04.08.20, 09:03
IKEA wspiera akcję #NiechZyjePlaneta
Do akcji „Niech żyje Planeta!”, którą prowadzą serwisy oraz redakcje Ringier Axel Springer Polska dołącza IKEA Retail Polska. Firma wspiera inicjatywę, która namawia Polaków do codziennych działań, które chronią Ziemię. Akcja „Niech żyje Planeta!” jest elementem globalnego programu #ActNow opracowanego przez UN Global Compact, który prowadzi do realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju.
Akcja została uruchomiona w czerwcu i opiera się na podejmowanych przez odbiorców wyzwaniach – konkretnych, łatwych do zapamiętania i wdrożenia w życiu codziennym. Każdego miesiąca w ramach akcji czytelnicy Onetu zachęcani są do podjęcia innego wyzwania. Miesiąc lipiec poświęcony był oszczędzaniu wody, a wyzwaniem był pięciominutowy prysznic zamiast kąpieli. Ringier Axel Springer Polska jako pierwsza polska firma mediowa dołączyła do globalnej inicjatywy ONZ #ActNow, którą wspiera akcja „Niech Żyje Planeta!”.
Na potrzeby akcji powstała „zielona” redakcja, składająca się z kilkunastu dziennikarzy. Tworzą oni artykuły, materiały typu explainer oraz wideo. Prezentują w nich jak łatwo można pomóc Ziemi. Oprócz wywiadów z ekspertami pokazują też przykłady zmiany przyzwyczajeń, jak np. oszczędzanie energii, wody czy niemarnowanie żywności.
Akcję wsparła teraz IKEA zostając jej głównym partnerem. „Na wielki sukces składają się drobne czyny. Zdecydowaliśmy się włączyć w kampanię „Niech żyje Planeta” ponieważ wiemy, jak ważne jest promowanie codziennych nawyków przyjaznych dla Ziemi i dla nas samych” – mówi Carolina Garcia Gomez, dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju i prezeska IKEA Retail Polska.
W działania akcji #NiechZyjePlaneta zaangażowały się redakcje i serwisy Ringier Axel Springer Polska: m.in. Onet, NOIZZ, Business Insider Polska, Ofeminin, „Fakt”, „Newsweek Polska”, „Komputer Świat”, „Przegląd Sportowy”, „Auto Świat”, „Forbes Polska” i Gratka. Akcji towarzyszy kampania promocyjna w telewizji, w radiu, w prasie oraz w Internecie, a także w kinach.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze