29.05.20, 12:02

GroupM: marketerzy wierzą w Big Data i sztuczną inteligencję

Fot.: materiały prasowe

Big data i sztuczna inteligencja to dyscypliny, w których wpływ na marketing najmocniej wierzą polscy reklamodawcy. Badanie GroupM z udziałem topowych marketerów pokazuje, że mniejsze znaczenie przywiązują dziś oni do AR, VR czy internetu rzeczy. 

Big data i sztuczna inteligencja to rozwiązania, w których wpływ na przyszłość marketingu najmocniej wierzą polscy reklamodawcy. Ponad połowa z nich uważa, że są to technologie, które będą w mocno kształtowały przyszłość branży, pokazuje badanie GroupM z udziałem 50 topowych lokalnych marketerów. Mniejszą wiarą w ich przełożenie na to jak będzie wyglądał marketing cieszą się natomiast rozszerzona rzeczywistość (AR) czy internet rzeczy – technologie, które przed kilkoma laty podbijały media branżowe i konferencje.

Przekonania marketerów często idą w parze z rzeczywistym wykorzystaniem nowych technologii w różnych rozwiązaniach dla marketingu i biznesu. "Rzeczywiście, największy wysyp narzędzi oraz start-upów obserwujemy dziś w obszarze rozwiązań big data i sztucznej inteligencji. Mówię tu zarówno o rozwiązaniach geolokalizacyjnych, jak choćby współpracujący z nami Proxi.Cloud czy rozpoznawaniu obrazu, części AI, rozwijanej m.in. przez stowarzyszony w mSpark start-up Astra One" – mówi Tomasz Szulkowski, COO mSpark, akceleratora start-upów działającego u boku GroupM. "Na ujętej w badaniu liście mamy też jednak technologie, które wciąż niosą obiecujące dla marketingu rozwiązania, ale przestały być przez reklamodawców doceniane, być może w związku z wcześniejszym „overpromise”, czyli ich przereklamowaniem kilka lat temu. Mówię choćby o rozszerzonej rzeczywistości, która dopiero dziś nabiera rozpędu w social mediach. Na popularności zyskują choćby kreacje reklamowe umożliwiających konsumentowi np. wejście do wirtualnej przymierzalni i nałożenie na własną twarz okularów czy kolczyków danej marki, a to są właśnie możliwości AR" – dodaje Szulkowski.

Badanie GroupM realizowano w kwietniu br., a więc w czasie epidemii koronawirusa. "Za jego sprawą przyspieszyły technologiczne przemiany, a efekty części z nich, choćby zwrot w kierunku e-commerce, mogą zostać z nami na dłużej. Spowolnienie gospodarcze może zaś oznaczać przyspieszenie innowacji w mediach. Nie zdziwiłabym się gdyby kanały telewizyjne mocniej zainteresowały się teraz np. pożądaną przez marketerów addressable TV, czyli telewizją targetowaną" – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM, w ramach której działają agencje Wavemaker, MediaCom i Mindshare.

Badanie realizowano metodą wywiadów internetowych w kwietniu br.

Komentarze

Powiązane

08.02.23, 14:14
| reklama & PR » informacje
Pure City rozwija sieć elektrostacji. Umowa z N-Park
Pure City, operator innowacyjnej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, realizuje plan rozwoju sieci elektrostacji. Zielone stacje ładowania PureCity w tym roku staną w parkach handlowych N-Park. 
08.02.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Maciej Leonard Żybula i Maciej Robak (Bees & Honey)
Maciej Leonard Żybula i Maciej Robak z Bees & Honey podsumowują 2022 rok na szero rozumianym rynku reklamy i marketingu. 
07.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Zadbane dłonie o każdej porze roku. Kampania marki Cztery Pory Roku
Trwa kampania marki Cztery Pory Roku prowadzona pod hasłem „Zadbane dłonie o każdej porze roku”, która jest skierowana do osób dbających o kondycję i urodę swojej skóry.
07.02.23, 20:04
| reklama & PR » informacje
Linkleaders marki obsłuży markę ESET na polskim rynku
Do grona klientów praktyki Tech & Services agencji PR i EB Linkleaders dołączyła marka ESET działająca w obszarze rozwiązań cyberbezpieczeństwa. Agencja odpowiada za relacje z mediami i pozycjonowanie ekspertów marki w polskich mediach.
07.02.23, 18:14
| reklama & PR » informacje
Karolina Pilarczyk promuje bezpieczeństwo na drodze w zimowych warunkach w kampanii Alior Bank
Alior Bank promuje ubezpieczenie komunikacyjne. Głównym elementem kampanii są materiały video z udziałem Karoliny Pilarczyk.
07.02.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
Ze Snickers ogarniesz zimę. Kampania outdoorowa marki Snickers
Na początku lutego br. ruszyła ogólnopolska kampania marki Snickers, która w zimowym okresie będzie widoczna na setkach nośników w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.
07.02.23, 15:30
| reklama & PR » informacje
Sebastian Huber na czele LifeTube Content Lab
LifeTube (Grupa LTTM) uruchomi nowe usługi i narzędzia technologiczne, które mają zwiekszyć przychody pasywne twórcom. W tym celu powołano nową jednostkę LifeTube Content Lab, na której czele staje Sebastian Huber.
07.02.23, 14:30
| reklama & PR » informacje
Bauer wprowadza znak jakości i rozpoczyna kampanię kampanię promocyjną swoich tytułów
Od lutego br. na okładkach magazynów Wydawnictwa Bauer pojawia się nowy znak - „Dobra Prasa!”. Dodatkowo wydawnictwo rozpoczęło kampanię mająca na celu promocję swoich tytułów.
07.02.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria marki Grześki. Do wygrania vouchery ze strony Wyjątkowy Prezent
1 lutego br. ruszyła loteria marki Grześki należącej do firmy Colian. Do wygrania są vouchery na oferty ze strony Wyjątkowy Prezent.
07.02.23, 08:58
| reklama & PR » ludzie
Nowe osoby na pokładzie Tigers. Krakowski oddział przenosi się do AFI Europe
Na początku br. Do zespołu agencji marketingowej Tigers dołączyli: Katarzyna Mıstaçoğlu, Oscar Dąbkowski, Joanna Dubielewska, Łucja Faszczewska i Patryk Karmoliński. Dodatkowo, krakowski oddział Tigers przenosi się do nowej siedziby - AFI EUROPE.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.