25.04.20, 10:00

Play przybliży seniorom nowe technologie w kampanii edukacyjnej

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Sieć komórkowa Play w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii.

Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Wg raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 r. 81,6 proc. osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak Internetu używało tylko 30,2 proc. Ponadto, komputerem posługiwało się jedynie 26,5 proc. seniorów. Osoby starsze stanowią dużą część polskiego społeczeństwa. Z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny w “Roczniku Demograficznym 2019” wynika, że w 2018 r. w Polsce było 9,39 miliona ludzi po 60. roku życia, którzy stanowili 24,5 proc. populacji.

Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Sieć komórkowa Play w ramach akcji #zostańwdomu opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zosi Zborowskiej-Wrony. Play będzie uczył seniorów, m.in. jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto lub zapłacić fakturę online, czy też obsługiwać komunikatory.

W ramach kampanii edukacyjnej Play będzie prowadził także inne działania aktywizujące osoby starsze w Internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym - to projekt, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.

Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z Internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale Play na YouTube, a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom. W ramach akcji przygotowano poradnik obsługi smartfona. 

Komentarze

Powiązane

14.10.24, 10:00
| reklama & PR » informacje
Pokonajmy raka. More Bananas wspiera krakowską inicjatywę
Agencja More Bananas w sierpniu br. rozpoczęła współpracę z Urzędem Miasta Krakowa i zajęła się warstwą graficzną kampanii informacyjnej i edukacyjnej “Pokonajmy raka - bezpłatne badania krwi”. Kampania została zainicjowana oddolnie.
14.10.24, 08:55
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Michalczyk i Krystian Wojtkowski dołączyli do Publicis Worldwide Poland
Do Publicis Worldwide Poland dołączył nowy, seniorski team kreatywny - Mateusz Michalczyk i Krystian Wojtkowski.
13.10.24, 20:50
| reklama & PR » informacje
WWF Polska razem z first aid communication team wzywają do działania na rzecz planety
Agencja first aid communication team po raz kolejny realizuje działania komunikacyjne dla Living Planet Report (LPR) Fundacji WWF, raportu, w którym publikowane są wyniki monitoringu obrazujące globalne trendy populacji i gatunków dzikich zwierząt.
13.10.24, 14:01
| reklama & PR » informacje
Małgorzata Rozenek-Majdan będzie dalej ambasadorką Clarins Polska
Polski dystrybutor marki Clarins będzie kontynuował współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
13.10.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Bliki w Bloku. Czteroodcinkowa seria z udziałem influencerów
Agencje należące do Publicis Groupe Polska przygotowały dla marki Blik kolejny niestandardowy projekt reklamowy – czteroodcinkową serię „Bliku w Bloku”.
12.10.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
PZU promuje ubezpieczenia NNW dla studentów
PZU w swojej najnowszej kampanii ubezpieczeń promuje NNW dla studentów. Przy tworzeniu kreacji kampanii wykorzystywano sztuczną inteligencję. 
12.10.24, 16:00
| reklama & PR » ludzie
Paulina Kowol na pokładzie Papaya Roster
Do zespołu Papaya Roster dołączyła autorka zdjęć Paulina Kowol.
12.10.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
Familijne sponsorem podcastu Co powie Tata?
Marka Familijne została sponsorem II sezonu podcastu Onetu pt. „Co powie Tata?”, który porusza temat relacji ojców z dziećmi. W nowej serii, liczącej 10 odcinków, mężczyźni dzielą się osobistymi doświadczeniami i refleksjami na temat ojcostwa.
12.10.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Eurowag klientem portfolio Lightscape
Agencja Lightscape rozpoczęła współpracę z europejską firmą technologiczną i partnerem europejskiego sektora komercyjnego transportu drogowego (KTD) – Eurowag.
11.10.24, 19:45
| reklama & PR » informacje
REHAU uruchamia pogram lojalnościowy dla stolarzy
Agencja MPL Verbum zdobyła budżet REHAU na opracowanie nowego programu lojalnościowego skierowanego do firm stolarskich oraz hurtowni branżowych. Program ma nie tylko cel sprzedażowy.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

25.10.2024 r., Campus Google, Warszawa.semWaw#3