12.05.20, 08:00

Radek Ondrášík: Klienci przestawili się na zakupy online

Radek Ondrášík
Fot.: materiały prasowe

Jak pandemia zmieniła ecommerce? Jak e-sklepy radzą sobie w specyficznym momencie dla gospodarki? Rozmowa z Radkiem Ondrášíkiem, Dyrektorem Marketingu w Notino, e-sklepie z największą ofertą produktów beauty w Europie.

Kuba Wajdzik: Rozmawiamy podczas bardzo specyficznego czasu. Jak sklep radzi sobie w dobie koronowirusa?
Radek Ondrášík: Tak jak się spodziewaliśmy, klienci przestawili się na zakupy online. Zarówno ruch na naszych stronach internetowych w całej Europie, jak i sprzedaż, rosną. Można powiedzieć, że sprzedaż jest na tym samym poziomie co podczas okresu świątecznego, chociaż są też kraje, które wykazują ponad stuprocentowy wzrost, znacznie przekraczając ten wynik.

KW: Czy możemy wymienić jakieś szczególne kategorie produktów, które cieszą się dużo większym zainteresowaniem klientów w ostatnich tygodniach? Zapewne były to środki higieny osobistej…
RO: Najbardziej zwiększyła się sprzedaż w kategorii produktów do codziennej higieny, tutaj często mówimy o ponad stuprocentowym wzroście.

KW: Jak pandemia zmieniła ecommerce?
RO: To zależy od obszaru działalności. Produkty kosmetyczne są niezbędne w codziennym życiu, więc tak naprawdę nie zostaliśmy dotknięci w negatywny sposób. Liczba zamówień jest obecnie prawie taka sama jak w okresie Bożego Narodzenia, a w niektórych krajach jest nawet większa.

KW: Firma działa na wielu rynkach. Czy są znaczące różnice w działalności sklepu i zainteresowaniach klientów na poszczególnych rynkach?
RO: Notino działa obecnie w 24 krajach i w każdym z nich się rozwijamy. W niektórych państwach klienci preferują perfumy (np. Polska), a w innych wybierają kosmetyki z innych kategorii (np. Niemcy), ale zainteresowanie poszczególnymi kategoriami produktów jest na podobnym poziomie w całej Europie.

KW: W ubiegłym roku przeprowadzono rebranding na polskim rynku. Czy proces można uznać z Waszej perspektywy za udany?
RO: Rebranding w Polsce był dla nas bardzo istotny, ponieważ jest to jeden z największych rynków i bardzo zależy nam na polskich klientach. Dlatego włożyliśmy wiele wysiłku w tą kampanię i z dzisiejszej perspektywy możemy powiedzieć, że był to udany proces. Co kilka miesięcy przeprowadzamy badania, z których wynika, że rozpoznawalność Notino szybko rośnie.

KW: Jakie są największe trudności przy rozwijaniu się e-zakupów w Polsce?
RO: Polscy klienci czasami nadal boją się zakupów online i wolą kontakt osobisty oraz zakupy w sklepie stacjonarnym. Różnicę widać u młodszych osób, które chętniej kupują online, ale starsi klienci wciąż preferują zakupy w sklepach stacjonarnych.

KW: Czy tradycyjny handel może w perspektywie najbliższych lat zniknąć?
RO: Część klientów będzie wolała korzystać ze sklepów internetowych, a inni nadal będą preferowali tradycyjne sklepy. Będzie to zależało od branży, ale nie sądzę, aby ludzie zdecydowali się tylko na zakupy online, co doprowadziłoby do zniknięcia sklepów stacjonarnych.

KW: Jak przebiegają obecnie działania marketingowe firmy?
RO: Główne kanały komunikacji pozostają takie same nawet podczas kryzysu związanego z koronawirusem - jesteśmy widoczni zarówno w telewizji, jak i w Internecie (media społecznościowe, działania mające na celu wzrost sprzedaży - PPC, afiliacja itp.), komunikujemy się też z klientami za pośrednictwem newsletterów.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

11.04.24, 10:39
| internet » e-commerce
Raport Elephate „Ranking blogów w e-commerce”. Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
Agencja Elephate ma przyjemność ogłosić premierę najnowszego raportu dotyczącego świata e-handlu: „Ranking blogów w e-commerce”, edycja 2024. Tym razem eksperci poddali analizie aż 524 sklepy internetowe z 32 branż! Głównym celem zestawienia jest wyróżnienie sklepów online, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content marketingowe, by skalować swój biznes przy pomocy blogowania. Ranking został objęty patronatem serwisu portalmedialny.pl.
10.04.24, 18:12
| internet » ludzie
Duże zmiany. Awanse w kadrze managerskiej Interii
Interia porządkuje strukturę na poziomie kadry managerskiej. Dorota Bugajska – Marzec, Maciej Kucharski i Łukasz Noszczak połączą dotychczasowe obowiązki z funkcją zastępcy redaktora naczelnego Interii Piotra Witwickiego. Agnieszka Maciaszek zostanie Dyrektorem Sektorów Show-Biznes i Rozrywka, a Daniel Bednarek – Dyrektorem Sektora Sport.
09.04.24, 13:46
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przedłuża umowę z Drift Masters Grand Prix
Ringier Axel Springer Polska oraz Drift Masters (organizacja driftingowa) przedłużyły zawarte w 2023 r. partnerstwo medialne.
W ramach współpracy, w serwisie Przegląd Sportowy Onet będą się pojawiać treści promujące zawody organizowane przez Drift Masters oraz informacje na temat samej dyscypliny, jaką jest drifting.
04.04.24, 14:00
| internet » ludzie
Grzegorz Osiecki, Tomasz Żółciak oraz Grzegorz Siemionczyk w zespole Money.pl
Redakcja money.pl wprowadza nową strategię rozwoju serwisu. Niebawem pojawi się w nim więcej treści premium, zarówno w formie tekstów, jak i materiałów wideo. Od maja do zespołu dołączą Grzegorz Osiecki i Tomasz Żółciak, w czerwcu pracę rozpocznie Grzegorz Siemionczyk.
04.04.24, 07:45
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Mikołaj Kunica nowym gospodarzem formatu Onet Rano
Mikołaj Kunica dołączył do grona prowadzacych program „Onet Rano”. Pierwsze wydanie prowadzone przez redaktora naczelnego Business Insider Polska zostanie wyemitowane 4 kwietnia br. od godz. 7.55 w Onecie oraz w mediach społecznościowych.
28.03.24, 17:00
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Sebastian Parfjanowicz będzie zastępcą redaktora naczelnego Przeglądu Sportowego Onet
2 kwietnia br., Sebastian Parfjanowicz dołączy do redakcji „Przeglądu Sportowego Onet” i obejmie stanowisko zastępcy redaktora naczelnego. Będzie drugim zastępcą redaktora naczelnego obok Łukasza Godlewskiego, który pracuje w redakcji od lutego ubr. Od 15 stycznia redaktorem naczelnym serwisu jest Kamil Wolnicki.
21.03.24, 10:16
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
STS rozszerza współpracę z Meczyki.pl
Firma STS, działająca na rynku bukmacherskim, nawiązała strategiczne partnerstwo z serwisem Meczyki.pl (Online Venture).
14.03.24, 13:45
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Balans. Kuba Jankowski gospodarzem nowego formatu wideo Wirtualnej Polski
Wirtualna Polska ruszyła z produkcją nowego formatu na platformie YouTube. Ruszył kanał „Balans” skierowany do osób urodzonych w latach 80. i 90., w którym znajdą się rozmowy z gośćmi i ekspertami dotyczące najważniejszych i najbardziej interesujących tematów dla millenialsów.
13.03.24, 17:28
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Dominika Długosz poprowadzi format Onet Rano
Dominika Długosz została gospodynią programu „Onet Rano”. Pierwsze wydanie prowadzone przez dziennikarkę Newsweeka zostanie wyemitowane 14 marca br. od godz. 7.55 w Onecie oraz w mediach społecznościowych.
11.03.24, 21:00
| internet » wydarzenia branżowe
Klarna przedłuża współpracę z Legią Ladies w 2024 r.
Klarna będzie kontynuować współpracę z drużyną Legią Ladies jako główny sponsor w sezonie 2023/2024.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy