. w zakresie ekspozycji, promocji, komunikacji ze sprzedawcami. Duży nacisk położyliśmy także na sprzedaż kolekcji książkowych, przygotowywanych przez wydawców prasy, wprowadzając dla nich m.in. specjalne ekspozytury” – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Niewielkie spadki sprzedaży notowano w salonikach Kolportera w okresie od stycznia do lipca 2018 r. Ale począwszy od sierpnia 2018 r. prasa – w porównaniu do 2017 r. – sprzedawała się znacznie lepiej. Rekordowy pod tym względem był grudzień – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o blisko 18 proc. więcej gazet i czasopism niż w grudniu 2017 r. (średnia sprzedaży liczona na jeden punkt). W całym IV kwartale 2018 r. dynamika sprzedaży prasy wyniosła +10,66 procent. 

Z pewnością wpływ na tak znaczący wzrost sprzedaży gazet i czasopism miała sytuacja rynkowa” – mówi Materek. „Poważne problemy jednego z dystrybutorów spowodowały, że w obsługiwanych przez niego punktach sprzedaży oferta prasowa została znacznie ograniczona. U nas natomiast klienci mieli stały dostęp do pełnego zestawu gazet i czasopism. Odebraliśmy i nadal odbieramy wiele telefonów od osób poszukujących ulubionych tytułów prasowych. Specjalnie dla nich pod koniec ubiegłego roku uruchomiliśmy serwis internetowy znajdzgazete.pl, z mapą naszych saloników i formularzem umożliwiającym zapytanie o dostępność szukanego tytułu. Już teraz możemy powiedzieć, że dzięki stałej dostępności do szerokiej oferty prasowej udało nam się pozyskać nowych, stałych klientów. Co na dość trudnym rynku sprzedaży prasy jest sporym sukcesem” – dodaje rzecznik prasowy Kolportera.

Komentarze

Powiązane

18.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 marca?
17.03.23, 07:30
| prasa » informacje
Fundusz na rzecz ukraińskich mediów podsumowuje swoje działania
W marcu 2023 r. minęło 12 miesięcy, od kiedy dziennikarze z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii powołali Fundusz na rzecz ukraińskich mediów (Ukrainian Media Fund, UMF), by pomóc przetrwać mediom w Ukrainie.
17.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.23, 12:15
| prasa » informacje
GLAMOUR zmienia na wszystkich rynkach swój logotyp
Marka GLAMOUR (Burda Media Polska) zmienia logotyp na wszystkich rynkach, na których występują jej magazyny i serwisy. Zmiana logotypu to również nowe otwarcie i wyznaczenie kierunku, w którym brand ma zmierzać w najbliższych latach.
16.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.23, 11:23
| prasa » informacje
Kupony rabatowe na Stylowe Zakupy w Twoim Stylu i Pani
Akcja „Stylowe Zakupy” potrwa sześć dni na przełomie marca i kwietnia br. Kupony rabatowe pojawią się w magazynach Wydawnictwa Bauer - „Twoim Stylu” oraz „Pani”.
15.03.23, 10:29
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
14.03.23, 07:30
| prasa » informacje
Gazeta.pl, Gazeta Wyborcza i Wyborcza.pl w finale INMA Global Media Awards 2023
Do tegorocznej edycji konkursu INMA Global Media Awards 2023 zgłoszono 775 projektów z 40 krajów. Wśród finalistów znalazły się aż trzy projekty mediów Agory – Gazeta.pl, „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Laureaci nagrody zostaną ogłoszeni w piątek, 26 maja br.
14.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 marca?
13.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 marca?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.