29.04.20, 12:44

Zakupy online w czasie pandemii

Fot.: materiały prasowe

Pandemia koronowirusa Covid-19 doprowadziła do zaburzenia światowej gospodarki. Wiele jej sektorów nie podniesie się wcale lub będzie dochodzić do siebie przez wiele lat. Nieco inaczej jest ze sprzedażą internetową. Sklepy online deklarują, że nie odczuły negatywnych skutków w tym trudnym okresie, a wręcz przeciwnie – notują większe zyski niż przed ogłoszeniem pandemii.

Zakupy w sklepach internetowych są coraz bardziej popularne, a rynek e-commerce rozwija się od wielu lat, systematycznie notując coraz większy udział w gospodarce. Paradoksalnie takie „katastrofy gospodarcze” jak pandemia Covid-19 mogą wręcz pomóc temu sektorowi wywalczyć jeszcze lepszą pozycję.  Przymusowe siedzenie w domu, zamknięte markety oraz galerie handlowe sprawiają, że zakupy przeniosły się właśnie do internetu. Kwiecień 2020 zdaniem właścicieli sklepów internetowych był nawet lepszy niż okres przed Świętami Bożego Narodzenia oraz Black Friday w 2019 roku. O czymś to świadczy.

Kurierzy na wagę złota

Największa obawa w obliczu przeniesienia zakupów do internetu dotyczyła dostaw. Wszyscy baliśmy się, że miliony transakcji dziennie spowodują, że firmy kurierskie nie poradzą sobie z nadmiarem pracy. Obawy dotyczyły również zdrowia pracowników dostarczających zakupy do domu, wszak są oni bardziej narażeni na infekcję niż osoby pozostające w domach. Druga połowa marca oraz cały kwiecień pokazują jednak, że obawy nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości. Kurierzy radzą sobie doskonale, a klienci są zadowoleni z zakupów. Wielka mobilizacja na całym świecie sprawiła również, że wiele sklepów internetowych notuje nawet mniej zwrotów, jest mniej pomyłek w wysyłkach, a dostawy przyjeżdżają na czas.

Przystosowanie do nowych realiów

Warto odnotować, że na początku ogłoszenia epidemii w Polsce zakupy online rosły powoli. Konsumenci nie do końca spodziewali się, że problem z ograniczeniami, zamykaniem galerii handlowych jest poważny i potrwa jeszcze długo. W miarę oswajania się z nową sytuacją zaczęli przystosowywać się do nowych warunków i przyzwyczajać do zakupów online. Jest to oczywiście szansa dla wszystkich firm, które swoje usługi i produkty sprzedają w sieci.

Kody rabatowe i promocje

Nic tak nie przyciąga klienta do robienia zakupów jak promocje i kody rabatowe. W czasie pandemii i na nie możemy liczyć. Zarówno znane marki, jak i mniejsze firmy tworzą oferty promocyjne, dzięki którym możemy kupić wybrane produkty o wiele taniej.

Poza sklepami internetowymi, więcej pracy mają również partnerzy, tacy jak choćby portale z kodami rabatowymi. Zdaniem właścicieli Rabatio.com aktualizowanie oferty w czasach pandemii wymaga jeszcze więcej pracy niż przed kryzysem. Nastroje są jednak dobre, a najbliższa przyszłość pokaże, czy przeniesienie zakupów do internetu było chwilowe czy stanie się nawykiem na długie lata dla milionów Polaków.  

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Kierownik Dworu Czeczów – jednostki organizacyjnej Centrum Kultury Podgórza

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie

Urząd Gminy Filipów | Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds.promocji

Instytut Dziedzictwa Solidarności | Gdańsk

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.