18.06.20, 09:40
Tesco znika z polskiego rynku. Netto przejmuje sklepy i magazyny
Salling Group, spółka macierzysta Netto Polska, porozumiała się z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki – w tym jej sklepów oraz magazynów.
Salling Group, duńska grupa detaliczna, będąca właścicielem Netto Polska, zawarła umowę z brytyjskim detalistą Tesco w sprawie przejęcia polskiej działalności. Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy ok. 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group.
Netto Polska prowadzi obecnie 386 sklepów, a zawarta umowa ma strategiczną wartość dla rozwoju biznesu, gdyż pozwoli Netto w pełni wykorzystać sprawdzoną koncepcję 3.0 na całym polskim rynku.
„Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie” – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. „Polskie produkty i lokalni dostawcy stanowią integralną część naszej przyszłej oferty” – podkreśla Janusz Stroka.
Tym samym Netto dołączy do grupy największych sieci sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce obok Biedronki, Dino czy Lidla.
Wartość transakcji jest równa Enterprise Value (EV) w wysokości 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w IV kwartale 2020 r.
Netto Polska zatrudnia obecnie ok. 5,5 tys. pracowników. Pierwszy sklep Netto w Polsce został otwarty w 1995 r. w Szczecinie, gdzie Netto Polska ma swoją siedzibę. W Niemczech, Danii i Polsce Netto prowadzi prawie 1250 sklepów.
Komentarze