08.02.19, 08:00
Z CDA Premium korzysta już 172 tys. osób
W roku 2018 przychody spółki CDA S.A. wyniosły blisko 28 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż w 2017 r. Niemal 90 proc. zysku spółki pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta już 172 tys. osób. Opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych przekroczyły w minionym roku 13 mln zł.
Rok 2018 był kolejnym rekordowym w historii CDA.pl. Wszystkie osiągnięte przez spółkę wyniki zostały znacząco poprawione. Przychody w IV kwartale 2018 r. były wyższe o 82 proc. w stosunku analogicznego okresu roku 2017, a wynik za cały 2018 r. był lepszy o 60 proc. w stosunku do 2017 r. Sprzedaż miesięcznych abonamentów w 2018 r. była o 82 proc. lepsza niż w roku wcześniejszym, a liczba osób korzystających z CDA Premium wynosi obecnie 172 tys. Rekordowe były także kwoty przekazane dystrybutorom i właścicielom praw autorskich do filmów - w 2018 r. przekroczyły one 13 milionów zł.
Blisko 90 proc. przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży abonamentów sVOD, a około 9 proc. ze sprzedaży reklam. Spółka niemal całkowicie zmieniła model sprzedaży reklam - zakończono współpracę z podmiotami pośredniczącymi w sprzedaży powierzchni reklamowej, postawiono na budowę od zera własnych struktur sprzedażowych oraz zaprzestano sprzedaży reklam w modelu aukcyjnym w sekcji User Generated Content (UGC).
„W 2018 r. poprawiliśmy wszystkie istotne wyniki, od finansowych, po liczbę abonentów i na dostępności naszej aplikacji kończąc. Konsekwentnie rozwijamy nie tylko CDA Premium, ale także Premium Free, czyli materiały pochodzące od zweryfikowanych partnerów i twórców, które dostępne są bezpłatnie dla wszystkich internautów. Z kolei kampanie reklamowe organizowane przez nasze biuro sprzedaży realizowane są z zapewnieniem gwarancji tzw. brand safety” - komentuje Jarosław Ćwiek, prezes zarządu spółki CDA S.A.
Najważniejsze plany spółki na 2019 r. obejmują pozytywne zakończenie rozmów z nowymi dystrybutorami i partnerami biznesowymi, zwiększanie zasięgu dedykowanej aplikacji na smart tv kolejnych producentów i marek oraz dalsze prace nad rozwojem zaplecza technologicznego i jakości obrazu.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze