25.04.20, 10:00
Play przybliży seniorom nowe technologie w kampanii edukacyjnej
W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Sieć komórkowa Play w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii.
Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Wg raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 r. 81,6 proc. osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak Internetu używało tylko 30,2 proc. Ponadto, komputerem posługiwało się jedynie 26,5 proc. seniorów. Osoby starsze stanowią dużą część polskiego społeczeństwa. Z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny w “Roczniku Demograficznym 2019” wynika, że w 2018 r. w Polsce było 9,39 miliona ludzi po 60. roku życia, którzy stanowili 24,5 proc. populacji.
Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Sieć komórkowa Play w ramach akcji #zostańwdomu opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zosi Zborowskiej-Wrony. Play będzie uczył seniorów, m.in. jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto lub zapłacić fakturę online, czy też obsługiwać komunikatory.
W ramach kampanii edukacyjnej Play będzie prowadził także inne działania aktywizujące osoby starsze w Internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym - to projekt, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.
Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z Internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale Play na YouTube, a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom. W ramach akcji przygotowano poradnik obsługi smartfona.
Komentarze