26.03.19, 12:00

Grupa Kino Polska TV SA: 41,6 mln zł zysku netto na podstawowej działalności operacyjnej w 2018 r.

Logo Kino Polska
Fot.: materiały prasowe

Grupa Kino Polska TV SA opublikowała raport okresowy za 2018 r. W okresie styczeń-grudzień 2018 r. Grupa odnotowała 149,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 21 proc. rok do roku).

W 2018 r. Grupa Kino Polska TV SA odnotowała 149,2 mln zł z przychodów ze sprzedaży (123,3 mln zł rok wcześniej; wzrost o 21 proc. rok do roku), głównie dzięki skonsolidowaniu przychodów Stopklatka SA od początku trzeciego kwartału 2018 roku oraz rozwijanym kanałom telewizyjnym FilmBox i kanałowi Zoom TV. Grupa uzyskała 41,6 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 96 proc. rok do roku) – 23,6 mln zł zysku operacyjnego z działalności podstawowej (wzrost o 11 proc. rok do roku) po wyeliminowaniu efektu wyceny pakietu Stopklatka SA. Grupa zanotowała także prawie 36 mln zł zysku netto (wzrost o 126 proc. rok do roku) – 18,1 mln zł zysku netto (wzrost o 13 proc. rok do roku) po wyeliminowaniu efektu wyceny pakietu Stopklatka SA.

Grupa podaje, że kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, odnotowały łącznie 12 proc. wzrost przychodów z działalności nie tylko w Polsce, ale także na kilku rynkach zagranicznych: na Węgrzech i Słowacji, w Czechach, Bułgarii i w krajach byłej Jugosławii oraz na Bliskim Wschodzie. Drugim segmentem, który istotnie wpłynął na poprawę wyników, był segment Zoom TV, który w 2018 r. wypracował 12,2 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 88 proc. (wzrost wartościowo o 5,7 mln zł) w porównaniu z 2017 r.

W 2018 r. Grupa włączyła w sprawozdanie finansowe segment Stopklatka TV (wyniki kanału Stopklatka TV są w pełni konsolidowane od początku III kwartału 2018 r.). Jest to związane z przejęciem kontroli nad spółką Stopklatka SA w dniu 14 czerwca 2018 r. przez spółkę Kino Polska TV SA, która obecnie posiada 97,76 proc. kapitału zakładowego Stopklatki.
Segment Stopklatka TV w 2018 r. wypracował 14,5 mln zł przychodów ze sprzedaży reklam. W poprzednich sprawozdaniach Grupa KPTV prezentowała w swoich wynikach tylko udział w wyniku netto spółki Stopklatka SA.

Grupa Kino Polska TV SA, w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2018 r., osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 41,6 mln zł (wzrost o 96 proc. rok do roku) oraz niemal 36 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej (wzrost o 126 proc. rok do roku). Jak podaje spółka, do wzrostu wyników w odniesieniu do 2017 r. przyczyniło się rozpoznanie zysku na wycenie posiadanego dotychczas udziału w Stopklatka SA w kwocie 17,9 mln zł. Po eliminacji efektu wyceny zysk na działalności operacyjnej byłby wyższy o 11 proc. niż w 2017 r., głównie dzięki wyższym wynikom w segmentach: Zoom TV, Kanały marki Kino Polska, Kanały Filmbox i kanały tematyczne, Pozostałe segmenty (sprzedaż VoD) oraz dzięki niższym pozostałym kosztom operacyjnym.

Zaraportowana EBITDA (po wyeliminowaniu zdarzeń jednorazowych) w 2018 roku wyniosła 61,8 mln zł (wzrost o 32 proc. rok do roku), co również odzwierciedla poprawę wyników segmentu Zoom TV, segmentu Kanały marki Kino Polska oraz segmentu Kanały Filmbox i kanały tematyczne.

Komentarze

Powiązane

22.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
#ineaczej. INEA z nową kampanią wizerunkową
Do 15 października br. potrwa kampania wizerunkowa firmy INEA. W nowej akcji wykorzystano motyw ucznia i mistrza.  
21.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Igrzyska Olimpijskie Paris 2024 na Eurosport w Vectrze
Widzowie będą mogli oglądać transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na dziesięciu kanałach Eurosport dostępnych w ofercie Vectry. 
20.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia i Polsat partnerami Polskiego Komitetu Olimpijskiego i reprezentacji Polski
Grupa Polsat Plus kontynuuje współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz Olimpijską Reprezentacją Polski. Umowa została zawarta na cztery lata z opcją jej przedłużenia. 
19.07.24, 12:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat Box zaproponuje osiem dodatkowych kanałów Eurosport na IO Paris 2024
Abonenci Polsat Box i użytkownicy Polsat Box Go zyskają bezpłatny dostęp do 8 dodatkowych kanałów Eurosport poświęconych Letnim Igrzyskom Olimpijskim. 
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
18.07.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje
Immergo będzie współpracować z Pasjatv
Immergo, firma działająca na rynku rozwiązań OTT i dystrybucji treści wideo, rozpoczyna współpracę z Pasjatv.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
17.07.24, 16:30
| telewizja / VOD » ludzie
Paulina Sykut-Jeżyna, Agnieszka Hyży, Krzysztof Ibisz i Maciej Rock wśród gospodarzy pasma halo tu polsat
Jesienią w Polsacie ruszy zapowiadane już nowe pasmo poranne. „halo tu polsat” będzie emitowane w każdy weekend - od piątku do niedzieli. Program poprowadzą trzy pary dziennikarzy w tym Paulina Sykut-Jeżyna z Krzysztofem Ibiszem oraz Agnieszka Hyży z Maćkiem Rockiem.
17.07.24, 10:01
| telewizja / VOD » informacje
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski przechodzą z TVN24 do TVP INFO. Poprowadzą nowy format
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski pożegnali się z widzami „Szkła Kontaktowego” (TVN24). Para poprowadzi od 2 września br. nowy format na antenie TVP INFO.
17.07.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
482 transmisje w każdym sezonie do 2027 roku. Betclic 1. Liga i Betclic 2. Liga na antenach TVP
Polski Związek Piłki Nożnej, Pierwsza Liga Piłkarska, Telewizja Polska i Betclic ogłosiły plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez trzy lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. 
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 23.08.24

Do zdobycia komplet książek - "Agent. Zakładniczka" oraz "Agent. Okup".

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.