08.03.19, 12:00

Jak sztuczna inteligencja wypływa na sprzedaż?

Fot.: materiały prasowe

W świecie handlu sztuczna inteligencja stała się użytecznym i niezbędnym narzędziem. Jedną z dziedzin działalności, w której bezpośrednio widać efekty AI, jest sprzedaż. Raport Salesforce o stanie sprzedaży w 2018 r. pokazuje, że wykorzystanie technologii AI w tej branży wzrośnie do 2020 r. o 155 proc. Jak AI wpływa na branżę i jak ją zmienia? Artykuł ekspercki Mariusza Maksymiuka, CEO Adexon.

Inteligentne czaty

Wkrótce sztuczna inteligencja osiągnie jeszcze większą zdolność przetwarzania języka. Umożliwi to chatbotom rozwijanie bardziej zaawansowanych cech ludzkich i interakcję z klientami za pomocą naturalnego sposobu porozumiewania się. Będzie to miało kilka praktycznych zastosowań dla zespołów sprzedaży. Chatbot będzie mógł na przykład wykonywać podstawowe zadania, takie jak dokonywanie rezerwacji.

AI można również wykorzystać w celu skrócenia czasu administrowania kontaktów z klientami przez bezpośrednie aktualizowanie CRM za pomocą prostego interfejsu. Pozwoli to zespołom handlowym aktualizować dane w czasie rzeczywistym.

Przewidywanie doświadczeń klientów

W 2019 r. AI będzie coraz częściej wykorzystywana przez firmy do analizowania danych konsumentów, przewidywania ich działań, wzorców zachowań oraz określania długoterminowych trendów. Umożliwi to firmom tworzenie jeszcze lepszych doświadczeń klientów. Zespoły sprzedażowe będą mogły wykorzystać te dane do tworzenia spersonalizowanych ofert, dopasowanych do aktualnych potrzeb konsumenta. W tym przypadku, przy prawidłowym wdrożeniu, AI może mieć duży wpływ na generowanie leadów i wzrost przychodów ze sprzedaży.

Prognozy sprzedaży

Przed rozwojem sztucznej inteligencji prognozowanie sprzedaży należało głównie do zespołów analityków biznesowych i często zdarzało się, że wyniki te były niepoprawne i niekompletne. Jedną z korzyści jaką niesie AI dla każdej firmy jest zdolność analizowania ogromnych ilości danych, w znacznie szybszym tempie niż mógłby zrobić to człowiek. Algorytmy sztucznej inteligencji są teraz w stanie przewidzieć, z zadziwiającą dokładnością, przychody na następny kwartał. Informacje te pozwalają menedżerom sprzedaży podejmować lepsze decyzje dotyczące chociażby tego, na co należy przeznaczyć w danej firmie więcej zasobów w danym okresie.

Upselling i cross-selling

Każdy sprzedawca wie, że najszybszym i najbardziej ekonomicznym sposobem na osiągnięcie wzrostu przychodów jest sprzedawanie większej ilości produktów lub usług swoim obecnym klientom. Możliwość ustalenia, którzy klienci prawdopodobnie kupią więcej, nigdy nie była tak dokładna jak teraz. AI może skanować historię zakupów klienta, posty w mediach społecznościowych i wszelkie zachodzące u nich zmiany. Korzyści z używania sztucznej inteligencji w przypadku upsellingu i możliwości jakie niesie dla cross-sellingu to zwiększony przychód dla zespołu sprzedaży i spadek powiązanych kosztów marketingowych.

Kiedy AI po raz pierwszy zaczęła być wykorzystywana przez firmy, jej celem była głównie automatyzacja takich zadań, jak wprowadzanie danych, obsługa konsumentów oraz wyszukiwanie potencjalnych klientów. Dzięki swojej zdolności do analizy dużych danych i integracji z istniejącym oprogramowaniem, a także platformami, w ciągu następnych dwunastu miesięcy sztuczna inteligencja będzie w stanie ocenić wyniki sprzedaży, przewidzieć przyszłe trendy i zaproponować korzystne kierunki działań.

AI nie jest technologią statyczną - zmienia się i ewoluuje cały czas. Firmy, które w pełni ją wykorzystają zobaczą ogromne korzyści, jakie może ona przynieść w zakresie wizualizacji, zaangażowania oraz maksymalizacji generowania przychodów.

Mariusz Maksymiuk
Prezes Adexon. Funkcję tę pełni od marca 2016 r. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji.

Komentarze

Powiązane

19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
19.07.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Hand Made stworzył kampanię dla Monster Munch
Agencja Hand Made realizuje loterię dla Monster Munch, marki z portfolio Lorenza. Hasło akcji to “Rower dobry dla ducha”.
 
18.07.24, 19:21
| reklama & PR » informacje
PZU Sponsorem Oficjalnym 81. Tour de Pologne
PZU został Sponsorem Oficjalnym tegorocznej edycji Tour de Pologne, w tym klasyfikacji górskiej. Firma wspiera także Tour de Pologne Junior. 
18.07.24, 17:44
| reklama & PR » informacje
Green Caffè Nero promuje letnią ofertę
Marka Green Caffè Nero wystartowała z działaniami reklamowymi, które mają promować letnią ofertę kawiarni. Działania promocyjne obejmują spot reklamowy emitowany w sieci kin niezależnych oraz działania digitalowe. Motywem przewodnim kampanii jest lato w mieście.
18.07.24, 15:30
| reklama & PR » informacje
Tak smakuje kino. Kampania Cinema City na Spotify
Polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph) przygotował z myślą o Spotify kampanię pt. „Tak smakuje kino” dla Cinema City.
18.07.24, 11:30
| reklama & PR » ludzie
Agata Bieniek awansowała zarządzanie polskim zespołem marketingu Bolt
Agata Bieniek objęła stanowisko Marketing Manager Bolt w Polsce i zarządza zespołem marketingu w polskiej siedzibie firmy oraz odpowiada za lokalne działania marki.
18.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Superbet zwiększa zaangażowanie w Górnika Zabrze
W ramach nowej umowy między Superbet a Górnikiem Zabrze, logo bukmachera znajdzie się na froncie koszulki klubu. 
18.07.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Streetcom pracuje dla marki Luksja
Streetcom zrealizuje kampanię product seeding dla marki Luksja. Działania wspierające zostały zaplanowane do końca sierpnia br.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
17.07.24, 15:02
| reklama & PR » informacje
ORGANIQUE klientem agencji Trufle.PRO
Agencja Trufle.PRO rozpoczęła współpracę z polską marką kosmetyczną Organique.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.