22.04.20, 15:00

Podczas pandemii sprzedaż Gazety Wyborczej spadła o 10 proc., wzrosła liczba cyfrowych prenumeratorów

Logo "Gazety Wyborczej"
Fot.: materiały prasowe

Publikacje na Wyborcza.pl notują rekordy wyświetleń, a sprzedaż wydań papierowych, po niewielkim spadku wywołanym skurczeniem się liczby punktów sprzedaży oraz ogłoszeniem przez rząd ograniczeń w poruszaniu się, utrzymuje się na stabilnym poziomie.

Według danych wydawcy z połowy kwietnia br. średnia dzienna liczba egzemplarzy „Gazety Wyborczej” sprzedanych od 9 marca, czyli tygodnia w którym ogłoszono tzw. „lockdown” (zapoczątkowany zamknięciem szkół), zmniejszyła się - w porównaniu z okresem sprzed wybuchu pandemii - o niecałe 10 proc. Wydawca z optymizmem patrzy też na nowe zapowiedzi rządu związane ze stopniowym znoszeniem zakazów i obostrzeń, które powinny przywrócić szerszy dostęp do wydań papierowych i zainteresowanie nimi czytelników.

Jak podkreśla Agora, mały spadek sprzedaży wydania papierowego „Gazety Wyborczej” z nawiązką kompensuje skokowy wzrost liczby sprzedanych subskrypcji treści na Wyborcza.pl. Serwis od wybuchu pandemii ma 39 proc. więcej użytkowników, 80 proc. więcej odsłon, a grono prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” przekroczyło 240 tys.

Według badania Gemius/PBI, na przełomie marca i kwietnia br. (30 marca - 5 kwietnia br.) największe serwisy informacyjne miały mniejszą odwiedzalność niż w pierwszej połowie marca, czyli na początku pandemii w Polsce. W kategorii serwisów informacyjnych i publicystycznych na pierwszych miejscach znalazły się: Onet (7,56 mln użytkowników i 92,82 mln odsłon), serwisy informacyjne Wirtualnej Polski (6,58 mln użytkowników, 110,79 mln odsłon), TVN24.pl (5,64 mln użytkowników i 69,75 mln odsłon), a za nim byłaWyborcza.pl. Serwis „Gazety Wyborczej” zanotował 5,19 mln odwiedzających i 35,86 mln odsłon.

Wyborcza.pl zwiększyła liczbę odwiedzających o 1,46 mln użytkowników (wzrost o 39,3 proc.). Łącznie wszyscy użytkownicy wykonali 15,99 mln więcej odsłon (wzrost o 80,5 proc.). Od grudnia ub. roku do połowy marca 2020 r. liczba subskrypcji treści Wyborcza.pl wzrosła do 220 tys. W ostatnich dniach (12 kwietnia br.) społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys. Wraz z tymi, którzy kupują papierowe wydanie, dziennik ma łącznie 300 tys. płacących czytelników.

Wzrost zainteresowania cyfrowym dostępem do Wyborcza.pl oraz wybuch pandemii spowodował, że wydawca „Gazety Wyborczej” ograniczył w tym okresie do minimum tzw. inne płatne formy rozpowszechniania, m.in. ze względu na decyzje administracyjne, które uniemożliwiły działanie kin sieci Helios. Ich widzowie mogli kupować wraz z biletem do kina dostęp do „Gazety Wyborczej” w postaci e-wydania.

Komentarze

Powiązane

26.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 marca?
25.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 marca?
24.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 marca?
23.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 marca?
22.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 marca?
21.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 marca?
20.03.23, 06:30
| prasa » informacje
Wyniki finansowe Agory w IV kwartale 2022 r.: przychody spadły o 6 proc.
Wyniki Grupy Agora w IV kwartale 2022 r. nadal pozostawały pod presją warunków gospodarczych i rosnących kosztów operacyjnych, na które dodatkowo negatywnie wpłynęły zdarzenia jednorazowe.
20.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 marca?
19.03.23, 13:52
| prasa » informacje
Uroczysta gala plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów 2022 już 20 marca
Redakcja „Wysokich Obcasów” 20 marca br. ogłosi, kto zostanie Superbohaterką 2022 roku. Finałowa gala plebiscytu odbędzie się w warszawskim Teatrze Studio. 
19.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 marca?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 24.05.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 29.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

28.03.2023 r., online.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.