05.08.19, 09:00
GroupM: marketerzy zainteresowani programatyczną reklamą audio
Rozwój podcastów, muzycznych serwisów streamingowych oraz radia internetowego napędza dynamikę reklamy audio w sieci. Programatyczne możliwości jej zakupu raczkują, ale polscy reklamodawcy i plannerzy są zainteresowani zautomatyzowanym zakupem dźwiękowej e-reklamy - pokazuje badanie Xaxis, części GroupM oraz IAB Europe.
Zaledwie kilka proc. plannerów i reklamodawców w Polsce miało styczność z możliwościami programatycznego zakupu reklamy audio. Zainteresowanie okazuje się, że jest jednak duże – bo co trzeci polski marketingowiec chciałby korzystać z takiego sposobu kupowania reklamy dźwiękowej – wynika z badania Xaxis (marka GroupM rozwijająca zaawansowane technologie zakupu mediów digital) i IAB Europe ujmujące także polski rynek.
Reklamodawcy dopiero testują na naszym rynku pierwsze możliwości programatycznego zakupu reklam audio – GroupM w Polsce od końca ub.r. integruje ofertę serwisów umożliwiających zautomatyzowany zakup reklam audio (m-audio). Na razie są w niej cztery podmioty sprzedające reklamę dźwiękową w modelu programatycznym.
Programmatic audio jest znacznie bardziej rozpowszechniony na rynkach Europy Zachodniej. Badanie Xaxis i GroupM pokazało, że 60 proc. plannerów i reklamodawców z pozostałych rynków już testowało taką formę zakupu w odniesieniu do reklamy dźwiękowej. Jak pokazało badanie Xaxis i IAB Europe, zainteresowanie reklamodawców, plannerów i wydawców internetowych rozwojem takiego modelu zakupu wynika przede wszystkim z większych możliwości selektywnego dotarcia do pożądanych publiczności.
„Znane już z innych segmentów reklamy cyfrowej możliwości programatycznego zakupu, naturalnie kuszą także w reklamie audio” – mówi Agata Pospiszył, szefowa marki Xaxis w GroupM. „Budżety na cyfrowe audio pochodzą na razie z mediów digital, stabilna konsumpcja tradycyjnego radia broni pozycji tego medium w torcie. Dla nadawców radiowych rozwój oferty programatycznego zakupu radia online może więc zaowocować dodatkowymi inwestycjami” – dodaje Pospiszył.
Polscy wydawcy, plannerzy i reklamodawcy uważają, że programatyczne możliwości zakupu reklamy dźwiękowej rozwijać się będą przede wszystkim w streamingowych serwisach muzycznych (92 proc. badanych przez Xaxis i IAB Europe), w radiu internetowym (80 proc.) oraz w przestrzeni reklamowej oferowanej przez podcasty (68 proc.).
Badanie Xaxis i IAB Europe realizowane było w kwietniu i maju 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 500 przedstawicieli branży reklamowej w Europie.
Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze