13.09.19, 08:00

Klif staje się marką, która aktywnie reaguje na zmiany zachodzące na świecie

Sylwia Wiszowata - Łazarz, Associate Director, Head of Marketing Asset Services w Cushman&Wakefield
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Sylwią Wiszowatą – Łazarz, Associate Director, Head of Marketing Asset Services w firmie Cushman&Wakefield, zarządzającej Galeriami Klif, m.in. o 20-leciu działalności obiektu, recepcie na sukces galerii w czasie nasycenia rynku obiektami handlowymi, a także o aktywności pod hasłem „Klif łączy pokolenia”.

Kuba Wajdzik: Galeria Klif obchodzi 20-lecie swojej działalności. Czy minione dwie dekady można zaliczyć do udanych?

Sylwię Wiszowata – Łazarz: Bez wątpienia. Warszawski Klif został otwarty w 1999 roku, jako jedno z pierwszych centrów handlowych w Polsce. Od tego czasu rozwijamy się wielotorowo - zarówno pod kątem rekomercjalizacji oferty najemców, nieustannie poszerzając nasze portfolio o nowe, unikatowe marki, także te z sektora semi-premium, jak również otwierając się na nowe projekty, współprace i inicjatywy lokalne. Minione dwie dekady umocniły silną pozycję warszawskiej Galerii Klif jako lidera i wielokrotnie nagradzanego kreatora trendów fashion i lifestyle wśród nieruchomości komercyjnych w Polsce. Klif pozostaje konkurencyjny, nie tylko dlatego, że łączy tradycję z nowoczesnością, ale przez wzgląd na wyjątkowe doświadczenia zakupowe, które towarzyszą odwiedzającym na każdym kroku. W ten sposób Klif staje się marką, która aktywnie reaguje na zmiany zachodzące na świecie, w społeczeństwie i przede wszystkim w trendach branży fashion i beauty.

KW: 20 lat to nie tylko znaczące zmiany w Polsce, ale również szereg zmian na rynku handlowym. Jakie najistotniejsze zmiany zaszły w tej branży na przestrzeni 20 lat?

SWŁ: Od lat 90. rynek w Polsce przeszedł szereg modyfikacji, które znacząco wpłynęły na jego dynamiczny rozwój i zmiany w zachowaniu zakupowym społeczeństwa. Wszechobecna technologia, nowy model konsumenta oraz pogłębienie jego relacji z marką i ewolucja customer experience to trendy konsumenckie, które kształtowały handel w Polsce przez ostatnie dwie dekady. Kluczem do sukcesu jest więc podążanie za potrzebami i oczekiwaniami Klientów, które z biegiem lat stają się bardziej wyrafinowane i trudniejsze do przewidzenia. Należy jednak pamiętać, aby w pogoni za trendami nie zagubić wartości marki, która pomaga w nawiązaniu relacji z Klientem i utrzymaniu silnej pozycji na rynku.

KW: Jeszcze do niedawna centra handlowe kojarzyły się głównie ze sprzedażą. Ten obraz uległ zmianie w ostatnich latach. Jak na tle tych zmian wygląda polski rynek, jeśli porównamy się z Europą Zachodnią?

SWŁ: Pomimo, że nasycenie polskiego rynku jest mniejsze niż średnia dla krajów Europy Zachodniej to wciąż pozostajemy na podium wśród reprezentantów ogólnoeuropejskich. Polacy stają się także coraz bardziej świadomymi konsumentami i coraz więcej wydają na produkty premium. Ta świadomość przekłada się również na wyższe wymagania wobec marek. Niezbędna jest więc różnorodność i dopasowanie form komunikacji do każdego Klienta oraz swoiste customer experience. Coraz częściej konsumenci ponad dobra materialne stawiają, m.in. na swój czas, relacje, samorealizację i pasje. W rezultacie obiekty handlowe w Polsce stają się animatorami życia lokalnych społeczności.

KW: Każde większe miasto jest mocno nasycone jeśli chodzi o obiekty handlowe. Jaka jest zatem recepta na sukces obiektu?

SWŁ: Podążając za potrzebami i reagując na oczekiwania swoich Klientów, marka Klif otwiera się na przedstawicieli różnych pokoleń – ich pasje, wartości, idee i relacje – budując otwarty dialog i łącząc ich w jednym miejscu. Naszym celem jest stworzenie wspólnej przestrzeni, w której na równi z modą stawia się człowieka, a każda wizyta w Galerii zapewnia nie tylko materialne przeżycia.

KW: Ulice są bombardowane reklamami. Jak zatem poprowadzić skutecznie komunikację, by przyciągnąć klientów do Galerii?

SWŁ: Niezbędna jest różnorodność i odpowiednie dopasowanie form komunikacji do każdego odbiorcy. Komunikacja Klifu od lat różni się od reklam i innych centrów handlowych – oparta jest o czarno-białą stylistykę i pokazuje modę, która ma na celu wzbudzić refleksję i wręcz pożądanie posiadania. Zmienia się również nastawienie odbiorców względem centrów handlowych, w których obok doświadczenia zakupowego zaczynają liczyć się emocje związane z marką i towarzyszące im podczas zakupów, przez co jesteśmy w stanie silniej oddziaływać na konsumenta tworząc również miłe wspomnienia z sytuacji zakupowych, co swoiście wiąże z marką silniej niż oddziaływanie reklamą z billbordu. Dlatego ważne jest, aby podążając za potrzebami Klientów nie zagubić unikatowego charakteru marki, który stanowi o jej wyjątkowości.

KW: Rozwija się e-commerce. Czy sprzedaż internetowa jest w stanie zagrozić obiektom handlowym?

SWŁ: Sprytne łączenie e-commerce z tradycyjną ofertą centrów handlowych może okazać się sukcesem i bodźcem do ciągłego rozwoju galerii handlowych. W dobie nowych technologii Klienci oczekują dostępu do produktów i możliwości ich zakupu dosłownie „od ręki”, dlatego w naszych działaniach dopasowujemy się do ich potrzeb. Z myślą o nich przygotowaliśmy cykl materiałów realizowanych wraz ze stylistą Grzegorzem Blochem, prowadzącym KLIF | Fashion Studio. Dzięki dedykowanym treściom video Galeria Klif staje się modową platformą, gdzie najnowsze kolekcje marek premium, wyprzedażowe perełki oraz najciekawsze porady stylizacyjne są w zasięgu każdego klienta, teraz także online.

KW: Przez wiele lat o sukcesie danego centrum handlowego decydowały głównie marki sieci spożywczych i elektronicznych. Jak to jest w przypadku galerii premium?

SWŁ: Z biegiem lat rynek oraz zainteresowania i oczekiwania Klientów uległy rozwojowi. W odpowiedzi na zmieniające się trendy, świadomie wykorzystujemy potencjał nowych technologii, które bez wątpienia intensyfikują doświadczenia i podnoszą komfort robienia zakupów w Galerii. Pragniemy zapewnić naszym Klientom najwyższą jakość usług w oparciu o najlepsze doświadczenia zakupowe. Niedługo do grona najemców Galerii dołączy unikalny na skalę Europy koncept technologiczny firmy LG. To pierwszy w Polsce i Europie brand store, który poszerzy portfolio Klifu właśnie w sektorze marek elektronicznych. Galeria Klif integrując w unikalne marki, modę oraz biznes, staje się wyjątkową enklawą, której przestrzeń otwarta jest nie tylko na nowe doświadczenia, ale i nowe procesy technologiczne.

KW: Galeria Klif wprowadza aktywności pod hasłem „Klif łączy pokolenia”. Co obiekt zaplanował w związku z tą akcją?

SWŁ: Cieszymy się ze wspólnego świętowania 20 - tego jubileuszu Galerii Klif w Warszawie wraz z Klientami. W związku z tym przygotowaliśmy cykl wydarzeń jubileuszowych, które z pewnością umilą czas odwiedzającym. Oprócz licznych konkursów i aktywności zapraszamy do specjalnej strefy Fashion Studio i Glam Studio, w której można wziąć udział w warsztatach i korzystać z porad stylisty Grzegorza Blocha oraz wizażystki Magdaleny Pieczonki. Dla tych, którzy nie mogą przybyć na miejsce, przygotowaliśmy wspomniany cykl tutoriali z udziałem naszych ekspertów, które będą pojawiać się w mediach społecznościowych Galerii Klif w Warszawie. Natomiast na odwiedzających czekają iście artystyczne przeżycia pod hasłem KLIF | Scena Otwarta. Dzięki temu pasjonaci sztuki oraz muzyki będą mogli rozkoszować się występami na żywo. Mamy nadzieję, że w ten sposób uda nam się stworzyć otwartą przestrzeń, w której reprezentanci różnych pokoleń znajdą coś dla siebie.

KW: Jakie są najbliższe plany marketingowe Galerii Klif?

SWŁ: W najbliższym czasie dynamicznie realizujemy strategię związaną z celebrowaniem 20. urodzin Galerii Klif w Warszawie oraz wspomniane aktywności w ramach Glam Studio oraz Fashion Studio. W planach mamy również otwarcie w warszawskiej Galerii Klif LG Brand Store. Będzie to pierwszy sklep tego producenta w Europie. Osoby, które chcą być z nami na bieżąco zachęcamy do aktywnego śledzenia naszej stronu oraz mediów społecznościowych, na których informujemy o planowanych wydarzeniach, konkursach oraz cyklicznie prezentujemy materiały video z poradami i propozycjami naszych specjalistów.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

27.02.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
GreenYellow Polska nowym klientem Clue PR
Od lutego br. klientem Clue PR jest GreenYellow Polska – firma z sektora usług ESCO. Agencja zajmuje się obsługą PR firmy.
27.02.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Agencja HOLO przekształca się z czterech agencji w grupę marketingową HOLO Group
HOLO Group łączy kompetencje czterech niezależnych agencji: HOLO Events, Picture Perfect, Iskry Digital oraz Warren’s.
26.02.24, 19:13
| reklama & PR » informacje
BETADINE VAG. Bądź nie do zatrzymania. Kampania marki Betadine VAG
Ruszyła przygotowana przez ASAP&ASAP kampania leku OTC Betadine VAG, dla którego podmiotem odpowiedzialnym jest firma Egis Pharmaceuticals PLC, reprezentowana w Polsce przez firmę EGIS Polska. To pierwszy efekt współpracy po wygranym przez agencję w 2023 r. przetargu.
26.02.24, 17:31
| reklama & PR » informacje
Sos Pieczeniowy WINIARY. Nabieraj ze smakiem. Kampania sosów pieczoniowych
Sosy pieczeniowe WINIARY to produkt promowany w kampanii przygotowanej przez Publicis Poland.
26.02.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Prawie 550 tys. zł za spot podczas meczu Polska - Francja. Biuro Reklamy TVP ogłosiło ofertę na UEFA EURO 2024
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
26.02.24, 14:03
| reklama & PR » informacje
Cut The Mustard wygrała przetarg Frito Lay Poland
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką z portfolio firmy PepsiCo. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
26.02.24, 11:54
| reklama & PR » informacje
KINESSO obsługuje Porsche Inter Auto w digitalu
Agencja KINESSO odpowiada za obsługę Porsche Inter Auto w Digitalu. Współpraca jest efektem wygranego przetargu.
26.02.24, 09:32
| reklama & PR » informacje
Van Purr będzie dalej współpracować z Dziadkiem do orzechów
Producent piwa Karpackie, Van Pur przedłuża współpracę z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to już kolejny rok współpracy między marką a agencją.
24.02.24, 21:10
| reklama & PR » informacje
Zasmakuj w wygranej. 100 tys. zł główną nagrodą w loterii marki Winiary
Firma Nestlé Polska ponownie powierzyła agencji UNIQUE ONE przygotowanie ogólnopolskiej loterii audioteksowej dla majonezów marki WINIARY pod hasłem „Zasmakuj w wygranej!”.
24.02.24, 19:11
| reklama & PR » informacje
Butcher’s Pet Care promuje karmę dla psów i kotów
NAV agency we współpracy z firmą Butcher’s Pet Care, realizuje kampanię promującą karmę dla psów i kotów.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty

specjalista ds.promocji i PR

Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 26.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.