31.05.19, 07:00
Jakub Sadecki: Do Warszawy wchodzimy powoli, bez rewolucji, a z planem
Rozmowa z Jakubem Sadeckim, Prezesem Zarządu Grupy Eskadra, o nowym oddziale agencji w Warszawie, pracy firmy po rozszerzeniu działalności oraz o różnicach w prowadzeniu biznesu poza centrum reklamowym i medialnym.
Kuba Wajdzik: Nowy oddział Grupy Eskadra powstał w Warszawie. To potrzeba obecnych czasów czy naturalny kierunek rozwoju agencji?
Jakub Sadecki: Nie od dziś wiadomo, że w branży reklamowej to zawsze Warszawa była górą. Dla nas to naturalny kierunek rozwoju wynikający z wielu potrzeb. Dzięki oddziałowi w Warszawie możemy być bliżej naszych klientów, ale również eksplorować nowy rynek.
KW: Państwa oddział powstaje w oparciu o działające już Szpunar Studio w Warszawie. Która ze stron wpadła na ten pomysł?
JS: Pomysł połączenia warszawskiego oddziału Eskadry ze Szpunar Studio powstał w wyniku licznych rozmów. Plan powstał już jakiś czas temu i wygląda na to, że może przynieść korzyści dla obu stron. Wierzymy, że możemy się od siebie wiele nauczyć, co pozytywnie wpłynie na nową jakość, którą będziemy w stanie dostarczyć naszym klientom.
KW: Agencja chce rozwijać swoją pozycję na polu designu. Widzą Państwo w tym obszarze lukę na rynku?
JS: Chcielibyśmy aby z czasem stało się to naszą przewagą. Współpraca z Nikodemem Szpunarem i jego zespołem poszerza nasze możliwości.
KW: Jak w praktyce będzie wyglądać praca agencji po rozszerzeniu działalności?
JS: Jako agencja nadal pozostajemy w Krakowie, do Warszawy wchodzimy powoli, bez rewolucji, a z planem. Na ten moment w Warszawie będzie pracowało kilka osób, być może w przyszłości będzie ich coraz więcej.
KW: Jak wyglądają różnice w prowadzeniu agencji reklamowej poza centrum reklamowym i medialnym?
JS: Traktujemy to jako przewagę. Staramy się świadomie odróżnić od konkurencji i tu z Krakowa, udaje nam się to całkiem nieźle. Jesteśmy pewnego rodzaju alternatywą w branży.
KW: Eskadra pozostaje wciąż niezależną agencją reklamy. Co jest największą trudnością w działalności poza międzynarodowymi strukturami?
JS: Przede wszystkim konieczność wywalczenia stu procent biznesu w przetargach. Trudne realia polskiego rynku wcale w tym nie pomagają.
KW: Jak Internet i media społecznościowe przebudowały formy działalności agencji reklamowych w ostatnich latach?
JS: Media społecznościowe, tak samo jak wiele innych nowych technologii, zwiększyły arsenał narzędzi, którymi możemy się posługiwać.
KW: Jakie są najbliższe plany Grupy Eskadra?
JS: Pracujemy nad poszerzeniem prowadzenia projektów w oparciu o autorską metodologię Wise Brand polegającą na świadomie generowanej kulturze własnej przez markę i budowanie w oparciu o nią lojalnych społeczności konsumentów nowej generacji. Poza tym, oczywiście skupiamy się na realizacji bieżących projektów dla naszych klientów, wciąż walczymy o wygrane briefy i niezmiennie rozwijamy swoje umiejętności w podejściu platformowym i analitycznym.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Jakub Sadecki
Prezes Grupy Eskadra. Z reklamą, mediami i marketingiem związany od ponad dekady. Współtworzył kampania dla takich marek jak m.in.: LOT, Red Bull, Lotos, Santander Consumer Bank, Mercedes, Porsche czy Mazda.
Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertySpecjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze