11.06.19, 08:00
Zenith: rośnie czas konsumentów korzystających z mobilnego Internetu. Rośnie też czas na słuchanie radia
W br. ludzie na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego internetu – wynika z raportu Media Consumption Forecasts opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Do 2021 r. światowa średnia ma wzrosnąć aż do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.
To już piąta edycja publikowanego co roku raportu Media Consumption Forecasts. Zenith analizuje w nim zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i przedstawia prognozy do 2021 r. Zawarte w tegorocznej edycji raportu dane pochodzą z 57 rynków z całego świata.
Od czasu pierwszej publikacji raportu w 2015 r., średnia długość czasu, jaki ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego internetu wzrosła z 80 do 130 minut dziennie. Wzrost średnio o 13 proc. rocznie to efekt dostępności przystępnych cenowo smartfonów, szybszego internetu, lepszych ekranów i innowacyjnych aplikacji. Tempo tego wzrostu spowalnia, choć obecnie w krajach o rozwiniętych gospodarkach większość ludzi, którzy chcą mieć urządzenie mobilne, już je ma, a na pozostałych światowych rykach powszechność tych urządzeń rośnie. Według prognozy Zenith do 2021 r. czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych będzie się wydłużał średnio o 8 proc. rocznie i w 2021 r. będzie stanowił 31 proc. globalnej konsumpcji mediów (wobec 27 proc. w 2019 r.).
Telewizja ma pozostać największym medium na świecie. W tym roku przyciągnie uwagę widzów średnio przez 167 minut dziennie. Prognoza Zenith zapowiada niewielki spadek czasu oglądania telewizji − do 165 minut dziennie w 2021 r., który jednak nie będzie miał wpływu na jej dominujący udział w konsumpcji mediów, który w 2021 r. wyniesie 33 proc. (wobec 35 proc. w 2019 r.).
Mobilny internet wpłynął na ilość czasu spędzanego na konsumpcji innych − jednak nie wszystkich − konkurencyjnych względem niego mediów. Pomiędzy 2014 a 2019 rokiem średnia długość czasu poświęcanego na czytanie dzienników spadła z 17 do 11 minut dziennie. W tym samym okresie średni czas spędzany na czytaniu magazynów spadł z 8 do 4 minut dziennie, a czas oglądania TV − ze 171 do 167 minut dziennie. Krótszy jest również średni czas korzystania z internetu na urządzeniach desktopowych − spadł z 47 do 40 minut dziennie. Nadal rośnie natomiast czas poświęcany na słuchanie radia − z 53 do 55 minut dziennie, oraz czas spędzany w kinach, głównie za sprawą kinowego boomu frekwencyjnego w Chinach − z 1,8 do 3 minut dziennie.
Mobilny internet wpłynął na wydłużenie czasu konsumpcji mediów. W tym roku konsumenci na świecie spędzą średnio 479 minut dziennie korzystając z mediów, podczas gdy w 2013 r. ta średnia wynosiła 420 minut. Według prognozy Zenith w 2021 r. przeciętny konsument poświęci na korzystanie z mediów 495 minut dziennie.
Dane na temat konsumpcji dzienników i magazynów dotyczą wyłącznie drukowanych wersji, podobnie jak dane o konsumpcji telewizji i radia pokazują czas spędzony na konsumpcji tych mediów za pośrednictwem telewizorów i odbiorników radiowych. Czas konsumpcji treści prasowych, telewizyjnych i radiowych na platformach internetowych wydawców lub nadawców telewizyjnych i radiowych jest wliczany do konsumpcji internetu.
Komentarze