12.06.20, 07:00

Cyfrowa Polska: Polska powinna włączyć proces cyfryzacji radia do cyfrowej transformacji kraju

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje polską branże cyfrową i nowoczesnych technologii, uważa, że konieczne jest opracowanie kompleksowej strategii wdrożenia radia cyfrowego w Polsce. Miałaby ona wyznaczyć horyzonty czasowe i warunki graniczne, po których mogłoby nastąpić wyłączenie radia analogowego.

Organizacja apeluje do ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego o powołanie specjalnego zespołu roboczego, który miałby się zająć zbudowaniem takiego planu. Zasiadać w nim mieliby rynkowi eksperci, ale i nadawcy, regulatorzy rynku oraz przedstawicieli producentów elektroniki.

Takie postulaty znalazły się w opinii przesłanej przez Związek Cyfrowa Polska do Ministerstwa Cyfryzacji, która dotyczy zmian w projekcie rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla urządzeń konsumenckich służących do odbioru cyfrowych transmisji. „Polska powinna włączyć proces cyfryzacji radia do cyfrowej transformacji kraju. Podążanie w kierunku innowacyjności zawsze będzie budzić wątpliwości, nawet ze względu na konieczne do poniesienia koszty, jednak stanie w miejscu często okazuje się krokiem w tył” – zaznaczył w piśmie Michał Kanownik, Prezes Cyfrowej Polski. Organizacja przypomina również, że krok ten jest tym bardziej uzasadniony, że jeszcze w tym roku dojdzie do wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady, która ustawania Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Nakłada on, m.in. obowiązek montowania w nowych samochodach radioodbiorników umożliwiających odbiór naziemnego sygnału cyfrowej radiofonii. Wszystkie państwa członkowskie zobowiązane są do wprowadzenia takiego prawa do grudnia 2020 r.

W opinii przesłanej do Ministerstwa Cyfryzacji, Związek Cyfrowa Polska popiera także zaproponowane przez resort zmiany w rozporządzeniu, które znoszą dla odbiorników samochodowych wymóg obsługi komunikatów drogowych (TEPEG) oraz elektronicznego przewodnika po programach (EPG). Jak zaznacza Związek, pomoże to usunąć główne przeszkody sprawnego wdrożenia wymagań przez producentów odbiorników. „Potrzeba zmian wynika ze zmieniających się możliwości technicznych i rozwiązań stosowanych w odbiornikach samochodowych. Są one zgodne również ze zmianami rekomendacji, których w ostatnim czasie dokonało stowarzyszenie WordDAB” – podkreślono w piśmie. Cyfrowa Polska proponuje jednocześnie, aby nie różnicować rodzaju odbiorników – stacjonarnych kontra samochodowych – w zakresie EPG.

Komentarze

Powiązane

05.09.24, 20:32
| radio » informacje
Najpiękniejsze melodie Andrzeja Rybińskiego w Radiu Pogoda. Świnki trzy w odświeżonej formule
We wrześniu br. do zespołu redakcyjnego Radia Pogoda dołączył piosenkarz - Andrzej Rybiński. Artystę można usłyszeć w codziennej audycji „Najpiękniejsze melodie Andrzeja Rybińskiego w Radiu Pogoda".
05.09.24, 13:25
| radio » ludzie
Wielkie zmiany w Zarządzie Grupy RMF. Kazimierz Gródek i Tadeusz Sołtys odchodzą z Zarządu. Tomasz Ramza tymczasowym Prezesem
Kazimierz Gródek i Tadeusz Sołtys odchodzą z zarządu Grupy RMF obejmując jednocześnie w niej role doradcze. Tomasz Ramza obejmuje funkcję tymczasowego Prezesa (CEO) Grupy RMF.
05.09.24, 11:57
| radio » informacje
97,4 FM. Radio ESKA uruchomiło dodatkową częstotliwość we Wrocławiu
Radio ESKA Wrocław uruchomiło nowy, dodatkowy nadajnik w stolicy Dolnego Śląska na częstotliwości 97,4 FM.
05.09.24, 07:30
| radio » ludzie
Anna Kiedrzynek będzie tworzyć podcastowe treści na platformie TOK FM
Anna Kiedrzynek dołączyła do zespołu podcastowego Radia TOK FM. Dziennikarka będzie tworzyć podcastowe cykle dokumentalne i reporterskie.
05.09.24, 06:30
| radio » informacje
Dziewięć miast na trasie siódmej Wielkiej trasy śniadaniowe Radia Zet
7 września br., po raz siódmy ruszy „Wielka trasa śniadaniowa Radia ZET”. Wydarzenie zostanie zorganizowane w dziewięciu polskich miastach. Radiowcy zaproszą mieszkańców na wspólne śniadanie. Akcja rozpocznie się 7 września br. w Łowiczu.
04.09.24, 18:26
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Marta Jończyk Dyrektorką Sprzedaży i Marketingu w Radiu Nowy Świat. Sławomir Gołębiowski odchodzi
Od września br. stanowisko Dyrektorki Sprzedaży i Marketingu w Radiu Nowy Świat objęła Marta Jończyk, która tym samym zastąpiła Sławomira Gołębiowskiego, pełniącego do końca sierpnia funkcję członka Zarządu oraz Dyrektora Marketingu i Sponsoringu.
04.09.24, 16:45
| radio » informacje
Radio VOX FM wprowadza do ramówki poranne wywiady z ekspertami
Radio VOX FM wprowadza do ramówki poranne rozmowy, które będą nadawane w dni powszednie o godz. 8.01. Gospodarzami są dziennikarze informacyjni stacji: Marta Kiermasz, Ewelina Kamińska, Paweł Doncbach i Rafał Piech.
04.09.24, 15:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
Inauguracja sezonu artystycznego Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie. Koncert na żywo w Dwójce
14 września br. o godz. 18.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego odbędzie się inauguracja sezonu artystycznego 2024/2025 Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie. Orkiestrę poprowadzi jej dyrektor artystyczny Michał Klauza. Transmisja wydarzenia odbędzie się w Programie 2 Polskiego Radia.
04.09.24, 07:30
| radio » informacje
Zmiany w jesiennej ramówce Jedynki. Muzyka Nocą w nowej formule
Jesienią w Jedynce na antenie zagości więcej tematyki kulturalnej, ambitne programy publicystyczne. Do ekipy Jedynki dołączą również nowe osoby.
04.09.24, 06:30
| radio » informacje
RMF MAXX świętuje swoje 20. urodziny. Do wygrania nawet 100 tys. zł
We wrześniu br., radio RMF MAXX będzie świętować swoje 20. urodziny. Na antenie pojawi się m.in. specjalna zabawa w której przewidziano nagrody pieniężne.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.