13.03.19, 10:10
BLIK wprowadza płatność z banera reklamowego
Zakup bezpośrednio z banera reklamowego, który może być wyświetlany na dowolnej stronie internetowej – to nowe rozwiązanie, którego wprowadzenie możliwe jest dzięki wykorzystaniu płatności BLIKIEM. Rozwiązanie jest szczególnie dobre do sprzedaży treści cyfrowych, dostarczanych klientowi na maila. Pierwsze wykorzystanie takiego sposobu kupowania Polski Standard Płatności, operator BLIKA wprowadził w ramach wspólnej akcji z WWF Polska związanej z ratowaniem Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w Polsce.
BLIK wprowadza kolejny element, który ma internautom ułatwić zakupy w commerce. Tym razem wprowadzono możliwości zapłacenia za produkt lub usługę bezpośrednio na banerze reklamowym, który jej dotyczy. W ten sposób sklep internetowy może sprzedawać swoją usługę już na etapie reklamowania jej w internecie – na dowolnej stronie. Użytkownik nie musi przechodzić z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić bezpośrednio na banerze reklamowym sklepu.
Pierwsze wykorzystanie zakupu z banera zostało stworzone w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska. Użytkownicy mogą w ten sposób wspierać ratowanie Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w naszym kraju. Za każde 10 zł udzielonego wsparcia BLIK podaruje dodatkowo 1 m2 chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z tPay.
Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może wybrać kwotę wsparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność BLIKIEM.
W 2018 r. Polacy zrealizowali 91 mln transakcji BLIKIEM, to blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld zł, rok wcześniej było to 4,5 mld zł
Komentarze