23.09.20, 08:00

Vibez. WP uruchamia serwis mobile first dla młodych

Nowy serwis Vibez
Fot.: materiały prasowe

Wystartował nowy serwis Wirtualnej Polski. Vibez ma być nową propozycją dla młodych ludzi, która wykorzystuje rozwiązania znane z aplikacji społecznościowych. Wygląd serwisu oraz jego architektura zostały zaprojektowane z myślą o użytkownikach mobilnych. Serwis tworzy zupełnie nowa, stworzona od podstaw redakcja młodych redaktorów, twórców wizualnych oraz konsultantów i przedstawicieli generacji Z.

Redakcja współtworzy strategię wydawniczą, dlatego na łamach serwisu można znaleźć cykle tematyczne związane z ekologią, edukacją seksualną, walką z dyskryminacją, zdrowiem psychicznym, a także szeregiem tematów edutainmentowych i lifestylowych. Zespół składa się z osób w wieku od 18 do 23 lat, które pracują zdalnie i przygotowują materiały całkowicie poza cyklem wydawniczym tradycyjnego medium internetowego. Redaktor prowadzącą serwisu jest Aneta Bańkowska.

W serwisie znalazły się rozwiązania znane ze smartfonów i aplikacji. Strona domyślnie wyświetla się w trybie dark mode. Posiada trzy rodzaje sliderów, treści można przewijać na kartach oraz poziomo, przewijanie pionowe prowadzi do kolejnych sekcji tematycznych. Najciekawsze materiały prezentowane są na górze ekranu w formie krótkich treści-przekąsek, na które składają się animacje, zdjęcia, wideo, muzyka, teksty oraz linki (AMP Stories).

Serwis powstawał w koncepcji nie tyle mobile first, co mobile only, a główną ideą było podejście user first. Dlatego do projektu powołany został zespół Growth & Innovation pod okiem Nino Dżikija, który przeprowadzał liczne badania UX i content laby z udziałem grupy docelowej serwisu. Młodzi użytkownicy szczegółowo analizowali sposoby działania, wygląd, formę treści oraz nazwę, którą wskazali sami spośród różnych wariantów. Vibez stawia na nowych użytkowników, jego treści nie będą promowane na Stronie Głównej WP, ani w żadnym innym serwisie Wirtualnej Polski” – mówi Jarek Żulpo, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Wydawniczego WP Media SA.

Zespół Vibez ma skupiać się na emocjach i podobnie jak generacja Z ma często kontestować rzeczywistość. Podczas użytkowania, serwis dostosowuje kolejne materiały i proponuje zgłębienie indywidualnie interesujących tematów.
Vibez to pomysł na startup wewnątrz korporacji. Propozycja dla młodych, nie duchem, tylko faktycznie, zupełnie inna niż wszystko, co robi Wirtualna Polska. To serwis z treściami i redakcją, której daliśmy pełną swobodę bez żadnych ograniczeń i konwenansów. Dla wielu z nich to pierwsza praca w życiu. Mamy szczerą nadzieję, że czytelnicy tradycyjnych mediów nie znajdą tam niczego dla siebie” – mówi Tomasz Bryja, dyrektor zarządzający Vibez.

Vibez ma łączyć jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści przez młodych użytkowników. Serwis został zrealizowany we współpracy z Google w ramach Google Digital News Initiative. To jedyna taka inicjatywa wydawnicza w tej części Europy, która została zakwalifikowana w kategorii dużych projektów (od 300 tys. do miliona euro dofinansowania).

Komentarze

Powiązane

08.10.24, 13:26
| prasa » informacje | internet » informacje
Polska Press Grupa specjalny ze specjalnym serwisem wspierającym odbudowę turystyki na Dolnym Śląsku
Polska Press Grupa uruchomiła specjalny serwis na stronie „Gazety Wrocławskiej”, który ma na celu wsparcie odbudowy regionów Dolnego Śląska dotkniętych skutkami ostatniej powodzi. 
08.10.24, 09:42
| internet » ludzie
Paweł Maziarz szefem serwisu Benchmark
Od października br., serwisem Benchmark (Wirtualna Polska Media),kieruje Paweł Maziarz, który jest z nim związany od 14 lat.
07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 06:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw z nowym inwestorem. Grupa PTWP sprzedaje spółkę Farmer Direct
Grupa PTWP, realizując wcześniejsze zapowiedzi, sprzedała udziały w spółce Farmer Direct, będącej właścicielem Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw. W100 proc. udziałów Farmer Direct objął inwestor prywatny, który jest właścicielem, m.in. internetowego supermarketu spożywczego mamyito.pl. 
05.10.24, 22:00
| internet » e-commerce
Jakdojade otwiera sklep online. W sprzedaży produkty z motywami charakterystycznymi dla miast
Jakdojade uruchamia internetowy sklep z własnym merchem. W projektach wykorzystano motywy charakterystyczne dla największych polskich miast.
05.10.24, 08:00
| internet » informacje
Ekskluzywny Klub Sportowy. Nowa superprodukcja Audioteki
3 października br. zadebiutowała najnowsza produkcja oryginalna Audioteki „Ekskluzywny Klub Sportowy”. W superprodukcji autorstwa Łukasza Orbitowskiego i Klaudii Mynarskiej usłyszeć można, m.in. Mateusza Banasiuka, Michała Milowicza czy Annę Smołowik.
04.10.24, 15:18
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Grupa PTWP w II kwartale 2024 r. notuje rekordowe przychody w swojej historii
Grupa PTWP zaprezentowała pierwsze wyniki finansowe po przeniesieniu akcji na główny rynek GPW. W II kwartale br. Grupa PTWP osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 38,5 mln zł, oznacza to wzrost o 30,4 proc. względem analogicznego okresu 2023 r.
03.10.24, 22:19
| internet » informacje
Ameryka głosuje. Onet przygotuje cykl wyborczych prognoz i analiz
Onet uruchamia nowy cykl „Ameryka głosuje” przygotowanym przez zespół Onet Data. Głównym tematem nowego formatu będą wybory na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych.
03.10.24, 19:15
| internet » ludzie
Miłosz Wiatrowski-Bujacz w zespole Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca wideopodcastu „Co to będzie”, od października br. pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

25.10.2024 r., Campus Google, Warszawa.semWaw#3