17.12.19, 12:16

Święty Mikołaj i mis polarny w świątecznej kampanii Coca-Cola w rozszerzonej rzeczywistości

Niedźwiadek polarny w kampanii marki Coca-Cola
Fot.: materiały prasowe

Coca-Cola jako jedna z dwóch marek po raz pierwszy w Polsce przetestowała funkcję in feed AR ads Facebooka. Dodatkowo, na Instagramie udostępniła grę dostępną po zeskanowaniu QR kodu z limitowanej świątecznej puszki Coca-Cola. Do wirtualnej rzeczywistości zostali przeniesieni znani bohaterowie kampanii świątecznych – Święty Mikołaj oraz miś polarny. Dzięki ożywieniu postaci, użytkownicy mogą wejść z nimi w interakcję w zupełnie innym wymiarze.

Coca-Cola w swojej tegorocznej kampanii świątecznej sięgnęła po AR, aby zintensyfikować wrażenie dostarczane odbiorcom i umocnić więź, jaka łączy ich z ulubionymi bohaterami marki – Świętym Mikołajem i misiem polarnym. 

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Marka udostępniła możliwość sterowania postaciami odbywa się za pośrednictwem ruchów mimicznych i ruchów głowy, a ponadto ulokowała ją w nieoczywistym miejscu. Świąteczne gry Coca-Cola dostępne są z poziomu aplikacji Instagram – platformy, która do tej pory kojarzona była głównie z możliwością publikowania zdjęć, filmów i prowadzenia konwersacji. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

Marka napojów jako pierwsza z dwóch firm w Polsce przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, opierający się na technologii AR. Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego. Internauta musi kliknąć w znajdujący się w nim napis „Kliknij, aby zobaczyć”, a aplikacja przełączy się do trybu aparatu użytkownika i pozwoli mu spotkać się z ożywionym misiem polarnym. Niedźwiadek zaprezentowany w modelu 3D tańczy, pozuje do zdjęć i daje się obejść z każdej strony. Możliwe jest postawienie go wszędzie, na każdej powierzchni, a także dostosowanie wielkości misia do otaczającej użytkownika przestrzeni.

Marka w przeszłości w swoich kampaniach sięgała już po możliwości, jakie daje AR. W kwietniu br. Coca-Cola wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości i na ekranie ustawionym w szwedzkim centrum handlowym „Mall of Scandinavia”, ożywiła wirtualne puszki i butelki Coca-Cola. Celem było zachęcenie odbiorców do zbierania i wyrzucania ich do wirtualnych koszy. AR został wówczas wykorzystany w formie reklamy zewnętrznej.

Technologicznie zaawansowana kampania świąteczna Coca-Cola została w dużej mierze zrealizowana przez markę inhousowo – team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu. Cała kampania to jednak efekt współpracy również z innymi podmiotami – za stworzenie ARów i promujących je wideo odpowiedziało studio LensThat. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 15:30
| radio » informacje
Publicyści apelują w sprawie Aleksandry Głogowskiej i Grzegorza Chlastyz RDC
Publicyści goszczący w programach warszawskiego RDC - Radia dla Ciebie, wystosowali “Apel w sprawie Aleksandry Głogowskiej i Grzegorza Chlasty”.
19.02.24, 14:03
| radio » ludzie
Tomasz Sajewicz znów będzie korespondentem Polskiego Radia
Polskie Radio znów ma swojego korespondenta w Azji. Tomasz Sajewicz, który nieprzerwanie przez 18 lat był korespondentem w Chinach, wraca do Polskiego Radia. Dziennikarz rozstał się z firmą, gdy placówka w Pekinie została zawieszona przez poprzednie władze spółki.
19.02.24, 12:47
| radio » ludzie
Piotr Matwiejczuk wicedyrektorem Dwójki
16 lutego br. został powołany nowy wicedyrektor Dwójki (Polskie Radio). Piotra Kędziorka, redaktora naczelnego będzie wspierał Piotr Matwiejczuk. Jednocześnie będzie on szefem Polskiego Radia Chopin. To dziennikarz z wieloletnim stażem, który po kilku latach wraca do Polskiego Radia.
17.02.24, 08:00
| radio » informacje | kultura » informacje
Nagrody MocArty RMF Classic 2023. Znamy pełną listę nominowanych
RMF Classic ogłosiło nominowanych do tegorocznej nagrody kulturalnej MocArty. Spośród propozycji nadesłanych przez słuchaczy redakcja wybrała 21 osób, wydarzeń i inicjatyw z dziedziny kultury i sztuki w czterech kategoriach.
16.02.24, 07:30
| radio » informacje
Joanna Sołtysiak dyrektorką programową Radia Złote Przeboje. Mateusz Golis odszedł ze stacji
1 marca br. Joanna Sołtysiak obejmie stanowisko dyrektorki programowej Radia Złote Przeboje. Sołtysiak zastąpi Mateusza Golisa, który rozstał się z firmą.
16.02.24, 06:30
| radio » informacje
Sekcja komentarzy. Nowy podcast Macieja Bąka
W piątek, 16 lutego br., Maciej Bąk, trójmiejski reporter Radia ZET, zadebiutuje w roli prowadzącego cotygodniowy program „Sekcja komentarzy”. Będzie go można zobaczyć na stronie głównej Radiozet.pl, YouTubie i Facebooku.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 13:57
| radio » informacje
Radio Kraków nadaje już 97 lat
15 lutego 1927 r. Radio Kraków, jako druga w Polsce rozgłośnia po Warszawie, rozpoczęła emisję programów 15 lutego 1927 na fali 422 mm.
15.02.24, 08:30
| radio » informacje
Rozumieć Ukrainę. Ruszył II sezon podcastu Agnieszki Lichnerowicz i Edwina Bendyka
Wystartował II sezon podcastu "Rozumieć Ukrainę". To wspólna produkcja Fundacji TOK FM i Fundacji im. Stefana Batorego. Rozmowy o Ukrainie prowadzą Agnieszka Lichnerowicz z Edwinem Bendykiem.
14.02.24, 16:33
| radio » ludzie
Paulina Stolarek szefową Jedynki. Magda Szturemska i Jacek Czarnecki jej zastępcami
Program Pierwszy Polskiego Radia ma nowych dyrektorów. Stanowisko redaktorki naczelnej objęła Paulina Stolarek była redaktorka naczelna Radia Zet. Nowymi wicedyrektorami zostali Magda Szturemska z Jedynki i Jacek Czarnecki -- dotychczas związany z Radiem Zet.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

specjalista ds.promocji i PR

Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista do spraw komunikacji i promocji

Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 15.03.24

Do zdobycia jeden zestaw.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.