25.09.19, 08:00
Havas Media Group: Polacy pozytywnie odbierają wakacyjne aktywacje
Z badania świadomości, rozpoznawalności i atrakcyjności, realizowanych tego lata niestandardowych aktywacji, przeprowadzonego przez Havas Media Group, wynika, że warto w nie inwestować.
Jak wynika z badania, niestandardowa forma promocji marek odbierana jest przez konsumentów najczęściej bardzo pozytywnie. Większość ankietowanych deklarowała, że chętnie bierze udział w niecodziennych akcjach marketingowych. Około dwie trzecie respondentów deklarowało, iż podoba im się taki sposób promocji oraz bezpośredni kontakt z marką, który ta forma promocji narzuca. Niewiele ponad połowa chętniej kupi i poleci bliskim promowane w ten sposób produkty. Także powyżej 50 proc. respondentów deklaruje również, iż dzięki niecodziennym akcjom promocyjnym poznała marki, których wcześniej nie znała.
Niestandardowe akcje promocyjne, przeprowadzane w czasie wakacji w kurortach nad polskim morzem oraz w górach, dotarły aż do blisko połowy (45,8 proc.) spędzających tam urlop badanych. Najczęściej wymienianymi markami, które zostały zauważone przez uczestników badania były TVN, czyli organizowany przez stację „Projekt plaża”, Coca Cola, prowadząca akcję samplingową podczas wydarzenia Polsatu „Słoneczna stacja” oraz Red Bull i organizowany przez producenta napojów energetycznych konkurs lotów.
Fot.: materiały prasowe
Spośród wybranych w pierwszym pytaniu, zauważonych podczas wakacji marek, ankietowani następnie wybrali te, których akcje promocyjne najbardziej przypadły im do gustu. Najwyższy stosunek (powyżej 50 proc.) liczby osób, którym marka podobała się najbardziej do liczby osób, które akcję tej marki zauważyły wykazały marki Mentos, Red Bull i Coca Cola. Oznacza to, że największa liczba osób, które dostrzegły akcję promocyjną tych marek, wyróżniła je także jako jedne z najlepszych, które widzieli.
Marka Mentos, przy okazji promocji nowych smaków swoich gum, zorganizowała plażowe strefy, w których można było się zrelaksować na leżakach bądź spędzić aktywnie czas. Uczestnikom zabawy rozdawane były dodatkowo próbki nowych smaków gum producenta. Najczęściej podawanym powodem, dla którego respondenci wybierali akcję promocyjną Mentos był ogólny pozytywny odbiór marki oraz akcji. Zaletami akcji, w oczach uczestników badania, była przyjazna atmosfera podczas wydarzenia, które zorganizowali i możliwość spróbowania nowych smaków gumy Mentos.
Wyróżniona została także akcja marki Red Bull. Producent napojów energetycznych organizuje Konkurs Lotów, podczas którego można zobaczyć profesjonalne pokazy lotnicze oraz to, jak wymyślne konstrukcje, budowane przez amatorskie ekipy z całej Polski, spadają z kilku metrów do wody. Wydarzenie to wydało się respondentom bardzo interesujące i warte zobaczenia, docenili oni również możliwość oglądania pokazów lotniczych. Ankietowani deklarowali także, iż wybrali markę ze względu na pozytywne skojarzenia z nią – lubią pić napój Red Bull i dobrze oceniają reklamy promujące markę.
Badanie wykazało, iż niezwykle pozytywy odbiór mają akcje samplingowe. Akcja marki Coca Cola była jedną z najlepiej ocenianych, głównie dzięki rozdawaniu plażowiczom darmowych puszek napoju w miłej atmosferze. Ankietowani, którzy wybrali Coca Colę, argumentowali wybór również przywiązaniem do marki – lubią ją pić, więc otrzymanie ich ulubionego napoju za darmo jest dużym atutem.
Podczas tegorocznych wakacji, na chociaż jeden z licznie organizowanych w tym roku festiwali udała się aż jedna piąta wszystkich badanych – najliczniej odwiedzanymi festiwalami były Pol’and’rock Festival, Open’er Festival oraz Orange Festival. Najbardziej zauważalnymi, podczas festiwali, przez respondentów markami były Red Bull, Play i Orange. Najlepiej ocenionymi zaś, według stosunku liczby osób, które uznały markę za jedną z najlepszych do liczby osób, które daną markę dostrzegły na festiwalu były Heineken, Lidl oraz Seat.
Badanie przeprowadziło Havas Media Group na reprezentatywnej próbie respondentów w ostatnim tygodniu sierpnia 2019 r.
Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyStanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyOd wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze