03.06.19, 19:00

Nasłuchiwanie: Gościnność. Trójka i ZAiKS ogłaszają II edycję konkursu na dramat radiowy

Konkurs "Nasłuchiwanie: Gościnność"
Fot.: materiały prasowe

Trójka i Stowarzyszenie Autorów ZAiKS ogłosili II odsłonę konkursu na dramat radiowy „Nasłuchiwanie” – tym razem pod hasłem: „Gościnność”. Wyróżnione słuchowiska zastaną zaprezentowane na antenie Programu 3.

Pierwsza, ubiegłoroczna edycja konkursu dramaturgicznego Trójki „Nasłuchiwanie: Niepodległość” cieszyła się dużym zainteresowaniem (nadeszło 135 prac), a jury pod przewodnictwem prof. Jacka Kopcińskiego z Instytutu Badań Literackich PAN i redaktora naczelnego miesięcznika „Teatr” uhonorowało główną nagrodą tekst „Nie-miejsce” Marcina Teodorczyka. Zwycięskie słuchowisko oraz cztery pozostałe, wyróżnione dramaty zostały wyemitowane na antenie Trójki. Zauważono je także na festiwalach. Odtwórczyni głównej roli w „Nie-miejscu”, aktorka Monika Pikuła, za swoją kreację została w tym roku nagrodzona na festiwalu „Dwa Teatry”, a wyróżniony dramat „Matka dziecko wojna” autorstwa Tomasza Mana znalazł się w finale Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej, zbierającej najważniejsze polskie sztuki.

Tegorocznym hasłem przewodnim będzie „Gościnność”.Gościnność to pojęcie głęboko zakorzenione w polskiej kulturze, obyczajowości i mentalności. W dawnej Polsce gościnność była cnotą, zobowiązaniem i przywilejem, a wizyta gościa największym świętem, o czym przypominało znane przysłowie „Gość w dom, Bóg w dom”. Przez wieki szczyciliśmy się gościnnością, ale czy serdeczność i życzliwość wobec przybysza nadal nas wyróżnia pośród innych narodów? Czy potrafimy być gościnni? Jak przejawia się nasza gościnność w życiu codziennym? Co oznacza gościnność w świecie współczesnym?” – mówi przewodniczący jury prof. Jacek Kopciński. „Celem konkursu jest rozwój polskiej dramaturgii radiowej, dlatego ważnym kryterium oceny będzie oryginalna poetyka tekstów przeznaczonych do realizacji dźwiękowej” – dodaje Mariusz Cieślik, juror i zastępca dyrektora Trójki.

Na teksty inspirowane pojęciem gościnności organizatorzy czekają do końca sierpnia. Pod koniec października jury ogłosi nazwiska laureatów. Wręczenie nagród odbędzie się podczas maratonu „Nasłuchiwanie” w Instytucie Teatralnym w Warszawie, a wyróżnione słuchowiska będą prezentowane na antenie Trójki. Zostaną udostępniane również na stronie Trójki w formie podcastów. Na laureatów czekają nagrody pieniężne: 10 tys. zł za I miejsce, 7 tys. zł za II miejsce, 5 tys. zł za III miejsce oraz dwa wyróżnienia po 3 tys. zł.

Oprócz prof. Jacka Kopcińskiego, w skład jury konkursu weszli: Dominika Kluźniak – aktorka Teatru Narodowego; Małgorzata Semil – krytyczka teatralna i tłumaczka utworów dramatycznych, przewodnicząca Sekcji Autorów Dzieł Dramatycznych ZAiKS-u; Małgorzata Sikorska-Miszczuk – najczęściej wystawiana polska dramatopisarka, wiceprzewodnicząca Sekcji Autorów Dzieł Dramatycznych ZAiKS-u; Krzysztof Czeczot – aktor i reżyser nagrodzony Prix Europa 2013 za słuchowisko „Andy”; Wawrzyniec Kostrzewski – reżyser teatralny i twórca telewizyjnego programu „La La Poland”; Mariusz Cieślik – zastępca dyrektora Programu 3 Polskiego Radia.

Partnerem głównym konkursu jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.