29.05.19, 13:00
WhitePress wchodzi na rynek poza Polską
Platforma content marketingowa WhitePress ogłosiła wyjście na rynki zagraniczne. Pierwsze biura zostały otwarte na terenie Czech, Słowacji, Węgrzech i Rumunii. Firma chce zostać wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie.
WhitePress działa od pięciu lat i co roku odnotowuje wzrost obrotów na poziomie kilkudziesięciu procent, w 2018 r. osiągając wartość 15 mln przychodów netto. Firma obecnie jest liderem w zakresie publikacji artykułów płatnych w Polsce (pośredniczy pomiędzy reklamodawcami i wydawcami internetowymi), rozwija platformę w zakresie analizy influencer marketingu. Rozszerzenie działalności firmy o kolejne rynki ma stanowić naturalną konsekwencję wzrostu WhitePress w Polsce.
Ekspansję WhitePress na rynki zagraniczne poprzedziło przygotowanie platformy pod względem technicznym. Pod koniec 2018 r. spółka oddała platformę w wersji 2.0, która umożliwia przeprowadzenie transakcji w wielu językach, walutach i pomiędzy spółkami z wielu krajów. Od tego momentu rozpoczęto dokładną analizę rynków i tworzenie dedykowanego zespołu na czele którego stanął Tomasz Domański.
Podczas wielomiesięcznej analizy, poprzedzającej proces ekspansji, oceniane były: wielkość rynku, konkurencja, dynamika, potencjał wzrostu, aspekty podatkowe i prawne. Na początek WhitePress zdecydował się otworzyć biura w krajach ościennych, które – jak wynika ze zgromadzonych danych – są na podobnym poziomie rozwoju branży marketingu online jak Polska (Czechy i Węgry) lub nieco niższym (Rumunia oraz Słowacja). Doświadczenia zebrane na tych rynkach mają stanowić bazę przed ekspansją na terenie kolejnych, tym razem większych i bardziej rozwiniętych krajów, takich jak np.: Wielka Brytania, Turcja, Brazylia i Hiszpania. Obecność na wybranych przez firmę rynkach ma pozwolić w ciągu roku jasno określić strategię dalszej ekspansjii.
„Kraje takie jak Rumunia czy Słowacja są dokładnie na takim etapie jak Polska około 3-4 lata temu. To wtedy powstała platforma WhitePress, która szybko zdobyła uznanie i popularność wśród agencji marketingu online i stała się centrum dystrybucji treści marketingowych dla wielu firm” – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress. „Liczymy, że nasze doświadczenie oraz dojrzała funkcjonalnie platforma również zdobędą uznanie użytkowników w innych krajach. Mamy ambicje i możliwości, aby stać się kolejną polską firmą o zasięgu globalnym” – dodaje Strykowski.
Firma zdecydowała się na strategię ekspansji opartą o tworzenie spółek i zespołów międzynarodowych zlokalizowanych w wybranych krajach. Biura są zakładane w miejscowościach granicznych (np. Koszycach i Oradei), w których razem pracują zespoły z dwóch krajów. Proces rekrutacji został już zakończony, aktualnie trwają szkolenia i pierwsze działania w celu pozyskania wydawców w krajach. Zespoły zagraniczne liczą już po 10 osób i mają być stale powiększane.
„Zaczynamy na mniejszych rynkach, żeby zebrać cenne doświadczenia, ale naszym głównym celem jest bycie wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie. To dla nas pierwszy krok i planujemy już kolejne. Ekspansję będziemy realizować za pomocą sił własnych, a także z pomocą partnerów zagranicznych, którzy doskonale znają lokalne uwarunkowania” – Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
Firma przyjmuje, że poszczególne spółki zagraniczne staną się rentowne do roku od rozpoczęcia aktywności, a do 2021 r. sprzedaż zagraniczna w wybranych czterech krajach zrówna się z wartością sprzedaży w Polsce.
Większościowym udziałowcem WhitePress jest Grupa NetSprint skupiająca między innymi spółki WayToGrow, LeadR, Adrino i NetSprint S.A. Grupa NetSprint należy do Innova Capital oraz Dirlango. Założycielem i prezesem spółki WhitePress jest Paweł Strykowski.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze