28.05.19, 08:00

Laureaci Festiwalu Dwa Teatry Sopot 2019

Fot.: Piotr Piorun / PR

27 maja br., ogłoszono listę najlepszych słuchowisk radiowych i spektakli telewizyjnych, które zgłoszone zostały do 19. Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie. Grand Prix Prezesa Zarządu Polskiego Radia otrzymali twórcy słuchowiska „Wielka improwizacja” wyemitowanego przez Dwójkę, a zwycięskim spektaklem Teatru Telewizji Polskiej okazało się „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego.

Konkursowe prezentacje odbywały się od 24 maja w Sopocie oraz Gdyni i Gdańsku. W trakcie otwarcia Festiwalu Prezes Polskiego Radia podkreślał, że „Dwa Teatry” są wielkim świętem radiowego i telewizyjnego teatru, który „Uruchamia w nas to, co jest w nas najważniejsze, czyli wyobraźnię” – powiedział Andrzej Rogoyski.

Po przesłuchaniu 34 słuchowisk konkursowych Jury w składzie: Małgorzata Kożuchowska, Igor Gorzkowski, Cezary Harasimowicz (przewodniczący), Jacek Kopciński i Maciej Małecki przyznało GRAND PRIX Prezesa Zarządu Polskiego Radia twórcom słuchowiska „Wielka improwizacja”. Nagrodzeni zostali: Wojciech Tomczyk (tekst), Janusz Zaorski (reżyseria), Andrzej Brzoska (realizacja akustyczna), Piotr Fronczewski, Jerzy Radziwiłowicz i Andrzej Mastalerz (role aktorskie).

Akcja „Wielkiej improwizacji” rozgrywa się na stadionie piłkarskim. W czasie meczu warszawskiej Legii z Cracovią, który odbył się 3 maja 1967 r., Kazimierz Dejmek (w tej roli Piotr Fronczewski) próbuje namówić 44-letniego wówczas Gustawa Holoubka (Jerzy Radziwiłowicz), by przyjął rolę Gustawa-Konrada w planowanym przez niego na deskach Teatru Narodowego przedstawieniu „Dziadów”. Holoubek opiera się propozycji, wynajdując liczne powody, dla których nie może i nie powinien zagrać tej roli. Dopiero prowokacja dyrektora Dejmka doprowadza Gustawa do niecodziennego zachowania.

Ponadto Jury przyznało m.in.: Nagrodę za reżyserię słuchowiska „Mojżesz – REMIX” dla Tomasza Mana (Program 3 Polskiego Radia); Nagrodę za scenariusz oryginalny słuchowiska „Żaba” w reżyserii Waldemara Modestowicza dla Marty Rebzdy (Teatr Polskiego Radia); Nagrodę za muzykę lub opracowanie muzyczne: Aleksander Dębicz – „Anna Karenina” (Teatr Polskiego Radia); Nagrodę za aktorską rolę kobiecą: Wiktoria Gorodeckaja – Anna w „Annie Kareninie” (Teatr Polskiego Radia); Nagrodę za aktorską rolę męską: Andrzej Chyra („Mojżesz – REMIX”; Program 3 Polskiego Radia) oraz Ryszard Doliński („Życie na zderzaku”; Radio Białystok); Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego: „Szczegółowa teoria życia i umierania” z tekstem i w reżyserii Michała Zdunika (Program 1 Polskiego Radia).

W konkursie spektakli Teatru Telewizji Polskiej GRAND PRIX trafiło do twórców „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego.

Ponadto Wielkimi Nagrodami Festiwalu za wybitne kreacje w Teatrze Telewizji i Teatrze Polskiego Radia zostali uhonorowani Halina Łabonarska i Jan Englert.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.