05.08.19, 09:00

GroupM: marketerzy zainteresowani programatyczną reklamą audio

Fot.: materiały prasowe

Rozwój podcastów, muzycznych serwisów streamingowych oraz radia internetowego napędza dynamikę reklamy audio w sieci. Programatyczne możliwości jej zakupu raczkują, ale polscy reklamodawcy i plannerzy są zainteresowani zautomatyzowanym zakupem dźwiękowej e-reklamy - pokazuje badanie Xaxis, części GroupM oraz IAB Europe. 

Zaledwie kilka proc. plannerów i reklamodawców w Polsce miało styczność z możliwościami programatycznego zakupu reklamy audio. Zainteresowanie okazuje się, że jest jednak duże – bo co trzeci polski marketingowiec chciałby korzystać z takiego sposobu kupowania reklamy dźwiękowej – wynika z badania Xaxis (marka GroupM rozwijająca zaawansowane technologie zakupu mediów digital) i IAB Europe ujmujące także polski rynek. 

Reklamodawcy dopiero testują na naszym rynku pierwsze możliwości programatycznego zakupu reklam audio – GroupM w Polsce od końca ub.r. integruje ofertę serwisów umożliwiających zautomatyzowany zakup reklam audio (m-audio). Na razie są w niej cztery podmioty sprzedające reklamę dźwiękową w modelu programatycznym.

Programmatic audio jest znacznie bardziej rozpowszechniony na rynkach Europy Zachodniej. Badanie Xaxis i GroupM pokazało, że 60 proc. plannerów i reklamodawców z pozostałych rynków już testowało taką formę zakupu w odniesieniu do reklamy dźwiękowej. Jak pokazało badanie Xaxis i IAB Europe, zainteresowanie reklamodawców, plannerów i wydawców internetowych rozwojem takiego modelu zakupu wynika przede wszystkim z większych możliwości selektywnego dotarcia do pożądanych publiczności.

Znane już z innych segmentów reklamy cyfrowej możliwości programatycznego zakupu, naturalnie kuszą także w reklamie audio” – mówi Agata Pospiszył, szefowa marki Xaxis w GroupM. „Budżety na cyfrowe audio pochodzą na razie z mediów digital, stabilna konsumpcja tradycyjnego radia broni pozycji tego medium w torcie. Dla nadawców radiowych rozwój oferty programatycznego zakupu radia online może więc zaowocować dodatkowymi inwestycjami” – dodaje Pospiszył.

Polscy wydawcy, plannerzy i reklamodawcy uważają, że programatyczne możliwości zakupu reklamy dźwiękowej rozwijać się będą przede wszystkim w streamingowych serwisach muzycznych (92 proc. badanych przez Xaxis i IAB Europe), w radiu internetowym (80 proc.) oraz w przestrzeni reklamowej oferowanej przez podcasty (68 proc.).

Badanie Xaxis i IAB Europe realizowane było w kwietniu i maju 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 500 przedstawicieli branży reklamowej w Europie.

Komentarze

Powiązane

18.09.24, 17:00
| radio » informacje
Antyradio bez większych zmian w ramówce jesienią. Nowa pora emisji programu Czułe dranie
Antyradio jesienią kontynuuje emisję sprawdzonych i znanych programów pod hasłem „najlepszy rock na świecie”.
18.09.24, 16:00
| radio » informacje
Wracają programy na żywo z Hard Rock Cafe w jesiennej ramówce Rock Radia
Zmian w jesiennej ramówce nie przewiduje Rock Radio. Jesienią wracają ulubione audycje słuchaczy wraz z ich prowadzącymi.
18.09.24, 15:00
| radio » informacje
Radio TOK FM nie wprowadza zmian w jesiennej ofercie. Do ekipy dołączyła Marietta Wiśniewska-Mazan
W jesiennej ramówce zmian proogramowych nie wprowadza Radio TOK FM, które przywróciło swoją ofertę obowiązującą przed wakacjami.
18.09.24, 09:52
| radio » informacje
Dziennikarze RMF FM i RMF MAXX rozdadzą szczotki i łopaty do sprzątania zalanych domów
W środowy poranek, 18 września br., dziennikarze RMF FM i RMF MAXX wyruszą w dwudniową trasę na Opolszczyznę i Dolny Śląsk z tysiącami szczotek i łopat do sprzątania zalanych domów, garaży, ulic.
18.09.24, 07:30
| radio » informacje | prasa » informacje
Pomagamy razem. Grupa ZPR Media organizuje akcję charytatywną dla powodzian
Pod hasłem „Pomagamy razem” redakcje Grupy ZPR Media organizują w 19 miastach w całej Polsce zbiórkę darów dla powodzian. Za transport darów odpowiada partner akcji – firma InPost.
17.09.24, 22:25
| radio » ludzie
Piotr Daniluk rzecznikiem prasowym Polskiego Radia
Piotr Daniluk został szefem Public Relations i rzecznikiem prasowym Polskiego Radia.
17.09.24, 12:11
| radio » informacje | prasa » informacje
Trwa zbiórka Fundacji Radia ZET na rzecz osób dotkniętych powodzią. Media Grupy Agora wspierają akcję
15 września br. Fundacja Radia ZET uruchomiła zbiórkę pieniędzy na pomoc poszkodowanym w powodzi. Do akcji włączyły się wszystkie media Grupy Agora. “Wyborcza”, Gazeta.pl, AMS, Helios, Next Film oraz wszystkie stacje radiowe Grupy Eurozet kierują swoich odbiorców do jednej zbiórki.
17.09.24, 09:25
| radio » informacje
Raporty powodziowe Polskiego Radia trzy razy dziennie w podcastach
W odpowiedzi na oficjalne ogłoszenie - pierwszego w historii Polski - stanu klęski żywiołowej, Polskie Radio uruchamia serię podcastów dotyczących zmieniającej się sytuacji powodziowej na terenie województwa dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego. Kolejne odcinki będą udostępniane trzy razy dziennie.
16.09.24, 17:15
| radio » informacje
Trzy nowe podcasty w ofercie Czwórki
Radiowa Czwórka przygotowała nowe podcasty, które są dostępne na platformie podcastowej Polskiego Radia oraz w serwisach streamingowych. W ofercie znalazły się trzy propozycje: „Głosówka”, „Parami” i „Z biegiem lat”.
16.09.24, 10:09
| radio » informacje
Zmiany w jesiennej ramówce Dwójki
16 września br., rusza jesienna ramówka Drugiego Programu Polskiego Radia w której znajdą się nowe audycje autorskie, transmisje koncertów Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie, poranki Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz kameralistyka w ramach cyklu „Z klasyką przez Polskę”.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.