19.02.20, 20:00
Przełom w badaniach mediów? Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, TV i radia
Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku mają zostać wdrożone jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie ma objąć pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.
Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi osobistemu (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.
Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu - w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych - dostępne będą w nowym, intuicyjnym interfejsie online oraz poprzez dedykowane API. Interfejs umożliwi nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.
Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.
Komentarze