20.03.20, 15:20

Tomek Woźniak: Mamy nadzieję, że nasz apel pomoże firmom cateringowym

Tomek Woźniak
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Tomkiem Woźniakiem, prezesem i twórcą Easycatering.pl, inicjatorem apelu o sytuacji w branży cateringowej.

Kuba Wajdzik: Rynek eventów i konferencji w Polsce do tej pory dynamicznie się rozwijał. Jednak sytuacja ostatnich dni mocno zachwiała rynkiem. Jakie informacje dopływają bezpośrednio od firm cateringowych? 

Tomek Woźniak: Firmy cateringowe już trochę wyszły z pierwszej paniki, pogodziły się ze straconymi zleceniami w perspektywie najbliższych miesięcy -  na pewno do końca kwietnia, a może nawet do maja.

Zaczynają myśleć co dalej i jak przeżyć. Liczą na to, że uda się zachęcić więcej osób do zamawiania jedzenia na Święta Wielkanocne. Mają również nadzieję, że odbędą się cateringi na wesela oraz komunie zaplanowane na lato. 

Aktualnie większość małych i średnich firm cateringowych jest zamkniętych, a pracownicy wykorzystują swoje urlopy. 

To jest trudna branża, bo jej nie da się po prostu realizować pracując zdalnie. Dla niektórych firm, które mają obciążenia finansowe, obecna sytuacja oznacza prawdziwą katastrofę.  Obok apelu i planów kryzysowych, zastanawiamy się już jak przygotować się do ponownego startu branży. 

KW: Jeśli sytuacja potrwa dłużej, to możemy spodziewać się ostrego przebudowania rynku. Czy branży można jeszcze inaczej pomóc oprócz przesuwania imprez?

TW: Na pewno branża ulegnie transformacji, choć nie tak bardzo jak branże, które z offline przejdą prawie całkowicie na online. Na rynku zostaną silni Ci którzy w ostatnim czasie nie przeinwestowali, mają rezerwy finansowe oraz szybko zoptymalizowali swoje wydatki. Rynek myślę, że się przetasuje i usługi jeszcze bardziej podniosą swoją jakość w zakresie obsługi klienta, serwowanego jedzenia oraz całej prezentacji. 

Będziemy zabiegać o klientów i ich pielęgnować. W ostatnim czasie rynek tak rósł, że każda firma bardzo szybko miała ręce pełne roboty. Jakość usług była jednak bardzo różna. Niektóre firmy cateringowe często się spóźniały z dostawą do klientów, jedzenie było średniej jakości,  a sprzęt stary w porównaniu do innej firmy, która dokładnie w takim samym budżecie wykonywała znacznie lepszą usługę. Widać było, że właściciele się starali i cały czas inwestowali w sprzęt, tj. naczynia, stoły, aby catering wyglądał nowocześnie i smakowicie. Ci pierwsi inwestowali najpierw w swój samochód, a niestety nie w jakość usług. Jak na dłoni widać także, które firmy mają zgrane zespołu oraz te, które  biorą ludzi z łapanki. Zleceń było tak dużo, że my sami współpracowaliśmy często ze wszystkimi wiedząc, że nie zawsze usługa w tej samej cenie będzie taka sama. 

Mamy nadzieje, że wiele małych i średnich firm z którymi współpracujemy, przejdzie przez ten kryzys i będą jeszcze silniejsi. Wspólnie dołożymy wszelkich starań, aby klientom zapewnić jak najlepszą usługę cateringową. Jesteśmy dobrej myśli. 

KW: Odwołane imprezy dla firm pracującej w tej branży to w zasadzie śmierć. W trudnej sytuacji są nie tylko firmy cateringowe, ale wszyscy podwykonawcy tego typu wydarzeń. Jaki jest pierwszy odzew na Państwa apel?

TW: W branży cateringowej w wielu przypadkach obroty spadły o 100 proc. do zera i to z dnia na dzień z często kalendarzem pełnym zamówień. To jest katastrofa dla przedsiębiorców.  

Tak, mamy już pierwsze odpowiedzi na nasz apel, ponieważ klienci faktycznie zaczynają powoli planować cateringi na wrzesień czy październik, co zazwyczaj robiliby dopiero pod koniec czerwca lub w lipcu. Coraz więcej mediów przyłącza się do akcji, nawet dostaliśmy propozycję wyświetlania całkowicie nieodpłatnie billboardów w mieście. Jeśli kilku office managerów, którzy na co dzień zamawiają catering to zobaczy i zareaguje, to będziemy bardzo wdzięczni. 

Obecny apel ma charakter nakreślenia sytuacji w jakiej stoi branża cateringowa, która na co dzień jest odpowiedzialna za codziennie przygotowywanie cateringów na spotkania firmowe, obrady zarządów podczas których podejmowane są decyzje warte niejednokrotnie miliony złotych, ważne gale, na których wręczane są nagrody lub pikniki, podczas których firmy celebrują swoje jubileusze. Rozmawiając w Easycatering z naszymi klientami mówimy, że dobre jedzenie to wygrane spotkanie. Niesmaczne jedzenie lub spóźniony catering może wpływać na negocjacje podczas spotkania. Na koniec takiego wydarzenia każdy pamięta jedzenie.  

Mamy nadzieję, że nasz apel, może pomóc firmom cateringowym również w negocjacji ulg w czynszach, porozumieniu z pracownikami i dostawcami, a klienci będą chętnie zamawiać cateringi bez walki o każdą złotówkę. Myślę, że sam apel może przynieść wiele korzyści. Oczywiście podczas rozmów z firmami cateringowymi byli też tacy, którzy mówili, że to bez sensu lub po prostu nie przyłączyli się do apelu. Ale nie mieli też innego pomysłu, niż  przeczekanie i zamknięcie na ten czas firmy. Nasza inicjatywa to pełne wsparcie dla wszystkich stron tego rynku.  

Ruszamy także ze specjalnym menu od kilku firm cateringowych #jedzwdomu. Od tej sprzedaży nie będziemy pobierać prowizji. Jesteśmy startupem, który też musi liczyć się ze swoimi kosztami, bo jak firmy caterignowe nie mają biznesu, to my również go nie mamy. Chcemy pomóc i działać teraz solidarnie.  

KW: Pojawił się pomysł, by większość eventów przenosić do sieci. To też zagrożenie dla branży czy raczej mimo wszystko mrzonka?

TW: Myślę, że teraz za wcześnie na takie spekulacje. Na szczęście mamy pewność, że będziemy cały czas jedli. 

KW: I na koniec - czego dzisiaj należy życzyć branży? 

TW: Jak najszybszego powrotu do pełnych obrotów. 

KW: Dziękuję za rozmowę.

Tomek Woźniak
Przedsiębiorca działający w branży gastronomicznej i technologicznej od ponad 10 lat, prezes i twórca Easycatering.pl pierwszej platformy w Polsce do zamawiania cateringu biznesowego online nawet w trzy minuty, były restaurator. Wolny czas spędza aktywnie biegając maratony oraz startując w triatlonie na dystansie IronMan.

Komentarze

Powiązane

27.03.23, 12:41
| reklama & PR » ludzie
Alicja Miklaszewska-Kowalczuk dyrektorką zarządzającą połączonych struktur OMD
Agencja mediowa OMD kontynuuje swoją transformację, co przekłada się na zmiany strukturalne w firmie. Zarządzanie agencją OMD przejęła dotychczasowa dyrektor zarządzająca OMD Annalect, Alicja Miklaszewska-Kowalczuk. Z firmą rozstają się Anna Podskarbi i Robert Plesko.
27.03.23, 11:24
| reklama & PR » informacje
Mindshare wygrywa przetarg marki Perla PEŁNA DOBRA
Agencja mediowa Mindshare (GroupM), powiększyła portfolio swoich klientów o markę Perla Pełna Dobra –producenta hummusu i śródziemnomorskich przekąsek antipasti.
26.03.23, 19:50
| reklama & PR » informacje
KERRIS dla tołpy
Agencja KERRIS realizuje kampanię promującą kosmetyki z linii tołpa. dermo face sebio.
26.03.23, 13:19
| reklama & PR » informacje
Piotr Adamczyk i Magdalena Boczarska w kampanii reklamowej 1,5 proc. Fundacji Happy Kids
W związku z okresem rozliczeń podatkowych, Fundacja Happy Kids rozpoczęła kampanię na YouTube i Facebooku, zachęcającą do wsparcia Rodzinnych Domów Dziecka, które mają pod swoją opieką. W materiałach promocyjnych można usłyszeć głos aktorów – Magdaleny Boczarskiej i Piotra Adamczyka.
25.03.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Škoda z pierwszym w Polsce spotem reklamowym w technologii Dolby Atmos
Škoda, jako pierwsza marka w Polsce, zaprezentowała spot wykonany w nowoczesnej technologii dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Spot powstał, aby uświetnić 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
25.03.23, 17:00
| reklama & PR » informacje
Kampania podażowa DESA Unicum zachęca do autentyfikacji sztuki w domach
W DESA Unicum można sprawdzić autentyczność posiadanych obrazów lub pamiątek rodzinnych, wycenić je i sprzedać, do czego DESA zachęca w najnowszej kampanii podażowej w mediach społecznościowych.
25.03.23, 09:00
| reklama & PR » informacje
Lidl został Oficjalnym Partnerem UEFA EURO 2024
Lidl został globalnym partnerem UEFA zarówno podczas europejskich eliminacji w 2023 roku, jak i turnieju finałowego w 2024 roku.
24.03.23, 19:29
| reklama & PR » informacje
Tomasz Zubilewicz prezentuje pogodę Na Żywo z PS5
Firma Sony Interactive Entertainment zaprezentowała specjalną prognozę pogody prowadzoną przez Tomasza Zubilewicza – PS5 Na Żywo.
24.03.23, 13:38
| reklama & PR » informacje
Każdy z nas oszczędza. Kaufland promuje program lojalnościowy
Agencja Kalicińscy stworzyła koncept kreatywny kampanii wprowadzającej na polski rynek program lojalnościowy Kaufland Card. Motywem przewodnim komunikacji jest piosenka “Każdy z nas oszczędza”, czyli autorski aranż utworu “Everybody Dance Now” oraz roztańczony spot prezentujący radość płynącą z oszczędzania z Kaufland Card.
24.03.23, 11:50
| reklama & PR » informacje
Zaufaj nauce, a nie magii. H2O realizuje kolejny spot w 3D dla Intermag
Agencja H2O po realizacji serii trzech poprzednich spotów w technologii 3D dla produktów Tytanit, Optysil, Vanadoo, przygotowała kolejny projekt. Najnowszy spot jest bazą do realizacji międzynarodowej kampanii dedykowanej flagowym produktom w portfolio producenta.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.