02.12.19, 10:30

Co to jest SEO, czy potrzebujesz pozycjonowania strony?

Fot.: materiały prasowe

Posiadanie strony internetowej własnego biznesu wcale nie gwarantuje, że będzie ona widoczna w sieci tak, jak tego byśmy chcieli. Konieczne jest wprowadzenie określonych działań, dzięki którym nasza witryna zajmie lepszą pozycję w wyszukiwarce, co z kolei przełoży się na zwiększenie ruchu na stronie i wzrost zainteresowania naszymi usługami lub produktami. Wszelkie te techniki określane są jako SEO. Czym jest pozycjonowanie strony i dlaczego warto się na nie zdecydować?

Co to jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jej celem jest doprowadzenie strony internetowej do jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce. Wykonywane jest to za pomocą różnych działań skoncentrowanych głównie na poprawie zawartości i działania witryny oraz wzroście jej popularności w Internecie. Chodzi m.in. o tworzenie unikalnych i wartościowych treści, przyspieszenie ładowania strony, nagromadzenie słów kluczowych, zwiększenie liczby stron z odnośnikami. Pozycjonowanie stron internetowych zostało szerzej omówione na bizzit.eu/pozycjonowanie-stron. Poniżej przedstawimy argumenty, dlaczego warto skorzystać z działań SEO.

 
SEO zwiększa ruch na stronie

Zwiększenie ruchu na stronie to jeden z ważniejszych powodów, dla których warto zdecydować się na pozycjonowanie niezależnie od tego, czy prowadzi się małą firmę lokalną, czy sklep internetowy. Obecnie większość osób wszystkiego szuka w Internecie i skupia się głównie na stronach, które wyskakują w wyszukiwarce wysoko. Zadbanie o jak najlepszą pozycję w Google jest więc niezbędne nie tylko dla zwiększenia rozpoznawalności firmy, ale i zyskania ruchu na stronie.

 
SEO przyciąga potencjalnych klientów

Większy ruch na stronie, wyższa pozycja w wyszukiwarce to sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów. Wzrasta liczba odwiedzin, a część osób odwiedzających daną witrynę, może finalnie zdecydować się na skorzystanie z naszych usług lub zakupienie produktów.

 
Pozycjonowanie zwiększa rozpoznawalność marki

Działania SEO przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności marki w sieci. Obecność w social mediach, opinie o firmie, wysokie pozycje w wyszukiwarkach sprawiają, że użytkownicy nie tylko kojarzą daną markę, ale też bardziej jej ufają.

 
Pozycjonowanie zwiększa przewagę nad konkurencją

W sieci mnóstwo jest firm, które zajmują się dokładnie tą samą branżą. Należy więc skupić się na tym, aby wyróżnić się spośród konkurencji i przekonać internautów, z czyich usług powinni skorzystać. Zrobić to można właśnie przez dobrze zaplanowane działania SEO.

 
Pozycjonowanie wpływa na zaufanie internautów

Działania SEO są bardziej efektywne niż linki sponsorowane. Internauci mają więcej zaufania do wyników organicznych niż płatnych, które wyświetlają się na górze wyszukiwań z widocznym napisem „Reklama”. Oznacza to, że częściej klikną w strony zaraz pod nimi, niż w same reklamy, dlatego właśnie warto zadbać o pozycjonowanie strony internetowej, prowadząc własny biznes.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy