26.02.20, 08:00
Spółka CDA podsumowała 2019 r. Ma już 231 tys. abonentów
W 2019 r. obroty spółki CDA S.A. wyniosły blisko 43 mln zł, czyli o 53 proc. więcej niż w 2018 r. Ponad 91 proc. przychodów spółki pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta ponad 231 tys. osób. Opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych przekroczyły w minionym roku 21 mln zł.
Jak informuje spółka, rok 2019 był jeszcze lepszym okresem od 2018 r. Wzrostowi uległa nie tylko sprzedaż generowana przez spółkę, ale również jej zysk, który zamknął się w minionym roku kwotą 9,2 mln zł (dla porównania w 2018 r. była to kwota 5,3 mln zł).
W ubiegłym roku spółka zintensyfikowała działania pozwalające na zakup dostępu do CDA Premium w sieciach partnerskich: salonikach prasowych, stacjach benzynowych, sieciach sklepów stacjonarnych oraz poprzez kanały internetowe partnerów. Zdaniem spółki pozytywnie wpłynęło to także na rozpoznawanie marki CDA Premium na tle konkurencyjnych usług.
W 2018 r. spółka zaprezentowała widzom swoją pierwszą samodzielną produkcję: animowany serial satyryczny „Porucznik Kabura” (w styczniu br. odbyła się premiera drugiego sezonu). Pod koniec roku spółka odkupiła od 4Fun Media S.A. autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyprodukowanych do tej pory animowanych filmów „Kapitan Bomba”, „Laserowy gniew dzidy” oraz „Kaliber 200 Volt”. W wyniku transakcji CDA przejęło blisko 200 animacji.
„W 2018 roku dzięki bardzo dobrym wynikom wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę, a i tak rok 2019 był jeszcze lepszy. Właściwie w każdym obszarze znacząco poprawiliśmy swoje wyniki i osiągnęliśmy kolejne rekordy. Poza tym spółka jako jedyna z ubiegłorocznych debiutantów na NewConnect podzieliła się z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem wypłacając dywidendę. Mimo trudnego i bardzo konkurencyjnego rynku z dużym optymizmem patrzę w przyszłość” - komentuje Jarosław Ćwiek, prezes zarządu spółki CDA S.A.
W 2020 r. spółka ma wciąż koncentrować się na rozwoju usługi CDA Premium oraz na konsekwentnym wzroście zasobów serwisu CDA.pl w obszarze Premium Free (ogólnodostępne treści od zweryfikowanych partnerów i twórców). W najbliższej przyszłości spółka zamierza wdrożyć wiele nowych funkcji ułatwiających korzystanie z aplikacji i serwisu, takich jak lepsze zarządzanie kontem i parametryzacja treści oraz wydzielenie treści dla dzieci wraz z zaawansowanymi mechanizmami kontroli rodzicielskiej.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze