29.01.20, 08:00

Podsumowanie 2019 r.: Martyna Głowińska, marketing i PR manager; Grupa Domodi

Martyna Głowińska
Fot.: materiały prasowe

2019 rok na rynku mediów i reklamy dla portalmedialny.pl podsumowuje Martyna Głowińska, marketing i PR manager; Grupa Domodi.

Wydarzenia i zjawiska na rynku w 2019 r.

Rynek i realia, które towarzyszą naszej branży zmieniają się w bardzo szybkim tempie. Czasami mam wrażenie, że codziennie tworzą się nowe trendy, virale kreują nasze słownictwo, a bieżące wydarzenia - eskalują od razu do rangi “wydarzenie roku/debiut roku”. Zdecydowanie największym “wow roku” mogę nazwać TikToka i jego mocne, wręcz spektakularne zadomowienie się na polskim rynku. Fenomen tej aplikacji przerósł chyba nasze, marketingowe oczekiwania. Największą przyjemność z oglądania krótkich filmików miała młodzież w wieku 11-16 lat, co okazało się kuszącym gruntem komunikacyjnym dla wielu marek, w tym także modowych. Swoich sił w tym kanale próbowały, m.in. Burberry. Z ciekawością będę obserwowała ewolucję tej platformy.

Kolejnym nowym zjawiskiem, które na dobre zagościło w Polsce w minionym roku były podcasty. Niewielu z Was wie, że pierwsze z nich powstały nawet 15 lat temu. Jednak nie spotkały się z zainteresowaniem odbiorców i rozwijały się bardzo powoli. I choć w Polsce pojawiły się już w 2005 r., to dopiero 2019 r. był świadkiem ich debiutu. Dzisiaj każdy z nas ma swoje ulubione, tak polskie jak i zagraniczne postacie, a sami podcasterzy urośli już do miana influencerów.

Wśród zmian na rynku reklamy i mediów - nie sposób mi pominąć rewolucji towarzyszącej OOH. 1 kwietnia 2019 r. dzięki pracy trzech dostawców nośników wielkoformatowych w Polsce, mieliśmy szansę otrzymać szczegółowe informacje na temat skuteczności billboardów. To właśnie oni przeprowadzili bardzo szerokie badania widoczności i dostarczyli nam, marketerom bardzo szczegółowych danych związanych wybieranymi nośnikami i ich jakością. To całkowicie zmieniło sposób zakupu tych powierzchni oraz dało bardzo jasne informacje o policzalności ich efektywności. Do nowych zjawisk zdecydowanie mogę zaliczyć Virtual Influencer Marketing. Zjawisko, które jednych szokuje, a innych zachwyca, zdecydowanie zdominowało dyskusję w branży. Sztuczna inteligencja towarzyszy nam coraz częściej, dlatego naturalną konsekwencją tego jest wdrożenie jej także w ryzy influencer marketingu. Marki coraz chętniej tworzyły swoich blogerów na potrzeby kampanii czy komunikacji brandu. Co wiązało się ze zdecydowanie niższymi kosztami niż standardowa współpraca z influencerami, a także z osiągnięciem upragnionej opinii rynkowej.

Grupa Domodi w 2019 r.

Miniony rok był dla całej Grupy Domodi bardzo intensywny. Nałożyło się na to kilka procesów wewnętrznych jak i zewnętrznych. Do kategorii tych pierwszych zaliczamy zmiany struktury w naszej organizacji, które przełożyły się na sprawniejsze funkcjonowanie procesów w firmie. W drugiej kategorii procesów znalazło się znacznie więcej elementów. Dwa najważniejsze z nich dotyczą naszych flagowych portali. I tak: dla Homebook.pl sukcesywnie przebiegło wdrożenie na platformie karty produktu - narzędzia pozwalającego użytkownikowi jeszcze wnikliwiej poznać interesujący go asortyment i ułatwić mu podjęcie decyzji zakupowej.

Najwięcej jednak działo się w temacie platformy domodi.pl. 2019 był bowiem rokiem przełomowym, na który zaplanowaliśmy rebranding istniejącej od 2011 r. marki. To wiązało się także bezpośrednio z opracowaniem, a następnie wdrożeniem całkowicie zmienionej strategii. Znalazły się w niej nowe: key visual, layout strony głównej, funkcjonalności platformy, ton of voice, a także media plan z pierwszym, masowym wyjściem marki do usera.

Wraz z początkiem września rozpoczęliśmy intensywne działania komunikacyjne. Nasz główny spot - przygotowany z agencją Dziadek do orzechów, prezentował modną, polską ulicę, a jego narratorem była Pani Krystyna, obserwatorka codziennego, niezapomnianego pokazu mody pod oknem swojej kamienicy. Tekst, ubrany w głos Olgi Bończyk, był rytmiczną rymowanką, która poniekąd przedstawiała, kim jest domodi.pl. Nasz debiut kampanijny objął telewizję (spoty i billboardy sponsorskie), OOH w siedmiu miastach w Polsce oraz współprace komercyjne z mediami i influencerami. Końcówkę 2019 r. poświęciliśmy jeszcze jednemu, bardzo istotnemu projektowi, który ujrzał światło dzienne 20 stycznia 2020 r. Mowa tutaj o Słowniku mody, naszym projekcie, w których chcemy skupić całą modę w jednym miejscu i edukować na jej temat użytkownika dając mu kompleksowe ku temu narzędzie.

Martyna Głowińska
Marketing i PR Manager w Grupie Domodi. Odpowiada za strategie wizerunkowe platformy Domodi, Allani oraz Homebook. Od blisko dekady związana z marketingiem i public relations, przede wszystkim, w branży fashion, beauty oraz home decor. W swojej pracy poszukuje rozwiązań, które jednocześnie pozwalają osiągać cele biznesowe, jak i odpowiadać na realne potrzeby użytkowników. 

Komentarze

Powiązane

06.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Dawtona prowadzi działania wizerunkowe w programie MasterChef
Marka Dawtona powraca z działaniami wizerunkowymi w telewizji w najnowszej 13. edycji programu “MasterChef” (TVN). Produkty marki będą lokowane w pięciu odcinkach talent-show, którego emisja rozpoczęła się 1 września br.
06.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Nikt nie powinien być w zawieszeniu. Kampania Pracuj.pl
Pod hasłem „Nikt nie powinien być w zawieszeniu”, ruszyła kampania Pracuj.pl, która realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący, m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media.
06.09.24, 17:00
| reklama & PR » informacje
Loteria marki M&M’s. Do wygrania wyjazdy do Disneylandu w Paryżu
Do 29 września br. potrwa loteria marki M&M’s w której jej uczestnicy mogą wygrać wyjazdy do Disneylandu w Paryżu.
06.09.24, 12:10
| reklama & PR » informacje
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu sponsorem Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET
OSM Łowicz – polska spółdzielnia mleczarska, jest jednym z głównych sponsorów „Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET”. W ramach akcji przewidziane są różne aktywności. Za koncept działań dla marki odpowiada agencja digitalowo-contentowa LiquidThread (Publicis Groupe).
05.09.24, 09:09
| reklama & PR » informacje
Profi odświeża wizerunek i zapowiada szeroko zakrojoną kampanię
Marka Profi działająca na rynku pasztetów w Polsce od 1993 roku, odświeżyła swój wizerunek. Dodatkowo firma wprowadza nowości w swojej ofercie.
04.09.24, 18:26
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Marta Jończyk Dyrektorką Sprzedaży i Marketingu w Radiu Nowy Świat. Sławomir Gołębiowski odchodzi
Od września br. stanowisko Dyrektorki Sprzedaży i Marketingu w Radiu Nowy Świat objęła Marta Jończyk, która tym samym zastąpiła Sławomira Gołębiowskiego, pełniącego do końca sierpnia funkcję członka Zarządu oraz Dyrektora Marketingu i Sponsoringu.
04.09.24, 13:00
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria interaktywnego serialu Miłość za wszelką cenę (TV4)
UNIQUE ONE przygotowała ogólnopolską loterie promocyjną dla widzów interaktywnego serialu rozrywkowego pt. „Miłość za wszelką cenę” (TV4) wykorzystującą kody QR wyświetlane na żywo w czasie emisji serialu.
04.09.24, 11:02
| reklama & PR » informacje
Co to jest DPD Pickup. Loteria i kampania promocyjna DPD Polska
DPD Polska rusza z loterią skierowaną do konsumentów. Wartość nagród w akcji wynosi ponad 620 tys. zł.
04.09.24, 08:30
| reklama & PR » ludzie
Prawdziwe piękno pochodzi z wnętrza. Małgorzata Socha ambasadorką produktów Olimp Collagen
Aktorka Małgorzata Socha została ambasadorką linii produktów Olimp Collagen znajdujących się w portfolio polskiej firmy farmaceutycznej Olimp Labs.
03.09.24, 12:15
| reklama & PR » informacje
Back to School. ONE House kontynuuje współpracę z marką Sinsay przy kampanii na dwóch rynkach
Agencja komunikacji marketingowej ONE House ponownie nawiązuje współpracę z marką odzieżową Sinsay (należącą do LPP).
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.