29.10.19, 21:18

Perspektywa inwestora na WooCommerce w porównaniu z Shopify

Fot.: materiały prasowe

Rozwój w dziedzinie e-commerce wpływa na progresję w platformach, zajmującą się ich handlem w sieci. Na początku drogi handlowej, przedsiębiorca robi analizę najlepszego narzędzia, które pozwoli mu na produktywną sprzedaż. Pomocne w obsłudze sklepu internetowego są specjalne platformy e-commerce takie jak: WooCommerce, Shopify, Big Commerce, Prestashop, a także Magento. Najczęściej różnią się one wartością i jakością usługi. W tym artykule nastąpi porównanie WooCommerce z Shopify.

Kwestia serwera WWW

W przypadku WooCommerce prowadzenie sklepu wymaga posiadanie hostingu. Rodzaj serwera nie jest zbytnio istotny, może to być specjalny jak i połączony hosting, gdzie należy zainstalować Wordpressa i WooCommerce. Wygodnym sposobem jest skorzystanie z opcji WooCommerce as a Service, która przejmie zarządzanie serwerem. Inaczej  wygląda to w Shopify, tutaj serwer może być korzystny, jednak nie musi on występować, a i tak z powodzeniem można obsługiwać sklep internetowy. Zależy to od warunków jakich potrzeba na własnej platformie. Jeżeli możliwości Shopify są dla przedsiębiorcy odpowiednie to nie musi tracić dodatkowych kosztów na hosting. Pieniądze wówczas warto przeznaczyć na abonament tej platformy. W przypadku potrzeby indywidualnych aplikacji wówczas warto zainwestować w własną domenę WWW.

Języki programowania

Do utworzenia indywidualnego szablonu strony trzeba posiadać umiejętność pracy z HTML, CSS oraz JavaScript. Pracując w WooCommerce potrzebna jest także znajomość PHP, która umożliwia kreowanie szablonu WordPress od początku. Korzystając z Shopify należy umieć pracować w Liquid. Za tym terminem kryje się język matryc, opracowanych przez kreatorów Shopify. Można go także spotkać na takich platformach jak: Zendesk oraz Rackspace. Różnicą między Shopify i WooCommerce jest to, że w tej drugiej backend i frontend nie występują oddzielnie. W backendzie wystarczy tutaj dobra znajomość PHP. W Shopify backend  łączy się z programowaniem, dlatego, że funkcjonuje w Software as a service, a tam wejściem do niego jest kod szablonu sklepu. Należy pamiętać, iż Shopify pracuje na API, zatem projektując aplikację backendową trzeba znać język, komunikujący się z Rest API, to np. PHP, Node.js, Python czy Ruby.

Współpraca z localhost

W WooCommerce wystarczy posiadać zwykły serwer WWW, obsługujący język PHP. W Shopify jest nieco inaczej, jest to uwarunkowane od efektu, jaki został założony. Jeśli chcemy stworzyć szablon to warto zastosować Slate (specjalny narząd inwestorów), jeśli efektem pracy ma być aplikacja to potrzebny będzie lokalny serwer i ngrok. Gdy potrzebą jest wytworzenie szablonu i aplikacji trzeba skorzystać ze wszystkich środków.

Działania inwestorów

WooCommerce umożliwia dostęp do kodu strony. Gdy posiadamy własny serwer mamy pełną swobodę w prowadzeniu korekt. Shopify nie oferuje takich możliwości, edytować kod można odnośnie frontendu. Jest jednak Shopify Scripts, w którym można dokonywać zmian bez adnotacji w JavaScript. Chroni to przed pomyłkami inwestorów.

Kompetencje to tworzenia własnego sklepu

Pracując w WooCommerce nie jest konieczne posiadanie kierunkowej wiedzy w tym zakresie. Shopify jest bardziej wymagającą platformą, na wzgląd operowania serwerem WWW. Dzięki dostępnym szablonom i aplikacjom można łatwo stworzyć swój własny sklep. Jest to dobra informacja dla tych, którzy nie są specjalistami w webdevelopmencie. Warto mieć świadomość, że WooCommerce jest wtyczką do WordPressa, Shopify to opracowane narzędzie wyłącznie do kreowania sklepów internetowych.

Wybór między WooCommerce a Shopify zależy od potrzeb i umiejętności osoby zakładającej swój własny sklep internetowy. Więcej na ten temat wdrożenia sklepu na Shopify - przeczytasz pod adresem https://frompolandwithdev.com/shopify-polska/ .

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.