15.11.19, 14:38

Pozycjonowanie stron internetowych

Fot.: materiały prasowe

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych pozwala znacznie podnieść ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Wyjaśniamy, na czym dokładnie polega i ile kosztuje.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych (nie należy mylić z SEO, czyli optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki - trzeba pamiętać, że jest to wyłącznie jedna ze składowych pozycjonowania) to zbiór działań technicznych i działań z zakresu marketingu internetowego, mających na celu zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Wysoka konkurencyjność w niemal każdej branży sprawia, że o swoją pozycję firmy muszą walczyć już nie tylko offline, ale przede wszystkim online. Każdego dnia ogromna liczba internautów wpisuje do wyszukiwarek ogromną liczbę zapytań. Te ze stron internetowych, które są odpowiednio wypozycjonowane na odpowiednie frazy, wyświetlają się w pierwszych wynikach wyszukiwania, co daje im ogromną przewagę nad stronami konkurencji. Nauczeni bowiem otrzymywania szybkich odpowiedzi na swoje pytania użytkownicy sieci nie wertują wszystkich stron wyników, jakie zaserwuje im wyszukiwarka. Ba, większość nigdy nie przechodzi nawet na drugą stronę! Dlatego tak ważne, by to właśnie Twoja witryna znalazła się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania organicznego. Oczywiście możesz szybko “wskoczyć” ze swoją stroną na pierwsze miejsca sponsorowanych wyników, jednak z ich rezultatów będziesz cieszył się tylko przez taki czas, na jaki pozwoli Ci budżet. Solidne pozycjonowanie, choć jest procesem dłuższym, pozwoli Ci natomiast czerpać długofalowe zyski.

Pozycjonowanie stron - cennik

Wiele agencji w swoich cennikach związanych z pozycjonowaniem stron internetowych stosuje model rozliczenia za poszczególne frazy i ich obietnicę uzyskania na nie odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce przez stronę www klienta. I tak oto, przy uzyskaniu pozycji od 1 do 3 w organicznych wynikach wyszukiwania, liczą sobie średnio od 350 zł (przy 5 frazach) do nawet 1400 zł (przy 20 frazach). Im dalszą pozycję “zamówimy”, tym cena mocniej idzie w dół, np. przy 5 frazach osiągających pozycję od 8 do 10 zapłacimy średnio 150 zł, przy 10 frazach na tych samych pozycjach około 300 zł, a przy 20 frazach - około 600 zł. Problem w przypadku takiego modelu rozliczeń polega zwykle na tym, że do wyboru mamy tylko średnio konkurencyjne frazy, a agencja wkłada w obsługę naszej firmy tylko tyle pracy, ile potrzebne jest na osiągnięcie umówionych pozycji dla umówionych fraz. Nic ponad to. 

Na szczęście istnieją również agencje rozliczające pozycjonowanie stron internetowych w modelu konwersyjnym. Dzięki temu strona klienta nie tylko jest bardziej widoczna w wyszukiwarkach, ale również - dzięki współpracy z profesjonalistami w branży pozycjonowania - realizowane są cele całej kampanii, np. zakup w sklepie internetowym, wypełnienie i wysyłka formularza z zapytaniem ofertowym itp. Jednocześnie, za cały proces oparty na konkretnej konwersji, płacisz stałą kwotę. Z tego typu rozliczeniem spotkasz się na przykład w ofercie agencji marketingu internetowego Widoczni. Cenowo usługa kształtuje się już od 1300 zł.

Co decyduje o cenie pozycjonowania?

Na cenę usługi, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych, wpływ ma wiele czynników. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze:

  • budowa strony internetowej - liczba jej podstron, budowa techniczna;
  • domena internetowa - jej wiek, historia i przyszłość (np. fakt opłacenia domeny z góry na kilka lat);
  • treść na stronie internetowej - jakość tekstów i opisów;
  • linki przychodzące - czy występują i czy są wartościowe;
  • frazy - ich ilość, stopień rozbudowania i konkurencyjność;
  • zasięg kampanii - lokalny lub ogólnopolski;
  • gotowość do wdrażania zmian na stronie internetowej.

Na bazie tych czynników powstaje nie tylko wycena, ale również strategia kampanii, której celem jest nie tylko uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji, ale również ustalonej z agencją konwersji, będącej rezultatem prowadzonych działań.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy