29.05.19, 13:00

WhitePress wchodzi na rynek poza Polską

Paweł Strykowski
Fot.: materiały prasowe

Platforma content marketingowa WhitePress ogłosiła wyjście na rynki zagraniczne. Pierwsze biura zostały otwarte na terenie Czech, Słowacji, Węgrzech i Rumunii. Firma chce zostać wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie.

WhitePress działa od pięciu lat i co roku odnotowuje wzrost obrotów na poziomie kilkudziesięciu procent, w 2018 r. osiągając wartość 15 mln przychodów netto. Firma obecnie jest liderem w zakresie publikacji artykułów płatnych w Polsce (pośredniczy pomiędzy reklamodawcami i wydawcami internetowymi), rozwija platformę w zakresie analizy influencer marketingu. Rozszerzenie działalności firmy o kolejne rynki ma stanowić naturalną konsekwencję wzrostu WhitePress w Polsce.

Ekspansję WhitePress na rynki zagraniczne poprzedziło przygotowanie platformy pod względem technicznym. Pod koniec 2018 r. spółka oddała platformę w wersji 2.0, która umożliwia przeprowadzenie transakcji w wielu językach, walutach i pomiędzy spółkami z wielu krajów. Od tego momentu rozpoczęto dokładną analizę rynków i tworzenie dedykowanego zespołu na czele którego stanął Tomasz Domański.

Podczas wielomiesięcznej analizy, poprzedzającej proces ekspansji, oceniane były: wielkość rynku, konkurencja, dynamika, potencjał wzrostu, aspekty podatkowe i prawne. Na początek WhitePress zdecydował się otworzyć biura w krajach ościennych, które – jak wynika ze zgromadzonych danych – są na podobnym poziomie rozwoju branży marketingu online jak Polska (Czechy i Węgry) lub nieco niższym (Rumunia oraz Słowacja). Doświadczenia zebrane na tych rynkach mają stanowić bazę przed ekspansją na terenie kolejnych, tym razem większych i bardziej rozwiniętych krajów, takich jak np.: Wielka Brytania, Turcja, Brazylia i Hiszpania. Obecność na wybranych przez firmę rynkach ma pozwolić w ciągu roku jasno określić strategię dalszej ekspansjii.

Kraje takie jak Rumunia czy Słowacja są dokładnie na takim etapie jak Polska około 3-4 lata temu. To wtedy powstała platforma WhitePress, która szybko zdobyła uznanie i popularność wśród agencji marketingu online i stała się centrum dystrybucji treści marketingowych dla wielu firm” – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress. „Liczymy, że nasze doświadczenie oraz dojrzała funkcjonalnie platforma również zdobędą uznanie użytkowników w innych krajach. Mamy ambicje i możliwości, aby stać się kolejną polską firmą o zasięgu globalnym” – dodaje Strykowski.

Firma zdecydowała się na strategię ekspansji opartą o tworzenie spółek i zespołów międzynarodowych zlokalizowanych w wybranych krajach. Biura są zakładane w miejscowościach granicznych (np. Koszycach i Oradei), w których razem pracują zespoły z dwóch krajów. Proces rekrutacji został już zakończony, aktualnie trwają szkolenia i pierwsze działania w celu pozyskania wydawców w krajach. Zespoły zagraniczne liczą już po 10 osób i mają być stale powiększane.

Zaczynamy na mniejszych rynkach, żeby zebrać cenne doświadczenia, ale naszym głównym celem jest bycie wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie. To dla nas pierwszy krok i planujemy już kolejne. Ekspansję będziemy realizować za pomocą sił własnych, a także z pomocą partnerów zagranicznych, którzy doskonale znają lokalne uwarunkowania” – Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Firma przyjmuje, że poszczególne spółki zagraniczne staną się rentowne do roku od rozpoczęcia aktywności, a do 2021 r. sprzedaż zagraniczna w wybranych czterech krajach zrówna się z wartością sprzedaży w Polsce.

Większościowym udziałowcem WhitePress jest Grupa NetSprint skupiająca między innymi spółki WayToGrow, LeadR, Adrino i NetSprint S.A. Grupa NetSprint należy do Innova Capital oraz Dirlango. Założycielem i prezesem spółki WhitePress jest Paweł Strykowski.

Komentarze

Powiązane

03.10.24, 14:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Allegro debiutuje na kolejnym rynku. Tym razem na Węgrzech
Do grona polskich, czeskich oraz słowackich klientów Allegro od 1 października br. dołączają Węgrzy. Węgierska wersja platformy została uruchamiana pod domeną allegro.hu.
03.10.24, 07:30
| internet » informacje
Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło nominacje w sześciu kategoriach tematycznych
30 września br., w Międzynarodowym Dniu Podcastu, Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło 22 nominacji w sześciu kategoriach tematycznych. Na stronie konkursu rozpoczęło się sześciotygodniowe głosowanie na ulubiony Podcast Publiczności. 
02.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
13 formatów w odświeżonym Silver TV
Wkrótce na rynku pojawi się Silver TV w odświeżonej formule. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października br. będzie nadawany codziennie, a w ofercie stacji pojawi się 13 formatów.
30.09.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Radio ESKA uruchomiło serwis tematyczny Eskapady
Pod nazwą Eskapady ruszył nowy projekt internetowy Radia ESKA poświęcony podróżom po Polsce, zwiedzaniu mniej i bardziej turystycznych zakątków, aktywnemu wypoczynkowi i sposobom na udany relaks.
27.09.24, 10:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nauczycielki życia, Coolturalne rozmowy i Siła kobiet. Nowe serie podcastowe w ofercie Grupy ZPR Media
W tym tygodniu swoją premierę mają trzy nowe cykle podcastów Grupy ZPR Media: „Nauczycielki życia”, „Coolturalne rozmowy” i „Siła kobiet”.
25.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Węglarczyk-Wrona. Korespondenci. Wspólny podcast Onetu, Onet Audio i TVN24 GO
W każdą środę o godz. 20:00 w Onecie, Onet Audio oraz TVN24 GO udostępniany będzie nowy odcinek nowego podcastu Bartosza Węglarczyka z Onetu i Marcina Wrony z Faktów TVN. „Węglarczyk-Wrona. Korespondenci” jest podcastem, w którym prowadzący poddają analizie i dyskusji kampanię wyborczą w Stanach Zjednoczonych.
23.09.24, 11:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchomiła serwis Pomagamy razem z eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią
Grupa ZPR Media pod hasłem „Pomagamy razem” uruchomiła serwis internetowy z praktycznymi informacjami i eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią. To wspólna akcja redakcji portali se.pl, murator.pl, MjakMama.pl i PoradnikZdrowie.pl.
23.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Szymona Negacz inwestuje w Silver TV. Będą nowe formaty i prowadzący
W październiku br. Silver TV ruszy w nowej odsłonie. Stacja zaplanowała nowe formaty, a w ciągu miesiąca ma pojawiać się ponad 100 godzin transmisji. Inwestorem, który uwierzył w projekt zapoczątkowany przez Beatę Borucką, znaną jako Mądra Babcia, jest Szymona Negacz, twórcy firmy doradczej WiseGroup.
20.09.24, 20:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Dzieje się. Ruszył wideopodcast polityczny Radia ZET, TOK FM, Wyborcza.pl i Polityki Insight
W piątek, 13 września br. zadebiutował wideopodcast polityczny "Dzieje się", który przygotowują w ramach współpracy cztery redakcje: Radia Zet, TOK FM, Wyborcza.pl oraz Polityki Insight.
20.09.24, 18:45
| internet » informacje
Ja wysiadam. Agnieszka Matracka gospodynią niecodziennego talk-show Gazeta.pl
„Ja wysiadam” to program Gazeta.pl w stylu talk-show, który zadebiutował na Gazeta.pl w poniedziałek, 16 września br. o godz. 20:00.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.