25.03.19, 08:00

Reklama responsywna – wszystko co musisz wiedzieć

Paweł Treściński
Fot.: materiały prasowe

Urządzenia mobilne, a także Internet, który swoim zasięgiem objął już prawie cały świat, wymusiły na reklamodawcach dostosowanie wielkości reklam do ich odbiorców. Formatem, który jest w pełni elastyczny pod tym względem jest format responsywny. Co kryje się pod tą nazwą? Artykuł ekspercki Pawła Treścińskiego, wiceprezesa i dyrektora sprzedaży YieldRiser.

Branżowa definicja

Format responsywny to typ reklamy, który dostosowuje lub przekształca rozmiar, umożliwiając dopasowanie do szerszej liczby jednostek reklamowych i ekranów. Poprzez zastosowanie określonej technologii, tak skonfigurowana reklama idealnie dopasowuje się do dużej, średniej lub małej jednostki reklamowej.

Bardzo intuicyjne udogodnienie w kwestii tworzenia reklam responsywnych oferuje Google Display Network. Reklamodawca może dodać takie elementy jak: nagłówek, opis czy obraz. Google następnie wykorzystuje te informacje i przekształca rozmiar przekazu tak, aby pasował do prawie każdej przestrzeni reklamowej w swojej sieci, bez względu na to, czy jest wyświetlany na urządzeniu mobilnym lub desktopie.

Przewaga formatu

W przeważającej większości krajów odchodzi się od korzystanie z Internetu na komputerach stacjonarnych na rzecz urządzeń mobilnych. Reklama responsywna jest odpowiedzią na potrzeby nie tylko reklamodawców, ale również użytkowników. Obecnie to nie wydawcy i reklamodawcy narzucają format tylko muszą dostosować swój przekaz do różnej wielkości ekranów. W przeciwnym razie zarówno ci pierwsi, jak i drudzy stracą możliwość generowania przychodów.

Dodatkowo, formaty responsywne zwiększają zasięg reklamy, dzięki czemu mogą wyświetlać się w różnych konfiguracjach i wielu jednostkach reklamowych. Coraz częściej wydawcom i reklamodawcom przychodzi z pomocą uczenie maszynowe, które jeszcze bardziej usprawnia proces doboru optymalnego rozmiaru reklamy pod każdą jednostkę reklamową.

Reklama responsywna – wskazówki dla reklamodawców

Aby w pełni wykorzystać potencjał możliwości formatów responsywnych należy je odpowiednio skonfigurować. Istnieją sprawdzone metody, które w oparciu o doświadczenie mogę przynieść jeszcze więcej korzyści. Oto kilka wskazówek:

• Stwórz jak najwięcej tytułów. Im więcej ich jest, tym większa szansa na trafniejsze reklamy i zwiększenie wydajności.
• Wyróżnij dodatkowe korzyści związane z produktem lub usługą.
• Twórz nagłówki o rożnych długościach. Nie należy maksymalizować liczby znaków.
• Dodaj co najmniej dwa odrębne opisy.
• Stwórz kanał dla produktów, których chcesz użyć w remarketingu.

Rozwiązanie dla wydawców i reklamodawców

Reklama responsywna to przed wszystkim łatwiejsza aktualizacja i mniejsza inwestycja. To także większa liczba testów, bardziej przejrzysta kontrola wydajności oraz wygoda, co czyni go istotnym elementem sukcesu zarówno reklamodawców, jak i wydawców. W połączeniu z wiedzą ekspercką sieci reklamowych, ten format z pewnością pomoże w maksymalizacji przychodów z reklam, niezależnie od platformy czy urządzenia.

Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Paweł Treściński
Wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser, międzynarodowego eksperta w dziedzinie optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie. Z rynkiem mediowym związany od 15 lat. Ekspert reklamy on-line ze szczególnym uwzględnieniem obszaru programmatic. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w „Pulsie Biznesu” na stanowisku Product Managera czy w „Amconex Sp.z o.o.”. Był szefem Biura Reklamy wydawcy „21 wieku" oraz w wydawnictwie tygodnika „M jak Miłość".

Komentarze

Powiązane

12.01.24, 07:45
| internet » ludzie | biznes i technologie » informacje
Christopher Biedermann zostanie CFO w Fiberhost
1 lutego br. funkcję CFO w spółce Fiberhost obejmie Christopher Biedermann. Na stanowisku CEO pozostaje Marta Wojciechowska oraz w roli COO/CTO Krzysztof Jaskólski.
08.01.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
ORLEN przejmuje stacje paliw w Austrii
ORLEN sfinalizował zakup 100 proc. udziałów w spółce Doppler Energie zarządzającej 267 stacjami paliw w Austrii. Dzięki transakcji spółka posiada blisko 3,5 tysiąca stacji paliw w siedmiu krajach w Europie. Koncern rozważa dalsze akwizycje w regionie oraz działania, które pozwolą mu dołączyć do grona liderów w obszarze elektromobilności na austriackim rynku.
07.01.24, 20:43
| biznes i technologie » informacje
Dealz ma już trzysta sklepów na polskim rynku
Sieć Dealz (Pepco Group) w grudniu 2023r., otworzyła w Bytomiu swój 300. sklep w Polsce.
06.01.24, 10:53
| biznes i technologie » informacje
ROMET prognozuje 60 proc. wzrost przychodów w sezonie 2024. Rowery marki obecne na 50 rynkach
Mimo spowolnienia na rynku rowerowym, polski producent rowerów - firma ROMET, prognozuje wzrost przychodów na poziomie 60 proc. w sezonie 2024.
03.01.24, 12:14
| biznes i technologie » informacje
Tomasz Podolski Dyrektorem Sprzedaży w Hochland Polska
2 stycznia 2024 r. Tomasz Podolski objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży w Hochland Polska. Podolski pracował wcześniej, m.in. w Unilever Polska, Danone czy Lorenz Bahlsen Snack-World.
03.01.24, 07:45
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Orange Polska z umowamina budowę sieci szerokopasmowych w ramach KPO
W ramach ogłoszonych naborów, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu na terenach tzw. białych plam, Orange Polska podpisał umowy dla 20 obszarów. Dzięki temu około 110 tys. gospodarstw domowych i prawie 16 tys. przedsiębiorstw zostanie objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej.
26.12.23, 10:38
| biznes i technologie » informacje
Maspex przejmuje Becherovkę
Grupa Maspex, właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz oraz alkoholi w tym Żubrówki, podpisała umowę z Pernod Ricard. W wyniku planowanej transakcji polska spółka stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach.
18.11.23, 08:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
DHL Parcel zmienia się DHL eCommerce
DHL Parcel, firma działająca na rynku usług kurierskich w Polsce, rozpoczyna proces zmiany nazwy.
17.11.23, 19:45
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com na dwunasty rynek. Tym razem do Włoch
Answear.com, e-commerce oferujący modę i produkty Home & Lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozszerza działalność o rynek włoski.
15.11.23, 15:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » muzyka
Grupa Empik muzyczna kupiła wytwórnię Jazzboy Records
Empik przejmuje 100 proc. udziałów w polskiej wytwórni muzyki alternatywnej – Jazzboy Records. W wyniku transakcji ma zacieśnić się współpraca między wytwórnią, platformą dystrybucyjną e-muzyka oraz innymi podmiotami z Grupy Empik.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.