20.09.19, 08:00

Magdalena Wiśniewska: Dostrzegamy spory potencjał e-zakupów

Magdalena Wiśniewska
Fot.: archiwum rozmówcy

Rozmowa z Magdaleną Wiśniewską, Kierownikiem Działu Nowych Technologii oraz Kierownikiem Projektów Strategicznych w Bricomarché, m.in. o e-zakupach, czytelności e-półek, i planach sieci w zakresie e-commerce.

Kuba Wajdzik: E-zakupy są już absolutna normą w Polsce. Czy Polacy przekonali się już do robienia zakupów za pośrednictwem sieci?

Magdalena Wiśniewska: Według najnowszego raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2019” liczba Polaków robiących zakupy w sieci choćby sporadycznie wzrosła o 5 punktów procentowych. Obecnie już ponad połowa (51,7 proc.) naszych rodaków decyduje się na zakupy online. Zauważalny jest także wzrost udziału e-commerce w handlu, który w zależności od źródła wynosi od 5 do 7 proc. Daleko nam jeszcze do Wielkiej Brytanii czy USA, które odnotowują dwucyfrowy udział kanału online oscylujący w okolicach 15 proc. Trzeba jednak pamiętać, że są to rynki bardziej rozwinięte i za kilka lat najprawdopodobniej tak będzie kształtować się udział e-commerce także w Polsce.

KW: Sieć Bricomarché udostępniła możliwość robienia e-zakupów w kolejnych miejscowościach. Jak wyglądają pierwsze reakcje klientów i doświadczenia sieci?

MW: Sieć Bricomarché oferuje już 68 lokalizacji, które dają klientom możliwość zamówienia produktów przez Internet. Z uwagi na to, że dostrzegamy spory potencjał e-zakupów, planujemy sukcesywne uruchamianie tej usługi w kolejnych sklepach. Zależy nam, aby sprzedaż przez Internet stanowiła nierozerwalną część strategii Bricomarché. Dzięki temu klienci naszej sieci mogą najpierw zapoznać się z ofertą produktową, a następnie dokonać zakupu w dogodnej dla siebie chwili i opcji: online lub offline.

KW: Istotnym elementem w realizacji zamówienia jest dostawa. W przypadku marki Bricomarché mamy trzy propozycje. Która z nich cieszy się największym zainteresowaniem?

MW: Staramy się, aby oferowane przez nas usługi odpowiadały na potrzeby szerokiego grona klientów. Właśnie dlatego osoby decydujące się na zakupy online w naszej sieci mogą wybrać spośród dwóch, dogodnych opcji odbioru zamówienia: w sklepie stacjonarnym lub dzięki dostawie do miejsca zamieszkania. Dodatkowo mieszkańcy pięciu miast: Nowego Tomyśla, Skierniewic, Wałcza, Wągrowca i Zduńskiej Woli, mogą odbierać swoje zakupy w Bricomatach. Są to boksy zlokalizowane przed sklepami Bricomarché w specjalnie oznaczonych strefach, które umożliwiają elastyczny czas odbioru produktów zakupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.

KW: Istotnym elementem dla klientów jest czytelność e-półek. Jak odpowiednio zaprojektować stronę, by ułatwić klientowi zakupy?

MW: Dążymy do tego, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, dlatego przywiązujemy ogromną wagę do czytelności e-półek. W branży DIY, w której specjalizuje się sieć Bricomarché, e-merchandising jest pewnego rodzaju wyzwaniem, co wynika głównie z bogatej oferty produktowej, jaką charakteryzuje się ta kategoria. To, na co szczególnie należy zwrócić uwagę przy projektowaniu strony, to wyczerpujący opis produktów wraz ze zdjęciem oraz intuicyjne rozmieszczenie kategorii. Istotne jest również to, by zadbać o odpowiednio zoptymalizowany mechanizm proponujący produkty komplementarne i substytucyjne do przeglądanej przez klienta oferty.

KW: Jaka przyszłość czeka segment e-zakupów w Polsce i jakie plany w tym zakresie ma sieć Bricomarché?

MW: Z raportu „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019” opracowanego przez Deloitte wynika, że technologia ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów. Aż 74 proc. badanych korzysta z technologii cyfrowych przed zakupami, a co trzeci klient korzysta z urządzeń zarówno przed, jak i po zakupach. Mimo tak szybko rosnącej popularności tego typu rozwiązań, w perspektywie najbliższych kilku lat to nadal tradycyjne zakupy będą częściej praktykowane przez konsumentów. Niezależnie od tego należy aktywnie rozwijać kanał e-commerce, w którym jako sieć Bricomarché dostrzegamy ogromny potencjał. Wiemy, jak dużo jest jeszcze do osiągnięcia w tym segmencie, dlatego już teraz intensywnie pracujemy, by usługa składania zamówień online była dostępna we wszystkich sklepach Bricomarché w Polsce.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Magdalena Wiśniewska
Kierownik Działu Nowych Technologii oraz Kierownik Projektów Strategicznych w Bricomarché. Absolwentka Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Zarządzania Projektami w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. W Grupie Muszkieterów pracuje od ponad 10 lat. Zarządza zespołem koordynującym projekty z obszaru ecommerce, omnichannel i CRM.

Komentarze

Powiązane

24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
16.01.25, 07:15
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Goniec Kobieta. Nowy program z Laurą Młodochowską o wyzwaniach współczesnych kobiet
„Goniec Kobieta” to nowy program, który ma stwarzać przestrzeń do rozmów o życiu i wyzwaniach współczesnych kobiet. Jego celem jest przełamanie stereotypów i ukazanie różnorodnych perspektyw kobiet, które często są pomijane w mediach.
15.01.25, 20:09
| internet » informacje
Kanał YouTube Gońca zyskuje nową oprawę muzyczną od Chrisa Carsona
Chris Carson, znany producent muzyczny, stworzył nową oprawę muzyczną dla kanału YouTube Goniec. Widzowie mieli okazję usłyszeć ją po raz pierwszy13 stycznia 2025 r., podczas programu na żywo prowadzonego przez Radosława Grucę.
15.01.25, 12:24
| prasa » informacje | internet » informacje
Nowe odsłony ośmiu serwisów regionalnych Polska Press Grupy
15 stycznia br. zrealizowany został drugi etap transformacji stron głównych serwisów regionalnych należących do Polska Press Grupy.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.