10.06.19, 08:00

Raport AdBranch KBR: biura podróży wydały na reklamę w radiu w 2018 r. prawie 35 mln zł

Wydatki branży turystycznej na radio w 2018 r.
Fot.: materiały prasowe

Ponad 34,6 mln zł wydały w 2018 r. biura podróży na reklamę radiową, co stanowi ponad 14 proc. ich budżetów reklamowych. W całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach prawie 241 mln zł (dane cennikowe, Kantar Media).

Udział radia w wydatkach reklamowych sektora turystycznego rośnie każdego roku. W ciągu ostatnich trzech lat wydatki tej branży na reklamę w radio wzrosły o ponad 22,3 mln (22 345 058 zł). To wzrost aż o 182 proc. W 2018 r. radio z wynikiem 14,4 proc. osiągnęło ponadprzeciętny udział w rynku reklamowym.

Radio to trzecie medium, po Internecie i TV, w którym reklamodawcy najchętniej lokują swoje budżety. Największym radiowym reklamodawcą w 2018 roku w branży turystycznej był Rainbow Tours.

Najwięksi radiowi reklamodawcy branży turystycznej w 2018 r. (wydatki na radio w zł, udział radia w mediamiksie)
1. Rainbow Tours – 15,11 mln zł (15,5 proc.)
2. Lidl (Lidl Podróże) – 5,6 mln (57,1 proc.)
3. Nowa Itaka (Itaka) – 4,11 mln zł (14,2 proc.)
4. Wakacje.pl – 3,57 mln zł (12,8 proc.)
5. Polska Żegluga Bałtycka – 1,19 mln zł (69,7 proc.)
6. Novasol Polska – 1,12 mln zł (66,5 proc.)
7. Grecos Holiday – 1,08 mln zł (16,5 proc.)
8. Wizz Tours LTD. – 0,66 mln zł (17,6 proc.)
9. TUI Poland – 0,52 mln zł (5,4 proc.)
10. Nadwiślańska Agencja Turystyczna – 0,26 mln zł (41,1 proc.)
Dane: Kantar Media, dane cennikowe netto

Dla branży turystycznej radio to bardzo ważne medium. Niektórzy z największych marketerów wydali na reklamę radiową w ubiegłym roku ponad połowę całego budżetu reklamowego (Lidl z brandem Lidl Podróże, Polska Żegluga Bałtycka czy Novasol Polska). W minionym roku, liczba wszystkich reklamodawców w branży turystycznej wyniosła 89, z czego 46 postawiło na reklamę radiową. Radio jako medium reklamowe wybrały zarówno duże, jak i małe biura podróży.

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
29.11.24, 09:30
| radio » informacje
Choinkowy Kurier Radia VOX FM dowiezie choinki do domów słuchaczy
Na grudzień br., Radio VOX FM zaplanowało dwie akcje: „Świąteczną Bitwę Hitów” oraz „Chhoinkowego Kuriera”.
29.11.24, 07:30
| radio » informacje
Kuba Strzyczkowski poprowadzi po raz piąty licytacje charytatywne w Radiu 357
29 listopada br. rusza piąta świąteczna akcja charytatywna społeczności Radia 357. Cztery aukcje antenowe poprowadzi tradycyjnie Kuba Strzyczkowski. To już trzydzieste licytacje charytatywne prowadzone przez dziennikarza i piąte w Radiu 357.
29.11.24, 06:30
| radio » informacje
70. urodziny Kroniki Sportowej w Jedynce
W sobotę, 30 listopada br. „Kronika Sportowa” obchodzić będzie swoje 70. urodziny. Z tej okazji, tego dnia, na antenie Jedynki pojawią się informacje o jubileuszu tej, nadawanej od 1954 roku, audycji we wszystkich serwisach sportowych, w specjalnym serwisie po godz. 12.30 oraz w materiałach wspomnieniowych w „Kronice Sportowej”.
28.11.24, 23:06
| radio » informacje
Polskie Radio RDC wyemituje ponad 100 fraszek Jana Kochanowskiego w 440. rocznicę śmierci poety
Polskie Radio RDC uczci 440. rocznicę śmierci Jana Kochanowskiego emitując ponad 100 „Fraszek”. W nagraniach wzięli udział, m.in. Teresa Lipowska i Dorota Landowska, natomiast za reżyserię odpowiada Dyrektor Literacki i Zastępca Redaktora Naczelnego RDC – Aleksandra Głogowska.
28.11.24, 14:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
Młody Mozart. Zakochany Beethoven. Roztargniony Haydn. Koncert Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie
30 listopada br. o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego wystąpi Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, którą poprowadzi jej dyrektor artystyczny, Michał Klauza. Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie i Program 2.
27.11.24, 11:15
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Agnieszka Handerska dyrektorką handlową sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej w Grupie Eurozet
Grupa Eurozet kontynuuje proces integracji obszarów sprzedaży biura reklamy. Nowe stanowisko dyrektor handlowej sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej objęła Agnieszka Handerska.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.