19.09.19, 10:00

Aglomeracja Śląska: RMF FM liderem, Radio Zet w górę, VOX FM w dół

Logo stacji
Fot.: materiały prasowe

Radio RMF FM pozostaje niezagrożonym liderem w Aglomeracji Śląskiej - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 marca 2019 r. do 31 sierpnia 2019 r. (Aglomeracja Śląska).

Bezapelacyjnym zwycięzcą na Śląsku pozostaje Radio RMF FM, które w ostatniej fali zanotowało 31,7 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania stacji ogółem). Taki wynik w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku oznacza jednak stratę 0,5 p.p. Drugie miejsce utrzymało Radio RMF MAXXX (ze stratą 0,5 p.p.), a na trzecie awansowało Radio Złote Przeboje Karolina (wzrost aż o 1,4 p.p.). 

W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych stacji na terenie miast tworzących Aglomerację Śląską znalazły się: Trójka (strata 0,9 p.p.), AntyRadio (strata 0,3 p.p.), Radio Zet (wzrost aż o 1,5 p.p.), Radio Piekary (strata 0,8 p.p.), Jedynka (strata 1 p.p.), Radio Silesia (wzrost o 1 p.p.) oraz Radio Fest (wzrost o 0,2 p.p.).

Spory wzrost zanotowało Radio TOK FM (o 1 p.p.). Z kolei duży spadek zanotowało Radio VOX FM (o 1,4 p.p.).

Udział stacji radiowych w rynku na terenie Aglomeracji Śląskiej

  wrzesień 2017 : luty 2018 marzec 2018 : sierpień 2018 wrzesień 2018 : luty 2019 marzec 2019 : sierpień 2019
Radio RMF FM 34,1% 32,2% 34,2% 31,7%
Radio RMF MAXXX (Śląsk) 6,3% 7,2% 7,2% 6,7%
Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (Katowice) 4,7% 4,7% 4,4% 6,1%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 4,8% 6,8% 6,3% 5,9%
AntyRadio 106,4 FM (Katowice) 4,7% 6,1% 6,2% 5,8%
Radio ZET 3,8% 3,9% 3,8% 5,4%
Radio Piekary 7,4% 5,0% 3,2% 4,2%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 3,1% 4,3% 3,1% 3,3%
Radio Silesia (Zabrze) / do 2014-06 Radio Plus Śląsk 1,9% 2,2% 3,3% 3,2%
Radio Fest (Chorzów) 3,2% 2,9% 3,9% 3,1%
Radio ESKA (Katowice) 2,8% 3,0% 3,8% 3,1%
Radio TOK FM 2,6% 2,0% 2,0% 3,0%
Polskie Radio Katowice 5,1% 3,8% 3,2% 3,0%
Meloradio (Katowice) / do 2017-08 Radio ZET Gold (Katowice) 1,3% 1,5% 1,5% 2,2%
Radio Pogoda (Katowice) / do 2016-02 Rock Radio 94,5 FM (Katowice) 2,0% 2,2% 2,1% 2,0%
Radio Express FM (Tychy) 1,4% 2,0% 1,9% 1,9%
Radio RMF Classic (sieć: 20 częstotliwości) / badane od 10.2010 1,4% 1,5% 1,7% 1,8%
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock 3,5% 3,2% 2,4% 1,8%
Radio eM 107,6 FM (Katowice) 1,6% 1,6% 1,4% 1,2%
Radio Maryja 0,6% 0,7% 0,4% 0,9%
Radio CCM 0,7% 1,1% 0,7% 0,7%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,6% 0,4% 0,6% 0,7%
Radio Chillizet (Katowice) / do 2017-05 Radio ZET Chilli (Katowice) 0,5% 0,3% 0,6% 0,7%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 0,2% 0,0% 0,4% 0,1%
N= 2437 2278 2551 2462

Fale:
wrzesień 2017 : luty 2018 (wielkość: 41 738)
marzec 2018 : sierpień 2018 (wielkość: 41 539)
marzec 2019 : sierpień 2019 (wielkość: 42 024)
Grupy celowe:
Aglomeracja Śląska:
Wybrane miasta = Aglomeracja Śląska
Wielkość (nie ważona): 1 679 524 (100 860 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
29.11.24, 09:30
| radio » informacje
Choinkowy Kurier Radia VOX FM dowiezie choinki do domów słuchaczy
Na grudzień br., Radio VOX FM zaplanowało dwie akcje: „Świąteczną Bitwę Hitów” oraz „Chhoinkowego Kuriera”.
29.11.24, 07:30
| radio » informacje
Kuba Strzyczkowski poprowadzi po raz piąty licytacje charytatywne w Radiu 357
29 listopada br. rusza piąta świąteczna akcja charytatywna społeczności Radia 357. Cztery aukcje antenowe poprowadzi tradycyjnie Kuba Strzyczkowski. To już trzydzieste licytacje charytatywne prowadzone przez dziennikarza i piąte w Radiu 357.
29.11.24, 06:30
| radio » informacje
70. urodziny Kroniki Sportowej w Jedynce
W sobotę, 30 listopada br. „Kronika Sportowa” obchodzić będzie swoje 70. urodziny. Z tej okazji, tego dnia, na antenie Jedynki pojawią się informacje o jubileuszu tej, nadawanej od 1954 roku, audycji we wszystkich serwisach sportowych, w specjalnym serwisie po godz. 12.30 oraz w materiałach wspomnieniowych w „Kronice Sportowej”.
28.11.24, 23:06
| radio » informacje
Polskie Radio RDC wyemituje ponad 100 fraszek Jana Kochanowskiego w 440. rocznicę śmierci poety
Polskie Radio RDC uczci 440. rocznicę śmierci Jana Kochanowskiego emitując ponad 100 „Fraszek”. W nagraniach wzięli udział, m.in. Teresa Lipowska i Dorota Landowska, natomiast za reżyserię odpowiada Dyrektor Literacki i Zastępca Redaktora Naczelnego RDC – Aleksandra Głogowska.
28.11.24, 14:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
Młody Mozart. Zakochany Beethoven. Roztargniony Haydn. Koncert Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie
30 listopada br. o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego wystąpi Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, którą poprowadzi jej dyrektor artystyczny, Michał Klauza. Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie i Program 2.
27.11.24, 11:15
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Agnieszka Handerska dyrektorką handlową sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej w Grupie Eurozet
Grupa Eurozet kontynuuje proces integracji obszarów sprzedaży biura reklamy. Nowe stanowisko dyrektor handlowej sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej objęła Agnieszka Handerska.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.