21.09.07, 01:05

Gadu-Dyktando: piętnaście tysięcy uczestników

Pierwsze w Polsce internetowe Gadu-Dyktando stało się faktem. 19 września, o godz. 18.00 w internetowym sprawdzianie z polszczyzny wzięło udział 15 tysięcy osób.

Pierwsze w Polsce internetowe Gadu-Dyktando stało się faktem. 19 września, o godz. 18.00 w internetowym sprawdzianie z polszczyzny wzięło udział 15 tysięcy osób.

"To historyczne wydarzenie! Jest to bowiem w Polsce, a być może i na świecie, pierwsze tego typu przedsięwzięcie, które popularyzuje poprawną pisownię w Internecie" – mówi Jarosław Rybus, Rzecznik Prasowy Gadu-Gadu S.A., organizator Gadu-Dyktanda.

Pomysł na Gadu-Dyktando podsunęli sami internauci, prowadzący już od dłuższego czasu gorące dyskusje o wpływie Internetu na język. "Fakt, że tyle osób wzięło udział w wirtualnym sprawdzianie, przygotowanym specjalnie przez prof. Jerzego Bralczyka, pokazuje jednak, że posługiwanie się poprawną polszczyzną wreszcie staje się trendy" – dodaje Jarosław Rybus. Wartym podkreślenia jest fakt, że Gadu-Dyktando odbyło się w dwudziestą piątą rocznicę powstania Emotikonu, czyli popularnej tzw. buźki stosowanej w Internecie.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z liczby uczestników, zważywszy na to, jakich problemów przysparza nam ortografia. Sam tekst dyktanda był o wysokim stopniu trudności, ale też takim zamiarem kierował się profesor Bralczyk" – podkreśla Jarosław Rybus.

Najwięcej było prac, gdzie popełniono 30-50 błędów - najczęściej przy pisowni takich wyrazów jak „nowo przybyły”, „ponadpółwieczny”, niby-astrolog”, „pół–Asyryjczyk”, czy „suwałczanin”. Najlepsi pomylili się kilkanaście razy.  

"Odpowiedź użytkowników na inicjatywę Gadu-Dyktanda wskazuje, że tego typu akcje są interesujące i jak najbardziej potrzebne. Planujemy systematycznie organizować Gadu-Dyktando, a może w ślad za tym pojawią się nowe ciekawe wydarzenia integrujące społeczność komunikatora i serwisu MojaGeneracja.pl" – obiecuje Jarosław Rybus, rzecznik prasowy Gadu-Gadu S.A.

Dla zwycięzców internetowego dyktanda przygotowano notebook multimedialny od dystrybutora notebooków Promobile.pl, zestaw słowników PWN, gry komputerowe od Cenega Poland oraz komputerowe programy edukacyjne Young Digital Planet do nauki jęz. angielskiego, biologii, geografii, a także encyklopedię multimedialną Wiem 2007.  

Komentarze

Powiązane

16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
16.01.25, 07:15
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Goniec Kobieta. Nowy program z Laurą Młodochowską o wyzwaniach współczesnych kobiet
„Goniec Kobieta” to nowy program, który ma stwarzać przestrzeń do rozmów o życiu i wyzwaniach współczesnych kobiet. Jego celem jest przełamanie stereotypów i ukazanie różnorodnych perspektyw kobiet, które często są pomijane w mediach.
15.01.25, 20:09
| internet » informacje
Kanał YouTube Gońca zyskuje nową oprawę muzyczną od Chrisa Carsona
Chris Carson, znany producent muzyczny, stworzył nową oprawę muzyczną dla kanału YouTube Goniec. Widzowie mieli okazję usłyszeć ją po raz pierwszy13 stycznia 2025 r., podczas programu na żywo prowadzonego przez Radosława Grucę.
15.01.25, 12:24
| prasa » informacje | internet » informacje
Nowe odsłony ośmiu serwisów regionalnych Polska Press Grupy
15 stycznia br. zrealizowany został drugi etap transformacji stron głównych serwisów regionalnych należących do Polska Press Grupy.
15.01.25, 10:55
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Tomasz Ćwiąkała ambasadorem marki Betclic
Tomasz Ćwiąkała, dziennikarz, komentator sportowy oraz youtuber, autor wielu formatów poświęconych piłce nożnej dołączył do grona ambasadorów marki Betclic.
14.01.25, 17:09
| internet » ludzie
Nowe twarze w redakcji Bankier.pl: zastępca redaktora naczelnego i redaktor newsroomu
Z początkiem stycznia br., Bankier.pl powiększył swój zespół redakcyjny. Nowym zastępcą redaktora naczelnego został Tomasz Goss-Strzelecki, który obejmuje również stanowisko drugiego wicenaczelnego portalu, a do działu newsroom dołączył Jędrzej Sikora.
14.01.25, 07:15
| internet |
Rozjazd. Nowy program publicystyczny w Super Expressie z Joanną Miziołek i Łukaszem Warzechą
„Rozjazd” to nowy program publicystyczny „Super Expressu”, który prowadzić będą znani dziennikarze – Joanna Miziołek i Łukasz Warzecha. Premiera odbędzie się 14 stycznia 2025 r., a nowe odcinki będą pojawiać się co tydzień, we wtorki o godzinie 21:00 na kanale YouTube „Super Ring”.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
07.01.25, 20:17
| internet » informacje
Bądź widoczny w sieci. Instytut badawczy NASK promuje domeny .pl
7 stycznia br., ruszyła kampania „Bądź widoczny w sieci” przygotowana przez instytut badawczy NASK. Celem działań jest promocja domeny .pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 22.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 20.02.25

Do zdobycia jedna książka.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.