02.04.20, 19:00

Radio Kielce stawia na sprawdzone informacje i porady dla słuchaczy

Logo Radia Kielce
Fot.: materiały prasowe

Radio Kielce na okres związany z epidemią koronawirusa zmodyfikowało swoją ofertę programową. Jej uzupełnieniem jest portal internetowy rozgłośni.

Radio Kielce zareagowało bardzo szybko na sytuację związaną z epidemią, wprowadzając istotne zmiany antenowe podporządkowane obecnej sytuacji w Polsce. „Audycje nie zostały zawieszone, lecz zmodyfikowane, nastawione na informację i porady. Nasz program odbywa się głównie „na żywo”. Dzięki temu szybko reagujemy na każdą nową informację i mamy kontakt ze słuchaczami” – podkreśla dla portalmedialny.pl Renata Morąg, Sekretarz Redakcji Radia Kielce.

Pierwszych modyfikacji ramówki dokonano już 11 marca, kiedy to w miejsce przedpołudniowego pasma od 9.00 do 12.00 wprowadzono program specjalny, który w całości poświęcono trudnej sytuacji najpierw podczas stanu epidemicznego, a następnie epidemii. „Informacji oraz rad podczas programu udzielają przedstawiciele m.in. służby zdrowia, wojewody, kuratorium oświaty, stróże prawa, reprezentanci instytucji samorządowych oraz innych, odpowiedzialnych za ochronę i organizację życia w regionie w tym wyjątkowym czasie. Po wprowadzeniu kolejnych ograniczeń szeroko informowaliśmy o nowych zasadach życia, ale też zachęcaliśmy i proponowaliśmy edukację, kulturę, rozrywkę on line. Znani i lubiani z kraju i regionu włączyli się w akcję społeczną „Zostań w domu”. Emitowaliśmy nagrania audio i video, m.in. z Andrzejem Piasecznym, Rafałem Sonikiem, Kabaretem Skeczów Męczących, piłkarzami ręcznymi Vive Kielce. Dodatkowo ogłosiliśmy konkurs na film dotyczący ciekawego i pożytecznego spędzania czasu w domu, w izolacji. Wprowadziliśmy dodatkowo, m.in. emisję w odcinkach lektury szkolnej „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego (powtórka przed maturą). Tematyka koronawirusa dominuje też w popołudniowym informacyjnym programie „Raport Dnia” (12.15-14.00). Tu jednak skupiamy się na wydarzeniach danego dnia” – mówi Renata Morąg.

Zmiany dotyczą również porannego pasma (6.00-9.00), które obecnie dotyczy także problemów, z którymi zmagają się mieszkańcy regionu w tej trudnej sytuacji. Poranek jest audycją interaktywną, podobnie jak popołudniowe pasmo publicystyczne „Punkty Widzenia” (16.30-17.00). Oba programy cały czas oscylują wokół tematów dotyczących epidemii. W obu słuchacze mogą zgłosić telefonicznie wątpliwości, problemy i pytania, a eksperci udzielą na nie odpowiedzi. Stacja posiada również telefon interwencyjny, który jest do dyspozycji słuchaczy przez całą dobę. Jak podkreśla rozgłośnia, dziennikarze wspierają słuchaczy, przekazując informacje, jak i gdzie można uzyskać pomoc. Dziennikarze sprawdzają też zgłoszone nieprawidłowości itp.

Integralną częścią programu, która uzupełnia go w dodatkowe treści, zdjęcia i multimedia, jest portal radio.kielce.pl. Rozgłośnia publikuje tam Raport specjalny, w którym na bieżąco, minuta po minucie, godzina po godzinie, zamieszcza wszystkie informacje i działania związane z epidemią z kraju i z regionu. Ponadto stworzono informatory: Co musisz wiedzieć?, Jak ustrzec się zarażenia?, Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Stacja publikuje także bezpłatne komunikaty różnych instytucji dotyczących ich pracy w czasie epidemii, pomocne kontakty, informacje o odwołanych wydarzeniach itp.
Nad informacjami przygotowywanymi do serwisów pracuje 14 reporterów (ośmiu na miejscu i sześciu w terenie). Serwisy emitowane są bez ograniczeń (od 6.00 do 23.00). „Jako rozgłośnia regionalna, dziennikarze skupiają się na informacjach związanych z koronawirusem, w aspekcie lokalnym. Jednak zasadą jest, że ważne, istotne informacje z kraju i ze świata (szczególnie teraz w dobie epidemii) są publikowane, a także komentowane w ujęciu lokalnym. Obok informacji o skali zakażeń, zagrożeniach, kwarantannach, działaniach służb medycznych, policyjnych i innych są także informacje o organizacji i funkcjonowaniu życia w kraju i regionie w dobie epidemii, czy akcjach społecznych, pomocy, np. szycia maseczek, przekazywaniu żywności itp.” – mówi Renata Morąg.

Stacja zadbała również o bezpieczeństwo - zakupiono i udostępniono pracownikom środki do dezynfekcji osobistej (środki do dezynfekcji rąk, rękawiczki jednorazowe, maseczki). Wdrożono również szczególne zasady zachowań BHP co do pracowników, gości, pomieszczeń i narzędzi pracy. Rozszerzono utrzymanie czystości: wprowadzono środki odkażające, zwiększono częstotliwość sprzątania, wstrzymano również wycieczki po rozgłośni, a także audycje z udziałem publiczności, odwołano planowane w najbliższym czasie eventy i spotkania organizowane przez Radio Kielce. Co więcej, ograniczono ruch po budynku rozgłośni, wyjazdy pracowników, liczbę spotkań i zebrań ograniczono tylko do niezbędnych. Zadbano również o ciągłość pracy radia - w działach w których było to możliwe, wprowadzono pracę zdalną lub rotacyjną, wprowadzono rozwiązania umożliwiające pracownikom korzystającym z transportu zbiorowego bezpieczny dojazd i powrót z pracy, wprowadzono także obowiązkowe pomiary temperatury ciała pracowników i gości rozgłośni.

Potwierdzają się również niepokojące informacje z rynku reklamy o zmniejszonym zainteresowaniu klientów reklamą radiową. W Radiu Kielce zdecydowana większość klientów wycofała lub ograniczyła emisję reklam. Jednak jak podkreśla rozgłośnia, sytuacja finansowa Radia Kielce jest stabilna.

Komentarze

Powiązane

18.09.24, 17:00
| radio » informacje
Antyradio bez większych zmian w ramówce jesienią. Nowa pora emisji programu Czułe dranie
Antyradio jesienią kontynuuje emisję sprawdzonych i znanych programów pod hasłem „najlepszy rock na świecie”.
18.09.24, 16:00
| radio » informacje
Wracają programy na żywo z Hard Rock Cafe w jesiennej ramówce Rock Radia
Zmian w jesiennej ramówce nie przewiduje Rock Radio. Jesienią wracają ulubione audycje słuchaczy wraz z ich prowadzącymi.
18.09.24, 15:00
| radio » informacje
Radio TOK FM nie wprowadza zmian w jesiennej ofercie. Do ekipy dołączyła Marietta Wiśniewska-Mazan
W jesiennej ramówce zmian proogramowych nie wprowadza Radio TOK FM, które przywróciło swoją ofertę obowiązującą przed wakacjami.
18.09.24, 09:52
| radio » informacje
Dziennikarze RMF FM i RMF MAXX rozdadzą szczotki i łopaty do sprzątania zalanych domów
W środowy poranek, 18 września br., dziennikarze RMF FM i RMF MAXX wyruszą w dwudniową trasę na Opolszczyznę i Dolny Śląsk z tysiącami szczotek i łopat do sprzątania zalanych domów, garaży, ulic.
18.09.24, 07:30
| radio » informacje | prasa » informacje
Pomagamy razem. Grupa ZPR Media organizuje akcję charytatywną dla powodzian
Pod hasłem „Pomagamy razem” redakcje Grupy ZPR Media organizują w 19 miastach w całej Polsce zbiórkę darów dla powodzian. Za transport darów odpowiada partner akcji – firma InPost.
17.09.24, 22:25
| radio » ludzie
Piotr Daniluk rzecznikiem prasowym Polskiego Radia
Piotr Daniluk został szefem Public Relations i rzecznikiem prasowym Polskiego Radia.
17.09.24, 12:11
| radio » informacje | prasa » informacje
Trwa zbiórka Fundacji Radia ZET na rzecz osób dotkniętych powodzią. Media Grupy Agora wspierają akcję
15 września br. Fundacja Radia ZET uruchomiła zbiórkę pieniędzy na pomoc poszkodowanym w powodzi. Do akcji włączyły się wszystkie media Grupy Agora. “Wyborcza”, Gazeta.pl, AMS, Helios, Next Film oraz wszystkie stacje radiowe Grupy Eurozet kierują swoich odbiorców do jednej zbiórki.
17.09.24, 09:25
| radio » informacje
Raporty powodziowe Polskiego Radia trzy razy dziennie w podcastach
W odpowiedzi na oficjalne ogłoszenie - pierwszego w historii Polski - stanu klęski żywiołowej, Polskie Radio uruchamia serię podcastów dotyczących zmieniającej się sytuacji powodziowej na terenie województwa dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego. Kolejne odcinki będą udostępniane trzy razy dziennie.
16.09.24, 17:15
| radio » informacje
Trzy nowe podcasty w ofercie Czwórki
Radiowa Czwórka przygotowała nowe podcasty, które są dostępne na platformie podcastowej Polskiego Radia oraz w serwisach streamingowych. W ofercie znalazły się trzy propozycje: „Głosówka”, „Parami” i „Z biegiem lat”.
16.09.24, 10:09
| radio » informacje
Zmiany w jesiennej ramówce Dwójki
16 września br., rusza jesienna ramówka Drugiego Programu Polskiego Radia w której znajdą się nowe audycje autorskie, transmisje koncertów Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie, poranki Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz kameralistyka w ramach cyklu „Z klasyką przez Polskę”.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Od wirtualnej rozrywki i (nie)etycznych zagrywek w marketingu po historie opowiedziane za pomocą liczb. Ruszyły zapisy na pierwszy tej jesieni webinar w ramach cyklu DIMAQ Voice.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.