10.06.19, 08:00
Raport AdBranch KBR: biura podróży wydały na reklamę w radiu w 2018 r. prawie 35 mln zł
Ponad 34,6 mln zł wydały w 2018 r. biura podróży na reklamę radiową, co stanowi ponad 14 proc. ich budżetów reklamowych. W całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach prawie 241 mln zł (dane cennikowe, Kantar Media).
Udział radia w wydatkach reklamowych sektora turystycznego rośnie każdego roku. W ciągu ostatnich trzech lat wydatki tej branży na reklamę w radio wzrosły o ponad 22,3 mln (22 345 058 zł). To wzrost aż o 182 proc. W 2018 r. radio z wynikiem 14,4 proc. osiągnęło ponadprzeciętny udział w rynku reklamowym.
Radio to trzecie medium, po Internecie i TV, w którym reklamodawcy najchętniej lokują swoje budżety. Największym radiowym reklamodawcą w 2018 roku w branży turystycznej był Rainbow Tours.
Najwięksi radiowi reklamodawcy branży turystycznej w 2018 r. (wydatki na radio w zł, udział radia w mediamiksie)
1. Rainbow Tours – 15,11 mln zł (15,5 proc.)
2. Lidl (Lidl Podróże) – 5,6 mln (57,1 proc.)
3. Nowa Itaka (Itaka) – 4,11 mln zł (14,2 proc.)
4. Wakacje.pl – 3,57 mln zł (12,8 proc.)
5. Polska Żegluga Bałtycka – 1,19 mln zł (69,7 proc.)
6. Novasol Polska – 1,12 mln zł (66,5 proc.)
7. Grecos Holiday – 1,08 mln zł (16,5 proc.)
8. Wizz Tours LTD. – 0,66 mln zł (17,6 proc.)
9. TUI Poland – 0,52 mln zł (5,4 proc.)
10. Nadwiślańska Agencja Turystyczna – 0,26 mln zł (41,1 proc.)
Dane: Kantar Media, dane cennikowe netto
Dla branży turystycznej radio to bardzo ważne medium. Niektórzy z największych marketerów wydali na reklamę radiową w ubiegłym roku ponad połowę całego budżetu reklamowego (Lidl z brandem Lidl Podróże, Polska Żegluga Bałtycka czy Novasol Polska). W minionym roku, liczba wszystkich reklamodawców w branży turystycznej wyniosła 89, z czego 46 postawiło na reklamę radiową. Radio jako medium reklamowe wybrały zarówno duże, jak i małe biura podróży.
Komentarze