17.05.19, 13:30

Grupa Kino Polska TV w I kwartale 2019 r. zanotowała większe przychody

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

W I kw. 2019 r. Grupa Kino Polska TV wypracowała 41,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (35 proc. wzrostu r/r). Zysk na działalności operacyjnej osiągnięty w I kw. 2019 r. wyniósł 5,5 mln zł i był o 16 proc. wyższy w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wyższy był również zysk netto, który po I kw. tego roku wyniósł 3,8 mln zł wobec 3,2 mln zł rok wcześniej (wzrost o 20 proc.). W I kw. 2019 r. wynik EBITDA Grupy wyniósł 17,4 mln zł (w tym 2,1 mln zł to pozytywny wpływ konsolidacji spółki Stopklatka) wobec 11,6 mln zł rok wcześniej. 

W pierwszych trzech miesiącach tego roku poprawiliśmy wszystkie podstawowe wskaźniki finansowe. Wyraźnie umocniła się nasza pozycja na rynkach zagranicznych. To efekt rosnącej popularności kanałów FilmBox i kanałów tematycznych co przekłada się na wyższe wpływy z emisji. Cały czas rozszerzamy obszar dystrybucji kanałów filmowych marki FilmBox o kolejnych dużych operatorów w środkowej Europie. Zwiększamy też zasięgi na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Turcji” – mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.

W I kwartale 2019 r. Grupa wypracowała 41,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. W tym wyniku uwzględniono 6,1 mln zł ze sprzedaży reklam w kanale Stopklatka TV. „Stopklatkę konsolidujemy od III kwartału 2018 r. zatem nie można wprost porównywać wyników tego roku z pierwszym kwartałem roku ubiegłego. Jednak i bez uwzględnienia konsolidacji tej spółki wyniki Grupy rosną na wszystkich poziomach. Sama Stopklatka osiąga też coraz lepszy stosunek przychodów do kosztów i sądzę, że już niebawem będziemy mogli zobaczyć pozytywny wpływ konsolidacji tej spółki również na wyniku netto naszej Grupy” – dodaje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA.

Największy wzrost przychodów odnotował segment Kanały FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 3,5 mln zł, +18,6% r/r) oraz segment Zoom TV (wzrost o 1,5 mln zł, +66,9% r/r). Był to jak podaje spółka, m.in, efekt wyższych wpływów z emisji na Węgrzech (dynamiczny wzrost liczby abonentów, nowe umowy z klientami), w Polsce (wzrost liczby subskrybentów u obecnych klientów), w Czechach i na Słowacji (nowe kontrakty oraz organiczny wzrost) i w krajach byłej Jugosławii (nowe umowy z klientami). Wzrost przychodów z emisji to także efekt zmiany modelu biznesowego dotyczącego rozliczeń pomiędzy spółkami powiązanymi od połowy 2018 r., dzięki której Grupa przejęła całość przychodów z kanałów tematycznych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Coraz mocniejszą pozycję ma również kanał Zoom TV. Oglądalność tego kanału w ubiegłym roku wzrosła o prawie 74 proc. w targecie komercyjnym, co w I kw. tego roku przełożyło się na wzrost przychodów z reklam (+66,9 proc. r/r). Niższa o 11,8 proc. sprzedaż reklamy w kanałach filmowych Kino Polska w omawianym okresie spowodowała, że przychody całego segmentu spadły o 5,0 proc. w stosunku do analogicznego kwartału zeszłego roku.

Zysk na działalności operacyjnej w I kwartale 2019 r. był o 15,5 proc. wyższy w porównaniu do I kwartału 2018 r. Natomiast zysk netto wzrósł o 20,3 proc. do poziomu 3,8 mln zł, głównie za sprawą większej rentowności segmentu Zoom TV oraz segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. Te same czynniki przyczyniły się do wyraźnego wzrostu wyniku EBITDA, który w I kwartale 2019 r. wyniósł 17,4 mln zł, co oznacza wzrost o 50,2 proc. rok do roku. 

Komentarze

Powiązane

09.07.24, 13:25
| telewizja / VOD » informacje
TVP zawiadamia Prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Agnieszka Romaszewska-Guzy: domagam się zaprzestania szkalowania mnie
Telewizja Polska Spółka Akcyjna złożyła do Prokuratury Okręgowej w Warszawie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa wyrządzenia szkody w obrocie gospodarczym, oszustwa oraz fałszerstwa faktur przez byłą dyrektor TVP i inne osoby pełniące funkcje kierownicze oraz współpracujące z TVP S.A. w likwidacji. 
09.07.24, 11:27
| telewizja / VOD » informacje
Eleven Sports z wyłącznymi prawami do transmisji Bundesligi od sezonu 2025/26
Od sezonu 2025/26 do końca 2028/29 Eleven Sports uzyskało wyłączne prawa do transmisji rozgrywek piłkarskich Bundesligi i 2. Bundesligi w Polsce.
08.07.24, 19:15
| telewizja / VOD » informacje | kultura » informacje
TVN Warner Bros. Discovery Partnerem Strategicznym Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN pozyskało nowego Sponsora Strategicznego, nawiązując współpracę z TVN Warner Bros. Discovery.
07.07.24, 16:00
| telewizja / VOD » informacje
Pięć muzycznych, dodatkowych kanałów w pakiecie Basic w Televio
Telewizja internetowa Televio na czas wakacji udostępni abonentom pakietu BASIC dodatkowe, muzyczne stacje.
07.07.24, 12:00
| telewizja / VOD » ludzie
Jeremy Diamond korespondentem CNN w Jerozolimie
CNN powołało Jeremy'ego Diamonda na stanowisko międzynarodowego korespondenta w Jerozolimskiej siedzibie stacji.
06.07.24, 23:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem. II sezon formatu w Onecie
W niedzielę, 30 czerwca br. o godz. 10:00 na stronie głównej Onet.pl i na kanale YouTube Onet On Tour pojawił się premierowy odcinek II sezonu programu „Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem”. Dziennikarz pokaże internautom Dalmację.
05.07.24, 08:37
| telewizja / VOD » informacje
Letnie propozycje w Music Box
1 lipca br. kanał Music Box wprowadza na antenę kilka wakacyjnych nowości.
04.07.24, 16:15
| telewizja / VOD » informacje
Igrzyska Olimpijskie Paris 2024 na antenach Eurosportu i platformie Max. Znani dziennikarze będą komentować konkurencje
Eurosport i platforma Max na czas Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 buduje grupę komentatorów i ekspertów, którzy będą dzielić się swoją wiedzą z odbiorcami.
04.07.24, 11:35
| telewizja / VOD » seriale
Włatcy móch powracają do Czwórki. Jesienią nowe odcinki
Animacja Czwórki „Włatcy móch” powraca na antenę stacji Nowa seria produkcji pojawi się w jesiennej ramówce. W czasie wakacji stacja przypomni wszystkie dotychczasowe sezony serialu.
04.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | biznes i technologie » informacje
Aż 280 mln zł. Rekordowa wypłata z Ekstraklasy za sezon 2023/24 dzięki m.in. sprzedaży praw do transmisji TV
Ekstraklasa w sezonie 2023/24 wypłaciła klubom 280,2 mln zł, a ok. 9,5 mln zł trafiło do PZPN. Środki pozyskane przez spółkę pochodzą głównie ze sprzedaży krajowych i międzynarodowych praw do transmisji TV oraz scentralizowanych praw marketingowych.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.