17.08.20, 10:00

Aglomeracja Ślaska: RMF FM umacnia pozycję lidera, duży spadek Trójki

Logo RMF FM
Fot.: materiały prasowe

Radio RMF FM pozostaje bezapelacyjnym liderem na Śląsku - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 lutego 2020 r. do 31 lipca 2020 r. (Aglomeracja Śląska).

Pozycję lidera na terenie Aglomeracji Śląskiej umocniło Radio RMF FM. Udział stacji wyniósł aż 33,6 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu z analogicznym okresem z 2019 r. udział rozgłośni wzrósł o 1,2 p.p. Drugie miejsce obroniło Radio RMF MKAXXX, którego udział w ostatniej fali wyniósł 7,4 proc. (wzrost o 0,5 p.p.). Trzecie miejsce należy do AntyRadia (strata 0,4 p.p.). Tuż za podium znalazło się Radio Zet - 4,5 proc. udziału (strata 0,7 p.p.), Radio Piekary - 4,4 proc. (wzrost o 0,2 p.p.), Trójka – 4,2 proc. (spadek o 1,8 p.p.), TOK FM - 4,2 proc. (wzrost o 1,1 p.p.) i Radio Złote Przeboje (strata 1,7 p.p.). 

Ciekawostka jest fakt wzrostu Jedynki, która w ujęciu ogólnopolskim traci, a na Śląsku rośnie do poziomu 3,6 proc. (wzrost o 0,5 p.p.).

Udział stacji w rynku (czas słuchania) 

  sierpień 2018 : styczeń 2019 luty 2019 : lipiec 2019 sierpień 2019 : styczeń 2020 luty 2020 : lipiec 2020
Radio RMF FM 32,7% 32,4% 35,1% 33,6%
Radio RMF MAXXX (Śląsk) 7,1% 6,9% 6,7% 7,4%
AntyRadio 106,4 FM (Katowice) 6,1% 6,1% 5,9% 5,7%
Radio ZET 3,7% 5,2% 4,9% 4,5%
Radio Piekary 3,4% 4,2% 3,5% 4,4%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 6,5% 6,0% 6,1% 4,2%
Radio TOK FM 1,9% 3,1% 3,3% 4,2%
Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM (Katowice) 4,7% 5,8% 4,8% 4,1%
Polskie Radio Katowice 3,0% 3,3% 2,9% 3,9%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 3,2% 3,1% 2,6% 3,6%
Radio Silesia (Zabrze) / do 2014-06 Radio Plus Śląsk 3,6% 2,7% 4,6% 3,1%
Radio Fest (Chorzów) 3,7% 3,2% 1,8% 3,0%
Radio ESKA (Katowice) 3,6% 3,5% 3,6% 3,0%
Meloradio (Katowice) / do 2017-08 Radio ZET Gold (Katowice) 1,9% 1,9% 1,8% 2,6%
Radio Pogoda (Katowice) / do 2016-02 Rock Radio 94,5 FM (Katowice) 2,2% 1,7% 2,1% 2,2%
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock 2,5% 1,6% 2,1% 2,2%
Radio RMF Classic (sieć: 20 częstotliwości) / badane od 10.2010 1,4% 1,8% 1,7% 1,9%
Radio eM 107,6 FM (Katowice) 1,5% 1,4% 1,5% 1,6%
Radio Express FM (Tychy) 2,3% 1,7% 1,8% 1,2%
Radio Chillizet (Katowice) / do 2017-05 Radio ZET Chilli (Katowice) 0,6% 0,6% 0,5% 0,5%
Radio Maryja 0,5% 0,9% 0,4% 0,5%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,7% 0,7% 0,3% 0,4%
Radio CCM 0,9% 0,8% 0,4% 0,4%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 0,4% 0,1% 0,1% 0,3%
N= 2515 2507 2421 2416

Fale:
sierpień 2018 : styczeń 2019 (wielkość: 41 911)
luty 2019 : lipiec 2019 (wielkość: 42 004)
sierpień 2019 : styczeń 2020 (wielkość: 42 033)
luty 2020 : lipiec 2020 (wielkość: 42 063)
Grupy celowe:
Aglomeracja Śląska:
Wybrane miasta = Aglomeracja Śląska
Wielkość (nie ważona): 1 669 307 (105 291 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

Komentarze

Powiązane

02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
29.11.24, 09:30
| radio » informacje
Choinkowy Kurier Radia VOX FM dowiezie choinki do domów słuchaczy
Na grudzień br., Radio VOX FM zaplanowało dwie akcje: „Świąteczną Bitwę Hitów” oraz „Chhoinkowego Kuriera”.
29.11.24, 07:30
| radio » informacje
Kuba Strzyczkowski poprowadzi po raz piąty licytacje charytatywne w Radiu 357
29 listopada br. rusza piąta świąteczna akcja charytatywna społeczności Radia 357. Cztery aukcje antenowe poprowadzi tradycyjnie Kuba Strzyczkowski. To już trzydzieste licytacje charytatywne prowadzone przez dziennikarza i piąte w Radiu 357.
29.11.24, 06:30
| radio » informacje
70. urodziny Kroniki Sportowej w Jedynce
W sobotę, 30 listopada br. „Kronika Sportowa” obchodzić będzie swoje 70. urodziny. Z tej okazji, tego dnia, na antenie Jedynki pojawią się informacje o jubileuszu tej, nadawanej od 1954 roku, audycji we wszystkich serwisach sportowych, w specjalnym serwisie po godz. 12.30 oraz w materiałach wspomnieniowych w „Kronice Sportowej”.
28.11.24, 23:06
| radio » informacje
Polskie Radio RDC wyemituje ponad 100 fraszek Jana Kochanowskiego w 440. rocznicę śmierci poety
Polskie Radio RDC uczci 440. rocznicę śmierci Jana Kochanowskiego emitując ponad 100 „Fraszek”. W nagraniach wzięli udział, m.in. Teresa Lipowska i Dorota Landowska, natomiast za reżyserię odpowiada Dyrektor Literacki i Zastępca Redaktora Naczelnego RDC – Aleksandra Głogowska.
28.11.24, 14:00
| radio » informacje | kultura » muzyka
Młody Mozart. Zakochany Beethoven. Roztargniony Haydn. Koncert Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie
30 listopada br. o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego wystąpi Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, którą poprowadzi jej dyrektor artystyczny, Michał Klauza. Organizatorami wydarzenia są Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie i Program 2.
27.11.24, 11:15
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Agnieszka Handerska dyrektorką handlową sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej w Grupie Eurozet
Grupa Eurozet kontynuuje proces integracji obszarów sprzedaży biura reklamy. Nowe stanowisko dyrektor handlowej sprzedaży agencyjnej i bezpośredniej objęła Agnieszka Handerska.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.