07.08.20, 10:54

Długoterminowa reklama marki - jak zoptymalizować koszty?

Fot.: materiały prasowe

Przedsiębiorstwa, które nie stosują reklamy, są mniej widoczne i rozpoznawalne. Dzisiaj siłą promocji jest Internet i zasięgi, o które trzeba konkurować. Istnieje jednak skuteczny sposób na zapisanie się w pamięci konsumentów bez wielomilionowych budżetów marketingowych.

Oczekiwania przedsiębiorców w stosunku do kampanii marketingowych bywają różne, ale cel zwykle jest ten sam. Zwiększenie rozpoznawalności marki, co ma mieć przełożenie na sprzedaż produktów lub usług. Okres trwania takich akcji jest zwykle ograniczony, a żniwa pojawiają się stosunkowo szybko. Nie mniej długoterminowe prowadzenie akcji w mediach jest bardzo kosztowne. Dlatego przedsiębiorcy szukają innych rozwiązań. Ciekawym pomysłem na zwiększenie rozpoznawalności marki są naklejki 3D. Możemy je spotkać na różnego rodzaju sprzętach, ale mają znacznie szersze zastosowanie.

Zapisz się w świadomości konsumentów

Z licznych publikacji możemy dowiedzieć się, że na poziomie podświadomości zapisuje się bardzo wiele informacji. Niektórych może to zdziwić, ale wśród nich są również reklamy. Przykładem skutecznych działań marketingowych będzie często pojawiająca się sytuacja. Jadąc samochodem, zaczynamy nucić piosenkę, którą kojarzymy z reklamy supermarketu, który poza super cenami oferuje miejsca parkingowe. Reklama jest promowana przed większością weekendów w telewizji, radiu i Internecie. Nie ma co się dziwić, że wielu z nas mimochodem po prostu czasami zanuci sobie znaną melodię, którą podsunie nam mózg. Taka forma promocji jest bardzo kosztowna i nie każda firma posiada wystarczający budżet na wielotygodniową reklamę w wielu mediach jednocześnie. Sprawdźmy więc, jakie rozwiązania może zaoferować producent naklejek 3D, aby zapisać się w świadomości konsumentów.

Proste rozwiązania przynoszą rezultaty

Naklejkami bawią się głównie najmłodsi, jednak te produkowane w technologii doming są skutecznym nośnikiem reklamowym. Często na urządzeniach elektronicznych, ale także sprzętach RTV i AGD widnieją różnego rodzaju oznaczenia. Można je usunąć, ale pozostawiając mamy w każdej chwili możliwość ustalenia parametrów laptopa lub klasy energooszczędnej pralki. Tego typu informacje są przydatne, gdy musimy wezwać serwis albo gdy chcemy zainstalować grę. Wówczas znalezienie potrzebnych nam informacji jest bardzo proste, bo mamy je pod ręką. Naklejki doming świetnie sprawdzają się jako dodatek do zamówień. Nanosi się na nie zwykle logo producenta, ale także są wersje z danymi kontaktowymi. Niektóre przedsiębiorstwa mają swoje maskotki jak właściciel popularnych jogurtów. Dodatnie takiego gadżetu z pewnością przyciąga uwagę najmłodszych, którzy swoją siłą perswazji potrafią nakłonić rodziców do zakupów. Więcej przydatnych informacji o technologii doming znaleźć można na https://polinal.pl/produkty/naklejki-doming/.

„Do brzegu”

Naklejki to skuteczny nośnik informacji. Niekiedy konsumenci przyklejają je w widocznych miejscach np. na laptopach, meblach czy samochodach. Jest to sytuacja, w której kupujący identyfikuje się z marką, a dodatkowo stanowi doskonałe, bo darmowe źródło reklamy. W ten sposób naklejka jest przedstawicielem firmy, który nieustannie pracuje w terenie, przynosi efekty w postaci zamówień, ale nie trzeba go opłacać. Taką właśnie funkcję pełnią oznaczenia 3D, które mogą stanowić dodatek do każdego zamówienia. Na pewno wszyscy odbiorcy nie będą ochoczo znakowali swoich sprzętów, ale tego typu koszt jest nieproporcjonalnie niski w stosunku do zysków, jakie przynoszą te wykorzystane naklejki.

Promocja za pośrednictwem naklejek 3D to warta rozważenia koncepcja promocji. Umiejętnie wykorzystana może przynieść wysokie systematyczne zwroty w długim horyzoncie czasowym. Jest to duży atut, gdyż nakłady na reklamę w tym wypadku są dużo niższe w porównaniu do TV, radia czy Internetu. Jest to szansa na zwiększenie sprzedaży, którą trzeba wypróbować.

Komentarze

Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. PR

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.